Vyřazení a spadnutí otáček pod volnoběh

Zdravím všechny,

mám na všechny dotaz, jestli se jim nestává, to co mne. Při vyřazení rychosti na neutrál padají otáčky, to je v pořadku, ale už se mi nezdá, že mi pokaždé spadnout k cca 500 ot/min (1.8 benzín), někdy i méně.
Je to hodně nepříjemný, za prvé se celý auto rozklepe (než zase otáčky rychle povyskočí) a za druhé,
mám někdy pocit že mi to snad chcípne. Už jsem to řešil v Brně-Řečkovicích, byli ochotní, prý zkalibrovali volnoběžné otáčky. Chvíli to bylo ok,ale potom se to vrátilo úplně stejně.

Děje se vám něco podobného????

Vložil Filda, 8. Leden 2008 - 21:43
 

dusecek
příspěvků: 7
majitel

Ola!

Vyčištění klapky pomohlo, jen to byla dlouhá cesta...
Zkrátíme to, v Liberci ve Federal Cars na Hodkovicke jsou vocasove, hodně peněz a auto vráceno s tím, že si jednotka přece musí naučit sama a snad se to zpraví.

Totiž po vyčištění klapky auto dělalo blbosti. Přidavalo nesmyslné moc plynu, na jedničku a dvojku strašně cukalo, při přidání plynu a padání otáček na volnoběh zakolísalo.

Jak jsem psal, v Honde idioti že se to zpraví samo...
No pořídil jsem diagnostiku, vyresetoval polohuservomotoru klapky a data v řídící jednotce a pak naučil podle již zmíněného učení volnoběhu a na klid, vše jaka být.

Stálo mě to dost nervů, spoustu cukání, dost spojkového obložení a diagnostiku, ale podařilo se.

--
17. Květen 2024 - 22:41
dusecek
příspěvků: 7
majitel

Hoj.
Dostal jsem se do fáze, kdy ten pokles otáček pod volnoběh je znatelný pouze při sepnuté klimatizaci. Čekal bych, že když se špína kompresor, bude řídící jednotka otáčky přidávat, ale zdá se mi, že se nic takového neděje a zaznamenáván pouze pokles při sepnutí kompresoru. Dost nepříjemný.

Řešil ti někdo?

--
13. Květen 2023 - 15:18
Mr. Superstar
Obrázek uživatele Mr. Superstar
příspěvků: 45
5D 1.8 GT
mám od: 24.7. 2020
v provozu od: 1.5. 2010

Mám LPG a tiež mi to začalo už pomerne často skapíňať na voľnobeh (1x do týždňa), tak som vybral EGR a prečistil ho (viacmenej preventívne, nebolo nejak moc zanesené) spolu so škrtiacou klapkou (tá bola trošku zanesená už pri 200,000km), naštartoval som a voľnobeh kolísavý - z 1500ot. na 800ot. a takto to skákalo tam a naspäť stále dokola (pri jazdení to išlo normálne). Tak som urobil reset RJ, nechal bežať asi 15 minút na LPG na voľnobeh nech sa ho naučí a výsledok? Auto si pradie ako kocúrik a už neskapíňa, otáčky už skoro vôbec nepadajú a ak hej tak veľmi zriedkavo a na nejakých 600-700 a tam sa zastavia, takže už ani žiadne cukanie a vibrácie. Uvidíme čo čas prinesie, no som maximálne spokojný s výsledkom a to mi v servise tvrdili, že bez nahratia softvéru v Honde to nepôjde. Hlasitě se směju

--
10. Leden 2023 - 20:54
jarson
Obrázek uživatele jarson
příspěvků: 125
4D 1.8 LS
mám od: 15.5. 2019
v provozu od: 10.4. 2007

Najdes to v dielenskom manualy ( tu na fore) , v sekcii udrzba, kontrola volnobehu....

Postup

1. Uistite sa, že všetky elektrické prvky (klimatizácia, audio, svetlá atď.) sú vypnuté.

2. Resetujte ECM/PCM pomocou HDS. ( Nemam hds, myslim, ze postaci odpojenie baterie)

3. Zapnite zapaľovanie (II) a počkajte 2 sekundy.

4. Naštartujte motor. Udržujte otáčky motora na 3 000 ot./min (min -1 ) bez zaťaženia (v polohe Park alebo neutrál), kým sa nezapne ventilátor chladiča alebo kým teplota chladiacej kvapaliny motora nedosiahne 90 °C (194 °F).

5. Nechajte motor bežať na voľnobeh asi 5 minút s úplne zatvorenou škrtiacou klapkou.

POZNÁMKA: Ak sa zapne ventilátor chladiča, nezapočítajte jeho čas chodu do 5 minút.

6. V zozname údajov HDS skontrolujte, či je proces učenia pri nečinnosti dokončený. ( Nemam hds, teda nemam to ako zistit. Proste sa preveziem a bud je to ok alebo to zopakujem. Ak sa to opakovane nepodari a vsetko tobim spravne, potom to nema zmysel trapit a treba ist fakt na hds, pretoze je zrejme niekde chyba. Ucenie sa ptedpoklada po nejakej oprave alebo zasahu s tym , ze primarny problem je uz odstraneny.)

Civic 1.8 FD7 4D LS 2006 made in Turkey
Spritmonitor.de

--
10. Leden 2023 - 12:54
dusecek
příspěvků: 7
majitel

Který návod na "učení volnoběhu" máš na mysli??

--
6. Leden 2023 - 19:50
jarson
Obrázek uživatele jarson
příspěvků: 125
4D 1.8 LS
mám od: 15.5. 2019
v provozu od: 10.4. 2007

Inak mam niekde navod na " ucenie volnobehu" a nepotrebujete k tomu HDS. Len to musim pohladat.potom dam sem. Resp. ani nemusim, je to priamo tu na fore v sekcii na stiahnutie v tych elektronickych manualoch.

[/code]Civic 1.8 FD7 4D LS 2006 made in Turkey
Spritmonitor.de

--
3. Leden 2023 - 18:35
jarson
Obrázek uživatele jarson
příspěvků: 125
4D 1.8 LS
mám od: 15.5. 2019
v provozu od: 10.4. 2007

Ja som mal podobny problem , ked som menil vzduchovy filter a odpojil som vahu vzduchu pre pohodlnejsi pristup a zabudol som predtym odpojit baterku. Okrem toho , ze sa rozsvietila kontrolja motora, to robilo presne co popisujete. Pokles az to zaklepalo motorom.
Po opätovnom odpojeni baterky na cca 2-3 min a znovuzapojeni zase vsetko ok.
Netvrdim ze je to vseliek , ale len moj pripad. Podotýkam , ze nikdy predtym a ani potom mi to nerobilo. Auto ma necelých 297tkm.

[/code]Civic 1.8 FD7 4D LS 2006 made in Turkey
Spritmonitor.de

--
4. Leden 2023 - 1:36
dusecek
příspěvků: 7
majitel

Ahoj,
Seřízení ventilů u mě nepomohlo.
Pokud o vyčištění klapky jen sprejem za chodu a reset škrtící klapky taky nic.

V OBD2 konektoru mám narvanou nějakou krabičku Nitro+ či co od předchozího majitele, kterou jsem chtěl zahodit, ale po odpojení se pak rozsvítí chyba motoru a VSA a auto nenatočí.

Chcíplo m ito na těch 500 ot jen jednou, za studena se zapnutou Klímou. Jinak se "jen" zatřepe motor a zavrni celé auto.

Na jaře půjdu zkusit nechat udělat Chiptuning, zbavit se tě krabičky a uvidím, zda li změna v řídící jednotce udělá nějakou změnu nebo ne, někdo už tu psal, že ty testy fw mít vliv mohli.
Mám takový pocit, že se v tom už někdo vrtal. Jinak si nedokáží vysvětlit, že to bez té zapojené krabičky nestartuje.
Podívám se ještě na to sání, jestli se mi podaří odmontovat a dostat se na klapku nějak rozumně.
Nevím jak ta baterka, někdo tu taky psal, že zabralo.

--
3. Leden 2023 - 8:45
trpajz
Obrázek uživatele trpajz
příspěvků: 38
5D 1.8 Sport
mám od: 12.5. 2017
v provozu od: 12.5. 2006

No byl to teda oříšek, klapka by tak byla asi do smrti zaseknuta v puvodni poloze, v hondě ji za hodinu nebyli schopni resetnout a nastavit ani volnobeh. Vsechno by menili a jeste se u toho tvarili, kde jsem si to nechal opravit, ze mi dojebali, rikam muj mechos opravi co vy nejste schopni a jeste za polovic KlejuJsem nadšenPalce nahoru Vzali si 1200 za diagnostiku a prehrani soft RJ a ze s tim ani nehli, zrovna napadlo hodne snehu a nedalo se s tim jezdit samo to pridavalo plyn no tak me to koplo hned v te klopene zatacce litakem do patniku rozhozena geo a kopnuty litak 2 500 dobre to jsem zas vydelal. Nakonec mi poradil na foru jediny typek, kteremu se to stalo, jezdil tak 4 mesice, ale v lete, na snehu a spise ledu se to fakt nedalo skoro ridit Palec dolu Pomoci HDS jsme to nastavili hned napoprve kolega z prace - auto 2bepa spasitel. Nevim co v te honde delali, ale napsal mi, ze tam nechal stejni peniz a vylezli za hodinu uplne zoufali. Muselo se jit do nastaveni elektronickeho plynu - 2 zalozky reset a druha je test, hned jak jsem slysel stelovat klapku mel jsem radost no a potom idle learning 3000 rpm na neutral az je chladici 90 stupnu a hned to spadlo na 750 az 800, adaptace volnobehu nedokoncena. Myslim, ze uz ji ani nikdy nedokoncim. Vysledek nic necuka a spotreba stejna, ale nasel jsem ztraceny vykon hlavne v rozmezi 2500 az 4000. Celou dobu mi prislo, že je to nejake umrtvene umele to pasmo, ted to sani slape rolexky To se zapijePalec nahoru

--
17. Únor 2021 - 13:17
trpajz
Obrázek uživatele trpajz
příspěvků: 38
5D 1.8 Sport
mám od: 12.5. 2017
v provozu od: 12.5. 2006

Teď jsem dělal velký servis baterka po 14.5 letech nastavení vůli ventilu nové těsnění víka ventilu a k tomu rovnou nové těsnění sání(Ferbys), což byl porod až si sekl si záda na 2 dny omg, jak je tam málo místa...haha výsledek velke vůle klasika a strašně doslova zasrana škrtíci klapka 30km rozsvítil se check systém obrázek motoru-> diagnostika chyba čidla lambdy kontrola vše zapojeno smazat chybu ok iddle learn zkušební jízda ok bude se to učit ta jednotka až 1000km otáčky při dobrzdění 1700 klesnou pomalu na litr na diagnostice při smazání chyby poprvé 800 nastavit škrtící klapku nemohl to jen honda. Insider typ Ferbys těsnění sání a vymezit vůle Palce nahoru 7h práce

--
2. Leden 2021 - 14:49

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".