Hledat |
Dobíjení akumulátoru, zejména po častých krátkých jízdách v ziměKolegové ve voze 8G, dobíjite baterii? A jakým způsobem? Odpojujete + pól? Nebo s tím děláte ŽAVES? Nebo V-ŽAVES? Vložil Iček, 4. Leden 2007 - 0:19
|
příspěvků: 2249
bývalý majitel
podle me bez problemu, chce to jen pockat chvili, drzet motor (tvuj) v otackach treba kolem 2tisic, at alternator opravdu dobiji. Je potreba brat v potaz to, ze ty mu baterii nenahrazujes, ale spis mu tak pomahas. Navic vetsina bezny produkce kabelu neni schopna kloudne prenaset velky proudy, takze bych ocekaval, ze soucet toho co da alternator + startovaciho produ baterky bude vyssi nez prenesou kabely. Kazdopadne osobne bych mu pomohl a nebal se, jen bych pomahal pouze tehdy, pokud bych nekam odjizdel, ne ze jsem zrovna prijel na to parkoviste a hodlam tam zastavit a odjet treba za hodinu. Mohlo by te teoreticky cekat totez.
Petr Žitný - LinkedIn
5D 1.4 Comfort
mám od: 10.9. 2006
v provozu od: 10.9. 2006
Chci znat vas nazor na startovani pomoci kabelu. Ja mam na honde baterku 38ah a on mel passata disela zrejme 1,9, takze baterka nejakych 80ah. Jemu to nechytalo a mne se do propojeni moc nechtelo. Myslite ze jsem mohl bez ryzika se k nemu pripojit a pomoct mu, nebo jsem si usetril problem s mou baterii ci alternatorem. Dik za odpovedi
5D 2.2 Sport
mám od: 22.8. 2014
v provozu od: 7.11. 2006
Baterku mam od aprila novu, tiez Exide. Cez vikend som ju pre istotu este dobijal. Tak chybu v baterke by som vylucil.
Ale dnes po ceste do prace som po zastaveni na krizovatke citil smrad ako keby spaleneho oleja alebo nieco podobne. Ked som sa rozbehol prestalo to, tento smrad som citil aj ked som cumel do motora a islo to niekde od alternatora. Pevne verim, ze po ceste do servisu nevyhorim.
5D 1.4 Comfort
mám od: 10.9. 2006
v provozu od: 10.9. 2006
Taky něco přidám…..V minulosti jsem měl neustálé problémy s origo baterií, poté koupena dle OEM čísla náhrada a také to samé. Prostě kapacitně nedržela, kolikrát jsem po delším stání ani nenastartoval a další problémy. Tak jsem koupil EXIDE Premium ED EA530 53Ah 540A pravá, rozměrově tedy vlezla tak tak, upravil konektory a koupil nabíječku CTEK MXS 5.0 NEW 12V 5A. Na baterii jsem natrvalo namontoval propojovací konektor ( je součástí nabíječky ) a když stojím více jak dva dny, tak auto připojím a je to. Tuto nabíječku hojně používájí ve Švédsku (auto nechají venku, nabíječku zavřou pod kapotu a je…..nevím ale jak by to dopadlo u nás )
shopping.jpg">font> (15,96 KB)
5D 2.2 Sport
mám od: 22.8. 2014
v provozu od: 7.11. 2006
Neviem sice co je ten regler. Repasovali mi tam nejake diody, vraj boli odpalene. Vtedy mi ale auto vobec nevypisovalo chybu dobijania. Len z nicoho nic vybita baterka a po pripojeni novej sa z alternatora dost zadymilo. Zajtra s tym idem do Hondy, som zvedavy co tam povedia. Opravit to sam nedokazem zrejme, problem by bol vybrat ho odtial. Snad mi to budu vediet tam urobit. A dakujem za info, vdacim za kazdu skusenost a radu.
bývalý majitel
onoho casu si pamatam, ze v altiku robil paseku regler a uhliky. mozno ti repasovali uhliky, ktore maju zivotnost cca 200tis km a regler nechali povodny. Uhliky su teraz OK, ale regler odisiel. je to taka suciastka, co dokazes vymenit aj sam, aj uhliky dokazes skontrolovat vizualne, len treba vybrat alternator a to je otravna robota v zavislosti od jeho umiestnenia.
5D 2.2 Sport
mám od: 22.8. 2014
v provozu od: 7.11. 2006
Nenasiel som vhodne vlakno tak skusam dat sem.
Pred cca pol rokom som daval repasovat alternator. Teraz cez vikend mi pocas jazdy zacala svietit kontrolka dobijania. Je mozne ze by bol znova ten alternator vadny? Nemal som vobec problem rano ani v mrazoch nastartovat, islo to okamzite, ani svetla nepreblikli. Baterku som dal dnes nabijat, ukazovalo len polovicu kapacity. Za kazdu radu dakujem.
bývalý majitel
Tak se taky pokusím přidat elektrikářské polénko... (+) se dává první, protože pokud ti sklouzne ruka, tak ještě neuděláš zkrat - obvod ještě není propojen přes mínus. Je to podobné, jako při propojení startovacích kabelů. Navíc s ohledem na zmíněné možnosti výbušných plynů a výparů se na (+) těžko připojovat jinde, než v blízkosti AKU.
S (-) už to je jiné - jednak ho lze napojit dál od zdrojů plynatosti (to už dole zaznělo), a hlavně pokud ti sjede ruka, tak štrejchneš zas leda kostru, a to není nebezpečné.
5D 1.4 Comfort
mám od: 14.10. 2012
v provozu od: 20.12. 2007
U nabíjení to taky neřeším, ale při startování přez kabely je vhodné (-) na kostru dodržovat. Už jsem viděl i explodovanou baterku-přepólování totálně vybitýho aku neni žádná sranda.
příspěvků: 2241
4D Hybrid
mám od: 5.2. 2007
To je právě ta právní formulace, která chrání výrobce před důsledky manipulace zákazníka o kterých nemáš ani tušení, lidi dovedou vymyslet neskutečné kousky a vyhrávají pak u soudů žaloby o náhrady. Myslím, že v USA je to dokonce sport. Viz plynový pedál v Toyotě a ruční brzda v Hondě.