spojka, plyn, řazení - nějak to neumím

Ahojte Civikáři,

tak od včerejška jsem majitel. Chtěl jsem se zapsat do pořadníku teď v lednu, ale dozvěděl jsem se o jednom modrém sirotkovi, co měl 1200km, tak jsem ho adoptoval bez čekání. Včera jsem si ho dovezl přes půl republiky, 400 kiláků v novém autě na nových gumách, takže raději opatrně, ale i tak paráda. I když jsem to moc nehodnil, předjel mě jen jeden s octavií RS. A to s průměrem 6.9 litru. Dálnici jsem se vyhnul a propletl jsem se po cestách první a druhé třídy, ať se s tím trochu naučím. Ale kvůli tomu nepíšu, že to jede dobře, by bylo nošení dříví do lesa.

Nějak se neumím sžít s plynem a spojkou. Jsem zvyklý rychle řadit. Když řadím nahoru, pouštím plyn a mačkám spojku současně, řadím a pouštím spojku a plyn přidávám zlehka. Jenomže tady, když současně pustím plyn a zmáčknu spojku, tak se otáčky motoru nezačnou snižovat, ale zůstanou zlomek vteřiny tam kde byly, pak se zvednou, třeba i o 300-500, přitom plyn už je dávno puštěný a pak teprve začnou padat. Takže je třeba s pouštěním spojky po přeřazení chvíli počkat a pak pomalu pouštět, ať to netrhne autem.

No a při podřazení, když si chci s meziplynem motor trochu roztočit, tak motor docela nerad reaguje na rychlý krátký stisk plynu a nutí mě k pomalejší práci se spojkou.

Pro pohodovou a klidnou jízdu to nevadí, ale když chci reagovat rychle, tak se to auto brání Směju se

Jak jste tu na tom vy?

Vložil modrej, 27. Leden 2007 - 23:32
 

Iček
Obrázek uživatele Iček
příspěvků: 2643
5D 1.8 Comfort
mám od: 12.6. 2006

Rybizi! Zbytečný a opsaný příspěvek. To si každý může v komletu přečíst zde: http://www.honda-club.cz/view.php?id=175 , ono se toho podstatného děje mnohém více na tomto fóru. Mrk

--
14. Únor 2007 - 18:11
rybiz
Obrázek uživatele rybiz
příspěvků: 1092
bývalý majitel

Jak je to tedy s těmi vačkami -))

" U konvenčních benzínových motorů je plynový pedál spojen přímo se škrticí klapkou, jejíž otevírání a zavírání určuje množství vzduchu nasávané do motoru. Při nízkém zatížení (tj. když řidič zlehka šlape na plynový pedál) je škrticí klapka otevřena pouze mírně. Toto zúžení otvoru pro průchod vzduchu způsobuje významné ztráty (tzv. ztráty škrticí klapkou) a má negativní dopad na spotřebu paliva. 1,8-litrový motor i-VTEC používá jiný přístup. Jeho dvě vačky – jedna určená pro vysoký výkon a druhá pro co nejnižší spotřebu paliva – inteligentně upravují časování a zdvih ventilů. Při akceleraci a v jiných případech většího zatížení pomáhají vačky pro vyšší výkon zajistit vynikající jízdní dynamiku. Při ustálené jízdě a obecně při nízkém zatížení je uzavírání sacích ventilů zpožděno vačkami pro úsporu paliva. Škrticí klapka je do široka otevřena. V této pozici by obvykle nastalo prudké zrychlení, ale protože je ve stejném okamžiku zpožděno otevření sacích ventilů, je určitá část směsi vzduchu a paliva na krátkou dobu vytlačena ven ze spalovací komory, čímž se minimalizuje nepotřebný výkon a snižuje se spotřeba paliva."

--
14. Únor 2007 - 17:35
Iček
Obrázek uživatele Iček
příspěvků: 2643
5D 1.8 Comfort
mám od: 12.6. 2006

J. P. Belmondo ve filmu "Zvíře" říká (volně): Blbce snesu, debila a imbecila taky, ale kreténa nééééé!!! Nikdy!!!!!!

Osobně mám radost z toho, že se na to diváte z nádhledu...

"Jděte do Snickers a hoďte se do pohody!"

Jo, a jak je to teda s tou vačkou? Je to hřídel nebo váhadlo? A kam jde ten kouř?

e_czech@volny.cz SmíchCoolJsem zlý

--
2. Únor 2007 - 22:57
volňaska
Obrázek uživatele volňaska
příspěvků: 1034
obdivovatel

tommykk napsal:

Je zaujímavé znova sa utvrdzovať, že arogancia a totálna neznalosť idú ruku v ruku. - Naprosty souhlas!

Opravdu s tebou nema cenu diskutovat. Hlavne to nesmis brat tak tragicky, nervy mas jen jedny Směju se

Jenom poznamecka, kdyby sis precetl co jsem napsal, asi by ti doslo, ze rikam vackove hrideli vacka...sorry.

PS: dobre ty chytracku, tak jaky je rozdil mezi VTEC II a i-VTEC.... Podle toho co rikas, tak zadny...

PS2: Otevri nekdy motor, sundej viko ventilu a uvidis. Je to napevno spojeny retezem nebo remenem s klikovkou . Jak to chces menit plynule fakt nevim....(VTECII) Proste se nekdy podivej dovnitr, mnohe ti dojde.... a nebo taky ne.

Máš pravdu, SOHC má prostě jenom 1 vačku, víc jich tam nedostanete, když to je SOHC....

--
2. Únor 2007 - 20:11
tommykk
příspěvků: 357
5D 1.8 Sport
mám od: 4.11. 2006

to jo, komu dojdou argumenty, zacnou se pouzivat silna slova, nadavky a tak dale a tak dale... Adrenalin stoupa, hrozi srdecni zastava.... To bych nechtel, opravdu ne. Proto uz te nebudu nicim provokovat, slibuji!

Ja se tady opravdu nechci hadat, Koly, nevim proc ty ano? Nevim proc misto diskuze zacinas nadavad do arogantnich nevim co? Ach jo.... ja ti snad nadaval?

Dej si pivo, zanadavej na toho arogantniho kretan tommykka, ktery nic nevi a uzivej viked!! NEKAZ SI NALADU A DEJ SI POHODU!!! Jestli se nekdy potkame, mas u me panaka! za ten zivot ukraceny stresem...

Ps: Směju se Jak jsem te urazil prosimte? Směju se Urcite se omlouvam!

PS2: pokud sis vsiml, cele to vzniklo kvuli menu prohozeni nazvu "vacka" a "vackova hridel". Samozrejme mas ve vsem uplnou pravdu a jeste jednou se ti omlouvam! Jeste vice mne tizi moje hloupost a nevedomost! Za tu se snad ani omlouvat nebudu...

PS3: Jo a opravdu jsem nikde nenapsal, ze neexistuje promene casovani a zdvih. Asi si opravdu vubec nerozumime a jeden mluvi o koze a jeden o voze... Skoda, myslim, ze bys zjistil, ze mozna nejsem tak moooc tupej, jak si myslis...a mohly bychom normalne diskutovat ( bez kretenu )....

--
2. Únor 2007 - 19:41
modrej
příspěvků: 2
5D 1.8 Comfort
mám od: 1.1. 2007

K tomu uvedenému obrázku bych doporučil ještě jeden pro lepší názornost:
http://www.japanesecarfans.com/news/2050705.005/2050705.005.mini5L.jpg

Tam je krásně vidět, že pro každý válec jsou 4 ventily a 5 vaček. Je tam i pružina pro vracení sředního vahadla, která nemůže být na ventilu, který tam není Směju se

A nepleťtě pojem vačka a vačkový hřídel. My se tu bavíme o SOHC-VTEC, tedy jeden vačkový hřídel s dvaceti vačkami.

--
1. Únor 2007 - 21:12
Koly
Obrázek uživatele Koly
Administrátor
příspěvků: 1398
bývalý majitel

Máš pravdu, nechal som sa vytočiť, takéto ničím nevyprovokované urážanie ma vie naštvať, a potom roztáčam špirálu ďalej sám. Nechcem kaziť dobrú atmosféru na tomto fóre, tak na neho nebudem ďalej reagovať.

--
1. Únor 2007 - 19:26
Iček
Obrázek uživatele Iček
příspěvků: 2643
5D 1.8 Comfort
mám od: 12.6. 2006

Profesore, on má asi kliku, že Tvůj příspěvek je až na str. č. 2 a možná ho nenajde, jako jsem ho hledal já, až mě to napadlo obrátit list. Koly, řekni si, jsem klidný a nikdo mne nemůže urazit! Všichni nebo skoro všichni vědí, že těm motorům rozumíš nejlíp, tak se nenech unést hněvem! Co by na to řekl Einstejn, profesor fyziky a matematiky v Princetown, co jezdíl hrát do Chebu na housle, aby si přivydělal? Protože nevíme, co mu platili v Princetown, ale tady se platí líp za muziku než za fyziku......?
Ahoj!

e_czech@volny.cz SmíchCoolJsem zlý

--
1. Únor 2007 - 18:45
Koly
Obrázek uživatele Koly
Administrátor
příspěvků: 1398
bývalý majitel

Tak nech tento kretén prestane arogantne hovoriť o "joke stoleti", "ty chudacku", ze se chce pobaviť alebo ze mám občas pozrieť do motora, keď sám nevie ani rozoznať vačku od vačkového hriadeľa a neverí, že existuje premenné časovanie ventilov. Mal by sa ospravedlniť, pri jeho tuposti to ale neočakávam.

--
1. Únor 2007 - 16:32
Iček
Obrázek uživatele Iček
příspěvků: 2643
5D 1.8 Comfort
mám od: 12.6. 2006

SmileyCentral.comimage.gif

Pánové, nenechavejte hněvu cloumáti vaším charakterem a uklidněte se!! Jste oba technicky vzdělaní a nepřísluší vám, abyste si na tomto slušném a věcném česko-slovenskám fóru takto činili (nadávali do bezvědomí). Na to stačím sám! Nebo snad chcete, abych vám dal důtku? No, tak - sednout!

..... a podejte si ruce!

e_czech@volny.cz SmíchCoolJsem zlý

--
1. Únor 2007 - 14:40

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".