Hledat |
ručička teploty chladící kapalinyZdravím, chtěl bych se zeptat v jeké poloze máte ručičku která ukazuje zahřátí chladící kapaliny když je auto optimálně zahřátě? Náš nový civic 2,2 ukazuje tak cca 35-40 procent, nikoliv na střed! Je to tak i u Vás? PS: zahřál se během 10ti minut - dalších 200km se ručka nehla Vložil Haczek, 16. Listopad 2008 - 11:25
|
5D 1.8 Comfort
mám od: 12.1. 2010
v provozu od: 7.1. 2006
Také déle drží teplotu než vychladne a má užší chladič.U 20 let staré 5g se mi větrák sepne až při velkém horku při popojíždění v koloně.
bývalý majitel
JJ máš pravu, taky jsem laboroval, klima samozřejmě pomáhá k častějšímu chlazení.
I tak ale civic chladí motor víc jak konkurence, já nepamatuju kdy by mi němec nebo francouz pustil saharu
příspěvků: 5047
bývalý majitel
Je to čistě na osobní rovině a to dlouhodobě. Víš kulový o primárním důvodu proč jsem měl nastartováno, ale musíš dělat chytrýho...
příspěvků: 5047
bývalý majitel
Dnes večer po zaparkování jsem pokračoval v kontrole chování chlazení. Normální klidná jízda po Praze, motor zahřátý do provozní teploty. Zaparkoval jsem a při okolní teplotě cca 13 - 14°C bezvětří (garážové stání pod bytovkou) a při kompletně vypnuté veškeré ventilaci a klimatizaci se cca 5min nic nedělo, pak se vždy s cca 1min intervalem spustily cca na 10s oba větráky.
Co si matně vzpomínám na lítání na okruhu, tak i po chladících kolečkách ventilátory jely fest ještě několik minut...
Takže si myslím, že všichni Ti vyplašení se můžou uklidnit. Ten motor se potřebuje nějak uchladit, dle všeho je nastaven na krátké intezivní roztočení ventilátorů a pak klid. Tyhle intervaly a délka spuštění se budou samozřejmě měnit podle okolních podmínek
4D 1.8
mám od: 28.4. 2012
v provozu od: 27.7. 2006
Máš ufo, takže je to v pořádku
bývalý majitel
Amen !
Mě se větrák při teplotách kolem 15°C při VYPNUTÉ klimatizaci, sepne při stojícím, předchozí jízdou ohřátém motoru (bez akvárka) asi tak jednou za dvě až tři minuty.
Nevím jestli není něco rozbitý, co myslíte, chlapi
4D 1.8
mám od: 28.4. 2012
v provozu od: 27.7. 2006
Proč hned tak podrážděně?
Možná jsi to pochopil jinak než bylo myšleno a to mě mrzí.
Ale dobře, pokud nestojíš o to, dozvědět se něco nového a cheš žít dál v omylu, tak prosím.
Já svoje "moudra" nikomu nenutím.
příspěvků: 5047
bývalý majitel
Udělej mi prosím radost, přestaň reagovat na mé příspěvky a své obavy o mé auto si nech také pro sebe. Nejsem zvědavej na Tebe ani Tvá moudra. Přeju hezký zbytek slunečné neděle.
4D 1.8
mám od: 28.4. 2012
v provozu od: 27.7. 2006
Takže test k ničemu
To že se spouští vetrák klimy v intervalech podle venkovní teploty je známá věc.
Ale vyzkoušet co bude dělat ventilátor chladiče u ohřátého auta, když je vyplá klima, to by se hodilo víc.
Takhle jsi akorát zbytečně trápil studený motor 10 minut na volnoběh.
příspěvků: 5047
bývalý majitel
Při dnešním přezouvání na zimáky jsem si na Vás vzpomněl a nechal chvíli nastartováno.
1) S klimou na "Auto" a nastavenými 25°C se větrák spouštěl vždy na pár vteřin s intervalem cca 20-30s (nesmí se zapomenout, že klima neřeší jenom teplotu, ale i vlhkost a té je v tuto dobu spousta)
2) Klimu jsem na vypnul, včetně ventilátoru a studené auto si nezaplo větrák chladiče motoru za cca 10min ani jednou (když jsem to chcípal, tak ještě teplota motoru nebyla na standartní hladině)
Takže asi tak