Type-R vs. 123d

Zdravim vsechny!

Doufam ze si na mne nekteri jeste pamatuji, i kdyz jsem se tu delsi dobu neukazal (rekl bych tak rok). Kazdopadne posledni co jsem psal bylo, ze planuji porovnani Civica 1,8 Sport a BMW 116i, k cemuz jsem se bohuzel zatim nedostal. Ale jeste stale to mam v planu, snad nekdy Směju se Mohu to shrnout tak, ze je-byl to velmi dustojny nastupce Civica.(Civicek sel k pritulce a hezky se o nej stara:-))

Po case mi doslo ze charakteristika BMW1 mi velmi vyhovuje, ale 116i (90kW) je slaba, kor na auto se zadnim nahonem. Rozhodl jsem se tedy pro mensi vymenu za 123d.
Ac jsem toho nazoru, ze nafta patri do kamen a ne do auta. Zatah a charakteristika tohoto motoru me presvedcili, opravdu se to blizi benzinu snad nejvic co jsem kdy u nafty videl. Dve turba delaji svoje a i relativne vysoke otacky nevadi, ba naopak. Sen byl samozrejme 130i ale cenovy rozdil (jak porizeni, tak provoz) a rozdil ve spotrebe byly rozhodujici. Ono preci jenom 123d ma prumer 6,5l realne 7,5l, 130i pod 11l nejde.

Abych se dostal konecne k veci. Rad bych porovnal 123d a type-r, alespon ve zrychleni pripadne na sprintech. Nejsem nejaky magor na sprinty nebo tak, snad jsem zadny poradny ani nejdel. Jde mi ciste jen o mou zvedavost. Civic ma 201HP a BMW 205HP (zarovne ale uplne nezajete).

Padam nebo nekdo jiny, co rikate? Meli byste zajem? Dejte vedet....Mrk

Mejte se.
Tommykk

Vložil tommykk, 3. Duben 2010 - 10:31
 

padam
Obrázek uživatele padam
Administrátor
příspěvků: 1893
bývalý majitel

RapidWaci napsal:
Jen bych tu rád zmínil, že si pořád spousta lidí plete rychlá auta se sportovníma autama. Pokud je něčí oturbený diesel výkonější, nebo rychlejší, než jiné auto, neznamená to, že je automaticky spotrtovnější.

Souhlas se vším, když jsem měl možnost přímého porovnání s Golfem GTI, viz. http://www.hondaclub.cz/default.aspx?a=1704 tak jsem sice v Golfu jel o kousíček rychleji, ale byla to celkem nuda. A to to byl benzín.
Jinak když už zadokolku tak jsem se svezl v Z4M (bohužel jen jako spolujezdec) a to je fakt peklo, točí taky 8.000ot., ale má trochu víc válců. Mrk
--
2. Srpen 2010 - 21:24
padam
Obrázek uživatele padam
Administrátor
příspěvků: 1893
bývalý majitel

janek napsal:
dovolím si nesouhlasit Brno je celosvětově uznávaný a mezi závodníky oblíbený okruh

Ano, mezi závodníky může být Brno oblíbené, ale CTR je na Brno moc pomalé takže tráví moc času na rovinkách, mít o 100k víc bylo by Brno větší zábava. Takhle mi víc vyhovuje Most, který je pro CTR dostatečně technický a "nudnější" pasáž je jen cílová rovinka.
--
2. Srpen 2010 - 21:09
pepec
příspěvků: 619
5D 1.8 Sport
mám od: 6.10. 2006

Ja naivne dufam, ze palivove clanky a elektromotory vykynozia tu traktorovu haved. I ked to bude este beh na dlhu trat Směju se

Aha ale to nie je o BeMeWe a CeTeeR 666

Pepec
8G 1,8 SPORT Royal Blue Pearl
lovec UFOnov

--
2. Srpen 2010 - 13:49
RapidWaci
Obrázek uživatele RapidWaci
příspěvků: 121
5D 1.8 Executive
mám od: 16.7. 2010

Asi jsem tam neměl psát o tom oturbeným dieselu. Do sportovního auta si ho teda moc představit neumím, ale po svezení v BMW 330d (150kW) už chápu proč ty bavoráky tak rychle lítaj Hlasitě se směju Navíc to táhne do 5500 otáček, takže to je jako většina benzínových motorů. Jo diesel nám v budoucnu ještě ukáže.

Tak už víte, kdy a kde se uskuteční to porovnání BMW a CTR?

--
2. Srpen 2010 - 7:43
pegin
Obrázek uživatele pegin
příspěvků: 470
5D 1.8 Sport
mám od: 12.4. 2007

Já jsem měl možnost pár dní provětrávat BMW 530 (auto mělo najeto 150 tis. km) diesel a musím říct, že motor a podvozek byly jediná věc, které se na autě daly pochválit, ale rozhodně bych jej nenazval sportovním. Prostě mi chyběla ta dravost, se kterou jde V-TEC do otáček. Jinak jsem se nedávno svezl i s x5-kou (auto mělo najeto 40 tis. km) a nějak mi uniká, co lidé na BMW vidí. Neskutečný kostitřas a vrzající interiér v celém autě

--
1. Srpen 2010 - 19:38
volňaska
Obrázek uživatele volňaska
příspěvků: 1034
obdivovatel

RapidWaci napsal:
Jen bych tu rád zmínil, že si pořád spousta lidí plete rychlá auta se sportovníma autama. Pokud je něčí oturbený diesel výkonější, nebo rychlejší, než jiné auto, neznamená to, že je automaticky spotrtovnější.

Jednoduchý příklad: Co je sportovní auto?

Škoda 110R nebo Škoda Fabia RS, Škoda Rapid nebo Škoda Octavia RS....

Ačkoli se může zdát, že právě modely RS jsou ty sportovní, opak je pravdou. Nejde totiž o to jestli se na stovku dostanete pod pět sekund, nebo jestli je maximálka víc než 250...Jde o ducha toho auta.

A v tomhle porovnání Civic Type-R vyhrává ještě před začátkem závodu. BMW 123d totiž NENÍ sportovní auto, ač může být na dráze rychlejší než CTR. Majitel jistě uzná sám, že si nechtěl koupit sportovní auto, ale auto, které je za všech okolností rychlé. Kdyby chtěl opravdu sportovní auto v téhle velikosti a kategorii, mají pro něj u BMW model 130i Palec nahoru

(neberte to prosím jako nějaké svaté moudro. Ale já takhle prostě vnímám auta Směju se )


da se rict,ze stim vsim souhlasim,ale taky tvrdim at se nam ,co mame radi vuni benzinu(proto mam motorku)libi nebo ne tak s naftou musime pocitat.uz to nejsou ty stare diesly ktere byly tezke a na sto zrychlily za pul dne.
a jeste k dvakkrat preplnovanym dieslum od bmw,motor funguje od 1500 otacek az do5500 to je nejakych 4000 vyuzitelnych otacek,kdyz to tak vezmu tak type r jich ma 3500.a kdo se svezl s baworackym dieslem musel byt nadseny a kdo rekne ze ne tak mu neverim Andílek
--
1. Srpen 2010 - 17:36
RapidWaci
Obrázek uživatele RapidWaci
příspěvků: 121
5D 1.8 Executive
mám od: 16.7. 2010

Jen bych tu rád zmínil, že si pořád spousta lidí plete rychlá auta se sportovníma autama. Pokud je něčí oturbený diesel výkonější, nebo rychlejší, než jiné auto, neznamená to, že je automaticky spotrtovnější.

Jednoduchý příklad: Co je sportovní auto?

Škoda 110R nebo Škoda Fabia RS, Škoda Rapid nebo Škoda Octavia RS....

Ačkoli se může zdát, že právě modely RS jsou ty sportovní, opak je pravdou. Nejde totiž o to jestli se na stovku dostanete pod pět sekund, nebo jestli je maximálka víc než 250...Jde o ducha toho auta.

A v tomhle porovnání Civic Type-R vyhrává ještě před začátkem závodu. BMW 123d totiž NENÍ sportovní auto, ač může být na dráze rychlejší než CTR. Majitel jistě uzná sám, že si nechtěl koupit sportovní auto, ale auto, které je za všech okolností rychlé. Kdyby chtěl opravdu sportovní auto v téhle velikosti a kategorii, mají pro něj u BMW model 130i Palec nahoru

(neberte to prosím jako nějaké svaté moudro. Ale já takhle prostě vnímám auta Směju se )

--
1. Srpen 2010 - 14:15
volňaska
Obrázek uživatele volňaska
příspěvků: 1034
obdivovatel

Tomy napsal:
volňaska napsal:

Blinkám hele nevim jestli jsem te necim nastval,ale nikde jsem nepsal ze ivtec ze spatny motor,ja si jen k tomuto tematu si myslim ze bmw bude o kus rychlejsi a to ne kvuli motoru ,ale hlavne podvozku,samozrejmne by se to zmenilo na vode,ale to uz je jina pisnicka. Čteme pravidla

nie, nenastval, mozno moj prispevok vyznel, ze som nahnevany. Skor som zaskoceny, pretoze v nespocetne vela prispevkoch pises tak trochu zosmiesnujuco na adresu civicu. Myslim ze sem tie prispevky nemusim sem kopirovat a sam si si toho vedomy.

Pre mna je type-r jednoznacne sportovejsi, aj ked to bmw moze mat lepsi podvozok (to neviem posudit, nejazdil som v ani jednom).

Uz samotne "sportovy diesel" mi reze usi Směju se Aj ked je to sucasny trend - spravit z naftakov sportiaky. No ja si myslim ze vysoke otacky, lahky predok a celkovo vaha auta, jeho minulost a charakteristika + celkovy dojem urcuju, ci je auto sportove, alebo nie (resp. sportovnejsie). Nemozno sa obmedzovat len na kvality podvozku (aj ked nepochybujem o tom, ze motor to ma podareny). Este mi povedz, ze by si si kupil radsej taketo bmw ako taku hondu s2000 Směju se a ze je bavor sportovejsi. Aj Top gear testovali bmw z4 vs porsche boxter vs honda s2000, hadaj kto bol vitaz.

The power of dreams ...


ono ze ctes jen moje spis negativni prizpevky je tim ze pisu jen na to co me na foru vic zajima,nebavi me resit cim myt auto nebo na jaky benzin jezdit,tim to je.
a k tomu co bych si koupil tak to vim uplne presne,tedy kdybych ty penize mel z4m nebo radsi m3
--
1. Srpen 2010 - 12:51
Tomy
Obrázek uživatele Tomy
příspěvků: 727
5D 1.8 Executive
mám od: 6.8. 2009

volňaska napsal:

Blinkám hele nevim jestli jsem te necim nastval,ale nikde jsem nepsal ze ivtec ze spatny motor,ja si jen k tomuto tematu si myslim ze bmw bude o kus rychlejsi a to ne kvuli motoru ,ale hlavne podvozku,samozrejmne by se to zmenilo na vode,ale to uz je jina pisnicka. Čteme pravidla

nie, nenastval, mozno moj prispevok vyznel, ze som nahnevany. Skor som zaskoceny, pretoze v nespocetne vela prispevkoch pises tak trochu zosmiesnujuco na adresu civicu. Myslim ze sem tie prispevky nemusim sem kopirovat a sam si si toho vedomy.

Pre mna je type-r jednoznacne sportovejsi, aj ked to bmw moze mat lepsi podvozok (to neviem posudit, nejazdil som v ani jednom).

Uz samotne "sportovy diesel" mi reze usi Směju se Aj ked je to sucasny trend - spravit z naftakov sportiaky. No ja si myslim ze vysoke otacky, lahky predok a celkovo vaha auta, jeho minulost a charakteristika + celkovy dojem urcuju, ci je auto sportove, alebo nie (resp. sportovnejsie). Nemozno sa obmedzovat len na kvality podvozku (aj ked nepochybujem o tom, ze motor to ma podareny). Este mi povedz, ze by si si kupil radsej taketo bmw ako taku hondu s2000 Směju se a ze je bavor sportovejsi. Aj Top gear testovali bmw z4 vs porsche boxter vs honda s2000, hadaj kto bol vitaz.

The power of dreams ...

--
1. Srpen 2010 - 9:57
chyshney
příspěvků: 433
5D 1.8 Sport
mám od: 10.3. 2008

volnaska: Ked uz si spominal ten ford. Je to asi len uhlom pohladu. Směju se

http://www.autofun.cz/test-focus-rs-vs-megane-rs-vs-civic-type-r-vs-mazda3-mps-5015/

--
1. Srpen 2010 - 9:34

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".