Hledat |
Jak ztišit benzínovou Hondu Civic 8GZačal jsem s Civicem jezdit pravidelně (3 - 6 krát do měsíce) delší trasy (500 km tam a zpět). Trasa vede z cca 50% po dálnicích a 50% po silnicích první třídy u nás, v Německu a v Rakousku, z toho cca 150 km je v horách. Civica jsem si původně pořizoval proto, že běžně jezdím kratší trasy v okolí Plzně a chtěl jsem něco rychlejšího. Po pár měsících ve výše uvedeném "dálkovém" režimu musím přiznat, že auto není na takové přesuny vhodné - po 4,5 hodinách vystupuji z auta hrozně unavený. Aby bylo jasno: Jsem maximálně spokojen s dosahovaným časem při výše uvedeném přesunu, Civic bezpečně zvládá všechny potřebné jízdní režimy (včetně rychlostí okolo 170 - 180 km/h dle GPS na německých dálnicích) a i když jsem tuto trasu jel i s pohodlnějšími vozy, Civic byl stále bezkonkurenčně nejrychlejší - upozorňuji, že jezdím podle předpisů, resp. mírně rychleji s využíváním tolerance policie. Trasu 520 km zvládám s Civicem 1,8i za 4 hod a 20 minut, s ostatními "testovanými" auty (benzínové Volvo V70 2,5l, benzínové Volvo XC90 2,5l a Citroen C5 2,2 HDi) vždy přes 5 hodin. Spotřeba je na této dlouhé trase jen těsně za Citroenem (Volva nelze srovnávat, ta jezdí za téměř dvojnásobek). Problém spočívá v hluku. Auto je od cca 130 km/h hlučné. Odpovídá to podobně drahým/velkým/starým autům, takže výměna za jiné auto nic neřeší (výrazně víc peněz za auto utratit nechci), ovšem přímé porovnání s výše uvedenými konkurenty vyznívá pro Civic velmi nepříznivě. Chápu omezení dané koncepcí a cenovkou automobilu, přesto si myslím, že by mělo smysl s tím něco dělat. Pročetl jsem mnoho informací na internetu na toto téma, v češtině i v angličtině a našel jsem několik nápadů na odhlučnění kabiny. Pomozte mi vybrat ty smysluplné a případně mi poradit v tom, jak to udělat dobře. Prosím nepište mi, že Civic je tiché auto nebo že mám jezdit do 130km/h. Jestli ale znáte podobně rychlé auto, za podobné peníze, které je výrazně tišší, sem s ním! Sám sem budu psát mé zkušenosti a když to bude možné tak i nějaká měření po provedených úpravách. Už vyzkoušené věci zapíšu rovnou sem do prvního příspěvku.
Jsem ochoten tomu věnovat poměrně hodně času (je to můj koníček) a také přiměřené množství peněz (řekněme třeba řádově 50.000 Kč). Vložil iv0, 1. Leden 2012 - 20:31
|
5D 1.8 Sport
mám od: 19.2. 2018
v provozu od: 30.3. 2008
Dal som tam zvysky vypredajovehop alubutylu z ahifi; teraz uz maju len sortiment od STP (ktory vyzera lepsie btw). Na torpedo som to lepil zvrchu, tj. smerom ku kapote. Odporucam ho vybrat a potom oblepit.
Biedne fotky vysledku:
https://share.icloud.com/photos/0hb1J08V2vdvs40RWo_B0AWVQ#Doma
1. je nedobry pohlad na plech, ktory uz oddeluje kabinu od motoroveho priestoru pod celnym sklom. Nedaj sa zmiast mriezkou na foto, ta je vylozena na celnom skle. Zial, na ten plech mi zvysili uz len fakt odrezky; na to miesto mozno este nieco dodam, nieco hrubsie a pohlcujucejsie
2. foto oblepeneho torpeda po zalozeni naspat
bývalý majitel
Co si pouzil na torpedo a z ktery strany?
náhodný návštěvník
Hele tady je přímo návod na Hondu Civic 8g na odhlučnění dveří https://www.2din.cz/honda-montaze/honda-civic-8g-odhlucneni-dveri/ To by mohlo pomoci plus myslím, že to odhlučnění dělají i sami, kdyby jsi nechtěl sám do toho hrabat.
5D 1.8 Sport
mám od: 19.2. 2018
v provozu od: 30.3. 2008
Tak opat prispejem mojimi dalsimi odhlucnovacimi hratkami: napriek tomu, ze v bode 6 OP spomina, ze po vytlmeni torpeda nepozoroval rozdiel, ja ho teda pozorujem urcite. Mozno je to aj tym, ze moje auto je o malicko vyfukovo hlucnejsie (zdroj este hladam). Kazdopadne, vytlmil som samotny plech torpeda, plech, ktory je pod celnym sklom (podla vsetkeho je pri spodnej hrane celneho skla iba plech a na nom rovno palubovka) dostupne casti motorovej prepazky a rozdiel je pocutelny.
Dokopy uz mam vytlmene: predna podlaha od sedadiel az po nohy, predne podbehy (tam by sa este zislo pridat cosi lepsie ako len alubutyl), horespomenute veci v motorovom priestore, predne dvere, kufor az pod zadne sedadla a zadne podbehy zvnutra. Auto je pocitovo o triedu vyssie. Este doplnim zadne dvere (skor kvoli zvuku reprakov nez samotnemu odhlucneniu), mozno prihodim nieco objemne do tych prednych podbehol... a dosiahnem nirvanu
3D 2.2 Sport
mám od: 20.9. 2011
v provozu od: 12.8. 2008
Mohu potvrdit, že po vytlumení dveří (v mém případě pouze dvoje dveří) se nádherným způsobem zlepšil zvuk z repráků a v podstatě ti z nás, kteří poslouchají v autě hudbu neustále už nemusí dále nic tlumit... ale já stejně ještě vytlumím celý kufr. Na dveře jsem použil 16ks Silent Coat Extra 4mm M4, ale ještě dvě plata bych tam vylepil (https://www.ahifi.cz/tlumici-material-silent-coat-extra-4mm-m4.html) a 2ks Gladen Aero Wave (https://www.ahifi.cz/akusticky-tlumici-material-gladen-aero-wave.html)
Na kufr zřejmě použijí 3-vrstvý tlumící materiál Gladen Aero Multi (46 x 80 cm), tloušťka 5 mm, akorát nevím, kolik plátu budu potřebovat. Netlumil tady už někdo kufr, ať vím, kolik těch plátu mám obědnat? díky za případné info.
edit: Tak už jsem zjistil od manika z ahifi.cz, že na komplet kufr bude potřeba 9ks 46x80cm...
3D 2.0 Plus
mám od: 8.3. 2014
v provozu od: 17.2. 2010
No mě tam Dany dal proaktivně HKS filtr a je to hlučnější a ten zvuk není úplně příjemnější. Už to tak mám asi 3 roky a pořád zvažuju, že bych tam dal zpátky papírový.
5D 1.8 Sport
mám od: 19.2. 2018
v provozu od: 30.3. 2008
Ja som minuly vikend vytlmil kufor a plechy okolo zadneho blatnika zvnutra, material bol kombinacia Alubutyl 21 a Gladen Neoprene (3 alubutyly, 4 neopreny, vysly na cca 800kc; nevystacili uplne, jeden plat navyse by bodol). Nepokryl som vsetko co som chcel (plechove dno kufra v smere od naraznika ostalo hole, tiez som nespravil suvislu vrstvu okolo laveho kolesa- prave som robil skor, to je pokryte uplne), ale efekt aj tak skvely, rozdiel medzi stranami vobec nepoznat, hlavne na dialnici je citelne nizsi hluk od cesty a take to celkove "hucanie, teraz o to viac vynika motor
Som zvedavy, aky bude rozdiel pri jazde po mokrej ceste, zatial som nemal tu moznost
Problematicke bolo pre mna akurat vybrat tie bocne platy kufra, je to velky kus, nejake plastove drziaky padli za obed, nastastie som prezieravo mal nahradne. Vo vseobecnosti ale vpoho praca, aj sedadla sa vyberali jednoducho, praca chillovym tempom s pauzickami na hupanie dietata a obed cca 6 hodin.
Mam aj skromnu fotodokumentaciu, v pripade zaujmu postnem.
Este sa chystam na predok kabiny, aj kvoli prednym kolesam aj motoru, musim ale nastudovat, ako je polozeny a uchyteny koberec vpredu; ci sa to da bez rozobratia komplet celej palubovky, ci bude lepsie narezat to okolo stredovej prepazky a potom zosit...
Rad sa opat podelim. Zatial ma kazdopadne bavi toto aj hranie sa, aj vysledky.
příspěvků: 2249
bývalý majitel
hluk od motoru na CTR jsem resil jinou vlozkou do airboxu (mam KN a je podle me tizsi nez MANN) a zaroven jsem vytlumil podbehy prednich kol a takovej ten plech co je pod torpedem, co musis sundat kdyz menis svicky. Podle me se to o kus zlepsilo.
1.8 5DTypeR
3D 2.0 Plus
mám od: 8.3. 2014
v provozu od: 17.2. 2010
Nechal jsem dveře vytlumit s výměnou repro, nechal jsem si to dělat a tenkrát to efekt mělo, ale CTR je hlučnější od motoru.
Každopádně zavírání dveří charakterem jako v limuzíně potvrzuju.
To jsem od toho nečekal.
bývalý majitel
Raz som toto iste robil ale na druhom aute a mozem potvrdiť neskutočný zvuk to dostalo a tie dvere to si mal pocit akoby zatvaras nejaku luxusinu