[LOCK] 103 kW v benzínu nebo v naftě?

Na popud Ička opisuji text z auto.cz.
Pánové nevim kolik z vás jelo v dieselu před tím ,než jste si koupili benzín. Já jsem nedávno ochutnal sílu 2,2 CTDi a musím uznat, že nemá jen tak konkurenci.Motor není tak hlučný jako benzín 1,8 , ale ten zátah je opravdu fantastický od 2000 otáček. Zatím jsem stále jezdil v benzínech a donedávna jsem měl averzi k dieselům, ale při rozhodování u Civica 8g bych jasně volil 2,2 CTDi. Tím nekritizuji 1,8 je taky super. Bohužel nejsem majitelem nového 8g.
Jaký je váš názor?

Vložil Egon, 21. Listopad 2006 - 15:11
 

Jakub
příspěvků: 40
5D 1.8 Comfort
mám od: 16.11. 2006

Velmi se pleteš TDI prave na spici je.......... VW a BMW dnes používá vstřikování s piezokrystalem ktere je mnohem rychlejší. Honda má dnes již vyběhlý typ od Bosche (němci by jim přeci nenechaly to nej co maj a honda je ráda že koupila levně něco co je již vyzkoušené) turbo je od francouzů. Takže nový motor Honda je vlastně skládačka z evropských komponentů které jsou již vyzkoušené. Vývoj všeho by byl strašně drahý a dlouhý a to by se hondě asi nevyplatilo. Ale hlavně že vůbec začaly. Jinak v atmosférickém benzínu tam je to přesně obráceně........ Toto neni ode mne. Vseobecne plati ze nemci jsou absolutne na spici ve vyvoji turbodieslu. Honda neco podobneho nikdy ani nevyvijela, ani nevyrabela. Donedavna pouzivala dieslove motory napr. od isuzu. Pokud si myslite ze honda dohnala nekolik desetileti vyvoje za nekolik malo let jste velice naivni. A jeste neco, podle vseho (i kdyz jsem krivku nikdy nevidel) co kde ctu, honda zdaleka nema tak plouchou krivku krouticiho momentu jako tdi. V zadnem pripade se neda tvrdit ze by honda vyvinula neco co prekonava vse ostatni. Honda ma skvelou obrabeci techniku, spickovou vyrobu a metalurgii, ale technologicky je proste za spickou pozadu. A uprime pochybuji ze se to v nejblizsi budoucnosti zmeni. A hlavne proc take. I se starsi technologii lze udelat skvely motor, tak proc investovat mamuti prostredky, kdyz mam neco (1,8 i-VTEC), v cem jsem absolutne nejlepsi. Holt pro hondu, mily ropaci, jste az ti druzi.

--
7. Prosinec 2006 - 22:22
Vlad
příspěvků: 35

Ano, papirove mozna ano, nicmene mel jsem moznost vyzkouset jak CTDI, tak TDI a musim konstatovat ze rozhodne lepsi pocit jsem mel z prvne jmenovaneho - ma kultivovanejsi chod, da se vic vytacet cimz se trosku podoba benzinovemu motoru
a hlavne nema takovy klapavy tvrdy traktorovy chod. Nechci se poustet do nejakych nekonecnych dohadu, ktery motor je lepsi ci horsi, proste je to jen muj subjektivni nazor na zaklade prakticke zkusenosti.
.......nicmene mam benzin a vubec toho nelituju:-)

--
7. Prosinec 2006 - 21:52
tommykk
příspěvků: 357
5D 1.8 Sport
mám od: 4.11. 2006

Moc hezky si to napsal! Souhlas!

A uz se nehadejte, nafta je nafta a benzin je benzin....

VTEC RULEZ Směju se)

--
7. Prosinec 2006 - 21:48
JOE
Obrázek uživatele JOE
příspěvků: 611
5D 1.8 Sport
mám od: 5.9. 2006
v provozu od: 5.9. 2006

Ikdyž bych s tebou strašně rád souhlasil, mám pro tebe špatnou zprávu! Jsem smutný Motor konkurující tomu v Type-R má už bohužel i Renault! Jsem smutný((
http://www.renault.cz/produktove_prezentace/clio_sport/index.php?pid=5&PHPSESSID=58ebb52c9ef7a4200ac27c14e7006694

--
7. Prosinec 2006 - 21:02
TECH
příspěvků: 726
bývalý majitel

Koukám, že hodnotíš jen podle výkonu a spotřeby.Motor má spoustu dalších parametrů.BMW ano, ty jsou super.V něčem je lepší Honda v jiném zas BMW.To TDI není bráno jako celek lepší ani náhodou.Samozřejmě jde o to , jaké parametry sleduješ.Všeobecně se ví, že ICTDI je na špici, bráno i co se týče kultivovanosti, tichosti chodu,prodlevy turba, přenosu výkonu v celém spektru otáček atd.V tom je Tdi horší, což neznamená že to je špatný motor.

--
7. Prosinec 2006 - 20:20
Jakub
příspěvků: 40
5D 1.8 Comfort
mám od: 16.11. 2006

Taky se mi tomu nechtelo verit, ale pisou to tam. http://www.hondaclub.cz/default.asp?what=a&a_id=420&s_id=2

--
7. Prosinec 2006 - 19:08
Jakub
příspěvků: 40
5D 1.8 Comfort
mám od: 16.11. 2006

Mozna ze osobne hodnotis 2,2ctdi jako spicku, ale neni tomu tak, je to jen prumer. Mrkni treba na VW 2,0 TDI DPF pro golfa, nebo BMW1 120D. Mensi objem vyssi vykon, srovnatelna spotreba (i kdyz pravda honda ma o neco lepsi). Jinak motory o tridu nizsi jsou zhruba srovnatelne.

Obecne se da rict ze od mercedesu pres bmw po francouze, jsou diesly od hondy vyssiho objemu a srovnatelneho vykonu a o neco nizzsi spotreby cca 0,5 l/100, ovsem u benzinaku je to presne naopak a honda je absolutne na spici. Nejen ze ma nejnizsi objem u atmosferickeho motoru, vetsina automobilek proste bez preplnovani nedokaze nic obdobnyho udelat. Snad jen bmw drzi trosku krok ale i tak na srovnatelne parametry potrebuje dvoulitra a 98 octanovy benzin. Nejlepsi na tom je ze 1,8 co ji mame mi, je jen prvni krok, dalsim bude 200 koni pro type r. To umi uz jen bavor, ale potrebuje na to 6 hrnku. Nikdo jinej, alespon ja o tom nevim, se na srovnatelny vykony bez preplnovani nedostane. Jeste dovetek bmw je min o 1 - 1,5 litru ziznivejsi samozrejme.

--
7. Prosinec 2006 - 19:06
pepec
příspěvků: 619
5D 1.8 Sport
mám od: 6.10. 2006

priznam sa v polovici tejto debaty som to prestal citat lebo nie som strojar. ale co bolo zaujimave tak fandovia ropy nepouzili argument ze vysoke otacky niekedy skodia viac ako vysoky krutiaci moment. Ale to su vsetko len take zabomysie vojny.

Ked chcem ropaka, kupim si ropaka. Ale potom sa mozem stat tercom ftipkov, a skaredych pohladov hardcore Hondakov. A neverim ze sudruhovia imperialisticky konstrukteri navrhli vsetko ustrojenstvo ohladom na sily posobiace ci uz v benzinovom alebo dizlovom motore. takze co sa tyka zivotnosti tam nemam strach.

Je trochu pravda ze Honda s benzinovym motorom tak trochu nepatri do kategorie kde sa da usetrit pouzitim ropneho agregatu. neverim ze ECOjazdci na benzine maju viditelne vyssiu cenu za 1 km ako ECOropaci. Ked to vezmem tak ze ja som vsetko mozne len nie ECOrunner a mam spotrebu 7,8l/100km pri 38,50 SKK/l V-Poweru my vyjde cena 3SKK/1km. Odhadujem ze na ropakovi pri mojej dynamike to moze byt tak 6,5l/100km pri rovnakej cene paliva. A cena je 2,5SKK/km. Pri 1000km je rozdiel 500 SKK. Rocne urobim 20 - 25.000 km, takze somar somarum je rozdiel benzin - ropak pri 25.000 km je 12500 SKK v neprospech benzinu. Ale ked sa na to pozriem globalnejsie tak 1,8 je o nejaku korunu lacnejsia ako 2,2 a tym padom poistky su o kus nizsie v prospech benzinu. Takze tuto kalkulaciu si urobte kazdy pre seba, teda mali ste si ju urobit dpredu pred vyberom motora. Lebo to co citime srdcom je jedna vec a verim kazdy ma lepsi pocit v Honde s vytocenym VTECom, ale financie su to co nam pomaha dostat sa do tejto motoristickej nirvany. Kazdy to auto kupujeme pre nejaky ucel a ten casto je diametralne odlisny.

Mna nikdy nepresvedcite ze dizel je to prave orieskove, ale ja vas nikdy nebudem presviedcat o tom ze dizel je blbost. Akurat sa k H-cku na kapote moc nehodi Směju se

HOWGH !

Pepec
8G 1,8 SPORT Royal Blue Pearl
lovec UFOnov

--
7. Prosinec 2006 - 10:57
pepec
příspěvků: 619
5D 1.8 Sport
mám od: 6.10. 2006

fnuk fnuk ...
P2P nie je moj kamarat ... ale opytam sa ludi co P2P pouzivaju Směju se

Pepec
8G 1,8 SPORT Royal Blue Pearl
lovec UFOnov

--
7. Prosinec 2006 - 10:35
Tomík010
Obrázek uživatele Tomík010
Administrátor
příspěvků: 583
5D 1.8 Sport
mám od: 11.5. 2006

Nedavno jsem delal uklid na disku a odstranil ji Jsem smutný
Ale zkus nejakou P2P, a urcite pochodis Mrk

--
6. Prosinec 2006 - 22:46

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".