Hledat |
Brzdy a destičkyPři podzimní servisní akci jsem byl obviněn z agresivní jízdy - destičky mám sjeté na 6 mm za 11000 km. Tvrdili, že to je asi polovina životnosti. Neřekli někomu z vás, jak jsou na tom ty vaše? Docela by mě to zajímalo. Je fakt, že je asi namáhám víc, než většina z vás, protože cca polovinu mého nájezdu tvoří německé dálnice a tam se necourám... Takže jak jste na tom vy a po kolika km je "normální" měnit destičky? 2bep napsal: Určitě někomu pomůže toto vlákno, hlavně první Danyho příspěvek (popisuje základní TypeR rozměr brzd, tedy 300mm). Vložil Bruure, 6. Listopad 2006 - 11:55
|
bývalý majitel
S treti sadou desticek bych rad vyzkousel EBC. Pokud budu rychlejsi, napisu sem. Jinak pls informovat
5D 1.8 Sport
mám od: 4.11. 2006
to Tresor: Jen poznamka. Na Brembo pozor, levnejsi rady nejsou zadny zazrak. Mel jsem na predchozim CV Brembo EasyCheck, a ze by byly nejak lepsi, to se opravdu rict neda. Byt tebou, zkusil bych radeji sadu od EBC, jak pise padam.
Pokud trvas na Brembo, doporucuju Autokelly. A sezen si nekoho s kartickou Honda-Club, dostanes jeste asi 20% slevu.
příspěvků: 1893
bývalý majitel
Tresor: Brembo nevím, ale na Type-R mi byly doporučeny desky od EBC - www.ebc-brakes.cz, kotouče prý mam nechat sériové, hladké. Kotouče na CTR 7G prý vydrží v pohodě 80tis. km.
Zkus tam zavolat a určitě ti poradí něco i na 5D.
obdivovatel
Hosi, nemate nekdo kontakt na koupi znackovych brzd "BREMBO" kotouce, desky, atd. Za kolik a kde se daji koupit? A hlavne jake, ja se na tech eshopech vubec nevyznam
5D 2.2 Sport
mám od: 13.3. 2007
Já měl přední destičky na první garančce sjeté skoro na plech. Výměna mě stála necelé 4tisíce
5D 1.8 Sport
mám od: 23.9. 2006
Tak k vaší diskusi,
už mám za sebou i stáčení zadních kotoučů, které se velmi rychle vydřely a čekám v brzké době výměnu v rámci reklamace za nové, tak jako u předních. Kupodivu destičky stále skoro jako nové.
V servisu mi mechanik řekl, že u CV je přenos brzdné síly na zadní kotouže jen necelých 30%, takže pokud chce někdo jít do upgrade brzd (osobně půjdu až po skončení záruky), tak to má smysl jen u předních, pokud se jedná o drážkované a podobné typy kotoučů nebo jiné třmeny, vzadu podle všeho stačí jen z lepšího materiálu.
Není to můj názor "odborníka", ale jen podle hovoru s mechanikem Hondy. Zajímal jsem se o výměnu za jiný typ kotoučů a desek a řekl mi, že v záruce není problém, když si to zaplatím, ani to nemusí montovat v orig servisu, ale pokud se stane cokoliv na brzdách, tak to svedou na tyto díly. Takže pokud budou i nadále trvat u mě problémy s brzdami, tak ať už je záruka za mnou a buď půjdu do kotoučů i desek od Feroda, AT nebo Zimmermany (pokud jsem názvy nenapsal správně, tak se omlouvám, ale víc jsem o nich mluvil, než psal)
bývalý majitel
Jasně, mě ale zaujalo, že jsou (asi jen na CTR) k dispozici přední osmipístkové brzdy za relativně rozumnou cenu. Nenapadlo mě, že aby člověk neudělal ze svého auta prasopsa, tak může být technicky opodstatněné k osmipístkům dopředu koupit šetipístky dozadu (a rázem to cenově dostává jinou dimenzi). Stejně tak mě zaujal text vysvětlující co se může stát, když se k původní ŘJ ABS připojí předimenzované brzdy s nevhodnou dynamikou.
Co se mě týče, tak mi ke štěstí budou stačit lepší destičky a kotouče - závodní ambice nemám, ale brždění z vysoké rychlosti na německé nebo české dálnici se přihodit může. Jednou jsem zvadnutí brzd zažil a dodneška kvůli tomu nemám Fabii rád. Pokud EBC slibuje zkrácení brzdné dráhy o 9 až 13 metrů při brždění ze 160 km/h na nulu, tak mě to rozhodně zajímá
.
bývalý majitel
Ad (1) - toho bych se tolik nebal (aspon u CV), s trochou nadsazky jsou tam jen do poctu
Je to videt na pomeru vymeny desticek predni-zadni. Tipuju to na 1:3.
bývalý majitel
Hromada zajímavého čtení o brzdách.
Podstatné informace:
1) když se provede upgrade předních brzd, je vhodné provést i adekvátní upgrade zadních brzd, jinak auto bude přebržděné na předek a výsledkem může být i prodloužení brzdné dráhy. (U brzd s ABS a EBD by to snad platit nemělo).
2) od vrtaných kotoučů se upouští - nejen že rády praskají, ale chybějící (vyvrtaná) hmota chybí - vrtaný disk má kvůli chybějící hmotě nižší tepelnou kapacitu. Drážkování je lepší než vrtání.
bývalý majitel
EBC samo připouští, že největší výhodou drážkování je stejnoměrné opotřebování destiček, které zamezuje vzniku rýh na kotoučích i destičkách, nějaký menší efekt s odvodem plynů a smetí tam také je.
Praskání vrtaných kotoučů si bude docela slušný problém, EBC to řeší ve stylu chytré horákyně - kotouče jsou vrtané, ale ne skrz. Dírky v kotoučích mají ten smysl, že kromě odvodu plynů a smetí dostávají pod destičky studený vzduch, který chladí povrch destiček.
Že by dírky skrz oproti dírkám částečným (důlkům)zlepšovaly nějak výrazně chlazení se mi taky nechce věřit - čekal bych, že dírky ve ventilovaném kotouči způsobí turbulentní proudění a turbulentní proudění je málokdy důvod k radosti. Důlky jako ma EBC jsou šalamounské řešení, ale dírky skrz mají určitě lepší image