Dobrý den spolukolegové a spolukolegyně,
když se začalo hovořit o povinnosti celodenního svícení, jak si jistě všichni pamatujete, začal jsem se zaobírat myšlenkou proč to. Něco málo mám se světelnou technikou společného, tak se mě i některým kolegům to moc nepozdávalo, ale náš hlas nebylo slyšet. Pak došlo k uzákonění a později pokutování a ztrátě bodů za nespnění této povinnosti. Je pravdou, že jsou vozidla lépe vidět, ale současně vše co zrovna nesvítí upadá do jasového pozadí. Mohou to být třeba i lidé na přechodu (viz též nedávno Rakouské odůvodnění jejich zrušení této povinnosti) a to je velmi negativní zkušenost. Dalším neblahým důsledkem je zvýšený nárok na naše peněženky, neboť vzroste spotřeba a prudce se zkrátí relativní doba použitelnosti světelných zdrojů (jedej mladý student světelné techniky vypracoval seminární práci na toto téma a dospěl k výsledku +0,10Kč/km u středně velkého vozu). Mimo to se zcela zjevně zvýší ekologická zátěž nejen okolí vozovek. Takže nakonec zavedená povinnost, jak je u nás zvykem být papežtější než papež, je velmi problematická. Z tohoto důvodu občas přemýšlím co s tím. Dnes jsem objevil z tohoto hlediska zajímavý text na http://www.xenony-bixenony.cz/denni-sviceni-led-sv-tla.html a docela by mne zajímalo je-li to jen reklamní spot nebo právní realita (určitě se mezi námi najde odborník na právo). V tu chvíli by mne napadlo doplnit do naší průsvitné čelní masky LED moduly spínané automaticky po nastartování a bylo by splněno co musí být a to nízkojasovým zdrojem s podstatně menší spotřebou výkonu a s podstatně delší životností. Hlavní osvětlení by se spínalo již zabudovanou funkcí snížení hladiny vnějšího osvětlení a je to. Jediné negativní by zůstala investice se zřízením takového osvětlení, ale myslím si, že by to nemuselo být až tak drahé (do 3000.-Kč?). Co Vy na to ?
3D 1.8 Sport
mám od: 15.5. 2019
v provozu od: 15.5. 2019
Mal som niečo podobné na svojom UFO. Po mesiaci odpálilo poistku, a takmer poškodilo elektriku auta. To bolo naposledy, kedy som inštaloval čínske bazmeky do auta. Zistil som to tak, že na mňa trúbili, vtedy som zistil že smerovka bliká úplne slabo a potom to odpálilo poistky.
Okrem toho, som musel dať svetlá dole kvôli hlúpej smerovke.
Snáď ti to bude slúžiť lepšie...
5D 1.8 Executive
mám od: 6.6. 2017
v provozu od: 16.6. 2008
Ok, az prijdou, tak si to prekontroluju jak dobre to tam drzi
5D 1.8 Sport
mám od: 19.2. 2018
v provozu od: 30.3. 2008
Tak k tym mojim z Ali mam maly update- to svetlo ma vpredu valceka sosovku (cocku), ktora mi teraz odpadla. Nerobi tam nijaky funkcny rozdiel, takze dalsim majitelom ju odporucam pre istotu odlupnut Inak svetla nadalej funguju skvelo.
Je dost mozne, ze len na tom mojom jednom setrili lepidlom (na spolujadzcovej strane vsetko drzi ako ma), ale radsej by som to tam nemal vobec a nemusel to lovit z blinkra
https://share.icloud.com/photos/0jhld_MbyJipf5BX4mtqwNnaA#Doma
5D 1.8 Executive
mám od: 6.6. 2017
v provozu od: 16.6. 2008
Tak nakonec jsem se s nimi domluvil a uz dali do moznosti dopravy i ČR a poslání poštou. A ty DRL ma v plánu ty z ali co je na ne tady odkaz.
5D 1.8 Sport
mám od: 19.2. 2018
v provozu od: 30.3. 2008
Pisal si im? Verim, ze pri platbe vopred by ti to chlapik cez Zasielkovnu poslal- v Novakoch jednu ma.
Inak ten modul 3 pouzivam, nie je to 100%- raz som si vsimol ze mi svetla po zhasnuti motora +15s vypli, ale po minute zas na ~pol minuty zapli- bolo to na odpocivadle po 2h na dialnici, tak bola asi baterka slusne dobita. A zodvakrat som si naopak vsimol, ze mi za jazdy tie denne nesvietili. Za tie koruny a pohodlie pri instalacii (ziadne tahanie kablov dovnutra) je to podla mna stale super kupa. To, coho som sa obaval najviac- aby mi to nahodou nevybilo baterku- sa mi za ten cca rok ani naznakom (tj. nevsimol som si nijake znamky poklesu napatia) nestalo.
Pre zaujimavost, ake DRL chces davat?
5D 1.8 Executive
mám od: 6.6. 2017
v provozu od: 16.6. 2008
Zdravím, nemáte nejaký tip na podobně funkční https://ferinove.eu/DRL-denne_svietenie/DRL_automaticky_spinac ,který by se dal sehnat v ČR? Bohužel z toho odkazu ze Slovenska do ČR neposílají. Co jsem našel, tak byly jen s protažením kabelů do kabiny a nebo jen z wishe a ali, ale kde není žádný podrobnější popis na jaké napětí baterky reaguje a jestli světla úplně vypne, nebo jen ztlumí. Jako je to rozdělené na různé moduly právě na té slovenské stránce. Díky
5D 1.8 Sport
mám od: 19.2. 2018
v provozu od: 30.3. 2008
Mne ten odkaz funguje, ale mozes aj skusit dohladat podla presneho popisu:
"DRL p21w py21w T20 7440 96LED Bau15s ba15s 1156 Canbus DRL Running lights&Turn Signal Light Dual Mode DRL LED External Lights"
5D 1.8 Sport
mám od: 23.11. 2017
v provozu od: 3.3. 2009
Ahoj...no mne ten link funguje,ale stačí na aliexpress zadať: drl dual mode a nájde ti určite kopu podobných
5D 1.8 Comfort
mám od: 28.11. 2007
v provozu od: 28.11. 2007
Ahoj
nejako už tento link https://www.aliexpress.com/item/32918452804.html nefunguje, možeš sem napísať nejaký popis, podľa ktorého by sa to dalo dohľadať.
dikes
5D 1.8 Sport
mám od: 19.2. 2018
v provozu od: 30.3. 2008
Ahoj,
za elektricky zdatneho sa nepovazujem, vacsinu som od skoly pozabudal, ale ona to samotna skatulka (ma jaj “modul 2”) ma v navode pekne opisane, takze sa to da aj s malymi znalostami a zrucnostami.
Skatulka ma 5 kablov- + a - vystup pre denne svietenie, + a - pre zdroj a kabel vyuzivany ako “signalny, ktory napojis na svetlo (ja som to dal na obrysovku), na ktorom ked krabicka zisti napatie (ked zapnes obrysovky), vypne ti stavu do denneho svietenia.
DRL ma iba koncovku ktora je zhodna s BAU15s ziarovkou (tj blinkrova)- to sa zapoji do originalnej patice blinkra a blinker funguje, a potom jeden kabel + pre svetla. Kostru uz ma z tej patice blinkra. Vlastne DRL ma patice dve (lebo ved dva blinkre), ale napajanie denneho svietenia je spolocne, lebo denne maju svietit zaroven. Ten kabel som tahal pod plast co je pod kapotou nad akvarkom.
A zapojenie: vystup skatulky + do DRL kablika (nepajkoval som nic, dal som konektory ktore sa na kabel nacvaknu kombinackami), vystup - zo skatulky som nepouzil (lebo denne svietenie ma, ako som spominal, zem z blinkrov), vstupy skatulky plusko na plus baterky, minus na kostru asi? mozem pozriet, no a napokon ten “signalny vodic” som kusol pred paticu obrysovej ziarovky, vyuzil som na to taky kablovy zacvakavac, co sa prehryzne cez izolaciu kabla az na vodic, cize opat ziadne pajkovanie. Akurat ho teda treba priviest k tej patici ktora je pod plastovou krytkou, na co som do krytku navrtal 2mm vrtakom dierku (odporucam do stredu) a po prevleceni som pre istotu dierku zalial gluegunom, nech cez tu desatinku milimetra co ostava vedla kabla nejde do svetla bordel
A zatial som po cca mesiaci spokojny, akurat ta homecomming funkcia nie je presne 15s, ale videl som to zhasnut v rozmedzi 10-30s. Baterku mi to snad nevybije, tak ma to netrapi A vytesujem sa z konecne funkcneho svetelneho senzora, ktory mi riesi svetla aj podsvietenie palubovky. Len este musim vymysliet nejaky obal na onu skatulku, zatial to mam len tak hole priputane k tomu kovu co drzi baterku na mieste.