Hledat |
Brzdy a destičkyPři podzimní servisní akci jsem byl obviněn z agresivní jízdy - destičky mám sjeté na 6 mm za 11000 km. Tvrdili, že to je asi polovina životnosti. Neřekli někomu z vás, jak jsou na tom ty vaše? Docela by mě to zajímalo. Je fakt, že je asi namáhám víc, než většina z vás, protože cca polovinu mého nájezdu tvoří německé dálnice a tam se necourám... Takže jak jste na tom vy a po kolika km je "normální" měnit destičky? 2bep napsal: Určitě někomu pomůže toto vlákno, hlavně první Danyho příspěvek (popisuje základní TypeR rozměr brzd, tedy 300mm). Vložil Bruure, 6. Listopad 2006 - 10:55
|
příspěvků: 2249
bývalý majitel
tomika: taky bych je klidne vzal, na okruh na RXku by byli paradni
Petr Žitný - LinkedIn
bývalý majitel
Podle toho, co jsem četl, je drtivá většina "zkroucených" kotoučů dána špatným zajetím destiček, kdy se nezapečený materiál destiček začne nestejnoměrně nalepovat na kotouč.Vraždou kotouče je pak zastavení a stání na brzdě v situaci, kdy je nezapečená destička horká - to se potom materiál obtiskne na jedno místo kotouče a pak se na tomto místě dáel zachytává ve zvýšené míře. Prapříčina tudíž není v kotoučích, ale v nezapečených (nezajetých) destičkách.
Návod od Feroda je zde:
"A series of applications, building from light pressure (x 5 applications) to medium pressures (x5 applications) on a quiet road from slow (initially) to moderate speeds.
The applications should not be separated from each other by more than 30 seconds. There is no need for the vehicle to come to rest on each application.
Allow the brakes to cool (this will occur during normal driving anyway, but do not, for example, go straight into a steep hill descent as the first use of the brakes) and the pads will be bedded."
Teplem zkroucené standardní kotouče se podle mé zkušenosti poznají tak, že jak roste jejich teplota, tak roste množství vibrací a jak se kotouče ochladí, tak vibrace zase poklesnou. Když se to nepřežene, tak je to vratný proces. Zažil jsem to na dvou autech s poddimenzovanými brzdami a vždy vychlazení kotoučů několikaminutovou klidnou jízdou vibrovat přestaly a když jsem auto vracel, tak bylo zase jako nové.
bývalý majitel
to 2bep: Ano starnes a znamena to, ze uz ani nepotrebujes ta krasna kola. Vis ze pro ne mam slabost
příspěvků: 2249
bývalý majitel
2bep: zjistil jsi ze to stejne nejede jo? Jinak me ty EBC Blade (BSD) - proste ty drazkovany a nepiskali a ted naposledy jsem dal naky obyc bremba a brzdi to v beznym provozu slusne
Jinak me prvni DS2500 na predku vydrzeli 10000km a nezbylo nic, druhy asi 45000km a nezbylo nic Mam vetsinou desky predem doma pripraveny, tak je vetsinou dojizdim skoro do s*acek, protoze to kdyztak ten den prehazu.
Petr Žitný - LinkedIn
příspěvků: 5047
bývalý majitel
to PSebi: EBC GD1367 = EBC TurboGroove
to jc: To nerozporuju, minimálně na druhejch deská, jezdim výrazně klidněji, asi stárnu
I proto teď měnim semislicky za UHP a přiznám se, že zvažuju, zda při další výměně kotoučů místo drážkovaných Bladů vezmu jen hladké EBC Premium
5D 1.8 Sport
mám od: 21.8. 2010
Mám zkušenost s kotouči EBC GD1367 - jsou drážkované i důlkované. Desky EBC greeny. Sériové třmeny. Brzdovka EBC 307+.
Brždění oproti sériovým brzdám je parádní i při opakovaném prudkém brždění třeba na dálnici.
Mám jen asi dvě vyhrady. Při jízdě vydávají zvuk podobnému cvrlikání, při brždění se ten zvuk ještě zesílí.
Při brždění by mě ten zvuk, nevadil, ale za jízdy s otevřeným oknem je to dost slyšet.
Instalaci brzd mě provedl neorigo servis.
Druhá věc je, že po najetí cca 30 tis., se asi zkroutily, protože při brždění cca 70km/h a výše vnímám citelné
vibrace. Převážit kola jsem už zkoušel. Kvůli zmíněným pazvukům už za jízdy, vemu raději kotouče hladké.
Ale možná je chyba ve mě, že jsem je špatně zajel, nevím.
bývalý majitel
2bep malo brzdis, nebo moc mekce zajizdis, mne to nepiskalo
5D 1.8 GT
mám od: 11.1. 2019
v provozu od: 26.7. 2010
přidávám se k Martinovi: kombinace dle Danyho - EBC TG z type R + DS2500 destičky. Brzdí to, kupodivu ani to moc nepíská - spíš jde o kombinaci rychlosti, teploty a zajetí, aby to "řvalo". Jen na okruhu musím dbát na dochlazení - kapalina (307) mi zatím pokaždé dokázala udělat trošku bublinku, což je nepatrně poznat na kroku. Ale tenhle detail se mi daří řešit dávkováním, prostě už nebrzdím tolik .. V normálním provozu pochopitelně zcela ideální, jen ten vzadu nesmí mít černou tmu místo destiček . Rozhodně mám dojem, že destičky i kotouče ubývají méně než serie, což vzhledem k jejich tvrdosti považuji za logické.
příspěvků: 5047
bývalý majitel
Na setupu EBC High Carbon Blades (300mm) + DS2500 předek mám najeto cca 75tkm, kotouče pořád první (uvidíme jak dopadne měření v březnu, zda už nejsou na MIN) a desky druhé. První daly cca 40tkm a s cca 3mm jsem se sundal, druhé mají po 35tkm ještě tak 5mm (holt bylo míň okruhů i okreskového blbnutí).
Na zadku mám pořád původní zadní kotouče, které jsou z tvrdších DS2500 krásně vyhlazené a i desky samotné mají pořád kolem 50% masa
Tenhle setup přestane pískat jen když dostane pořádně za uši na okruhu, pak je cca 500km klid.
bývalý majitel
Vrtané kotouče mají tendenci praskat. Když už to musí být, tak mnohem lepší jsou kotouče drážkované, případně důlkované - viz např níže doporučované EBC . Je potřeba počítat s tím, že vrtané i drážkované žerou destičky rychleji, než hladké kotouče a že to při brždění bude vydávat pazvuky.
Já měl DS2500 na seriových hladkých kotoučích a bylo to bez problémů. Je taky potřeba počítat s tím, že DS2500 mají zvýšenou tendenci při brždění pískat, jinak jsme s nimi byl (až na cenu) spokojený. Následně jsem zkoušel EBC Greenstuff a musím říct, že DS2500 se mi dávkovaly lépe a celkově jsme z nich měl lepší pocit.