Hledat |
VSA + ABSZdravím.Mám letošní zimu Civica poprvé.Když jsem jel na hory tak jsem z toho byl vyděšený.Při jízdě do kopce na sněhu v tom mlátilo,jak ve starém flešinetu.Při jízdě z kopce to také tlouklo a kopalo do brzdového pedálu.Na druhý pokus jsem vypnul VSA a byl klid.Je to normální nebo servis?!Koupil jsem jetého Civica.Má najeto 100 000 km.Díky Vložil modrak, 29. Prosinec 2009 - 15:00
|
5D 1.8 GT
mám od: 11.1. 2019
v provozu od: 26.7. 2010
noo - na sněhu mi to taky přišlo takové "tupější" - možná i proto, že skluz na sněhu je o dost jinde než na asfaltu a nechává to nějakou prodlevu .. běžně o tom ani nevím, to překvapení na hrbech bylo zuatím jen jednou na mokru a při docela malé rychlosti (+-30km/h..- Čenkov pod viaduktem..). Ve větší rychlosti jsem to, pravda, ještě nezažil
Ale s VSA je u mě Civic prvnička, dosud jsem neměl zkušenost (těch pár svezení se služebákem nepočítám..).
majitel jiné Hondy
Já jsem měl dojem, že to má Honda trochu posunutou tu hranici, kdy zasáhne stabilizace. Aspoň mně to v menším smyku na sněhu do řízení nekecalo.
5D 1.8 GT
mám od: 11.1. 2019
v provozu od: 26.7. 2010
nemusí se ani jednat o Rko = i v 1,8 mě to někdy nečekaně překvapí. Např. zatáčka s hrboly dokáže aktivovat VSA tak, že to kopne brzdu na vnitřním kole , a na mokru o to citelněji. Ale u rozjezdu se mi kupodivu povedlo zahrabat na suchém asfaltu, čemuž jsem se taky podivil..
Ale v Mostě s VSA problém nebyl, naopak bych řekl, že v rychlejším tempu dost dovolilo, a na plné brzdění až k ABS taky OK.
bývalý majitel
To VSA je v Rku fakt zlo - clovek chce trochu svizneji vystartovat a hned to mlati, cuka, blika a omezuje tak, ze mam strach, ze nestihnu vcas vyjet z vedlejsi...boha jeho - vypinam!
bývalý majitel
Tak VSA je samozřejmě zaplé, při nastartování se vždy aktivuje. Kontrolka se rozsvítí až po cca 100m od výjezdu z garáží sama od sebe a sama od sebe po zastavení při následujícím rozjezdu zhasne. Jak jsem psal, u chyby VSA bych taky čekal ještě kontrolku VSA a případně výpis chyby.
Zatím to opravdu vypadá, že si auto nedokáže úplně poradit s "klouzáním" se po tramvajových kolejích...
bývalý majitel
mne svieti, ked je VSA vypnute, nie je to tvoj pripad? vyskusaj, ci ti funguje VSA, ked ti svieti ta kontrolka. Napriklad skus sa rozbehnut prudkym hrabanim, normalne by ti malo auto znizit otacky..
dalej svieti, ked je chyba VSA, ale to sa rozvietil aj displej na otackomeri...
bývalý majitel
No právě, blikající by nepřekvapila a zase u nějaké chyby bych čekal ještě rozsvícení kontrolky VSA. Zajímavé taky je, že zhasne sama po zastavení a rozjetí (bez nutnosti zhasnout motor). Možná motá hlavu VSAčku točna v parkovacím zakladači, kdy se kontrolka rozsvítí cca 100 m po výjezdu z něj.
To by pak odpovídalo tomu, co říkal Dany, že některé C8G nemají rádi jízdu bokem. To je pravda, že pak svítilo kontrolek mnohem víc , zhasly také samy...
majitel jiné Hondy
Cíleně jsem to nikdy nepozoroval, ale pokud už jsem tu kontrolku zahlídl, tak blikala.
bývalý majitel
Poslední dobou (změna trasy z práce) jsem začal pozorovat poněkud zvláštní chování VSA, respektive kontrolky trojúhelníku. Při jízdě z kopce po tramvajových kolejích se rozsvítí trojúhelník - pouze on, nebliká. Pokud auto zastavím a rozjedu se zhasne. Neměla by kontrolka jen problikávat, nebo i tohle je další z nepopsaných zvláštností (nikde jsem nenašel), když elektronika vyhodnotí "uklouznutí" po kolejích...
Někdo nějakou podobnou zkušenost? Díky
bývalý majitel
HandrejH:
tak sofistikovany system nase VSA bohuzel neni. V tomhle pripade pouze vyrovnava nedotacivost- kdyz RJ vyhodnoti vzniklou situaci jako nedotacivy smyk, pribrzdi potrebna kola. Nedotacivy smyk tim druhotne zmeni v chovani, kdy se auto da znovu ovladat= neutralni, v pripade silne klouzaveho povrchu a (nebo) vysoke rychlosti se tim muze nakratko vuz az castecne pretocit. Coz RJ znovu vyhodnoti a nasledne zase zmeni pretacivy smyk na neutralni prujezd. Samozrejme do urcite miry, pri 200 na lede to nepomuze
Co by me zajimalo je to, jak moc odlisne je nastavene VSA u vsech C8G proti CTR, ale to uz vzhledem k podvozku, rozchodu vzadu a jinemu rozlozeni hmotnosti moc exaktne porovnat asi nepujde. Kazdopadne treba Dany z TypeR.cz hodnoti praci zapnuteho VSA u CTR 8G dost kladne, na mokrem okruhu mu prisuzuje lepsi cas nez CTR 7G (ten samozrejme bez VSA a oba vozy v serii a bez samosvoru). Na suchu samozrejme brzdi, ale pro beznou jizdu neni duvod ho vypinat.
___________________________________________
Civic Type-R 8G