Zdravím všechny příznívce 8G.
Chci se zeptat jak je to s rozvodama u 1,8 i-VTEC je to řeťez, řemen nebo kombinace? Nikde jsem to tu nenašel, pokud jsem špatně hledal, tak se omlouvám.
Dále ještě jaký je interval výměny rozvodů a na kolik to asi vyjde (autorizovaný/neautorizovaný servis)
Dík moc za odpověď.
Poradíte někdo jak tedy s výměnou rozvodama na 1.4 DSI? (r.v. 2008) najeto 120tis. Co jsem teda dočetl, tak se jedná o řetěz? A doporučujete co vše a kdy měnit? a co jsem se díval u nás se žádný sady neprodávají, tak díky za veškerý info.
--
6. Únor 2018 - 19:53
rybiz
příspěvků: 1092
bývalý majitel
Tak to jsem s toho jelen...
--
21. Březen 2015 - 17:03
mortein75
příspěvků: 479 5D 1.8 Executive
mám od: 29.10. 2014
v provozu od: 20.8. 2007
nic, motor je stejný, včetně typového kódu..
--
21. Březen 2015 - 8:44
rybiz
příspěvků: 1092
bývalý majitel
Aha, tak to jsem nevěděl že je to podle měsíce výroby, já mám samozřejmě 05/08, tak měním po 100tk. Nevíš náhodou co je ta tom novějším motoru jinak
Jinak díky moc za info
--
21. Březen 2015 - 7:55
mortein75
příspěvků: 479 5D 1.8 Executive
mám od: 29.10. 2014
v provozu od: 20.8. 2007
to rybiz : díval jsem se ti na ten interval výměny, jsou tam obě možnosti u automatu, záleží na roku výroby. Já osobně bych ale řemen měnil max. do 120 tis. km u všech aut, pokud není stanoveno dřív. Ty prodloužené intervaly ten rozvod nemusí vydržet (hlavně u nafty - vyšší rázy a komprese).
Dém ti příklad, mám jeden konkrétní rozvodový řemen a u něj je použitelnost třeba v několika motorech stejné a nebo i jené značky.
Jeden z těch motorů má předepsanou výměnu řemene po 120 tis. a druhý třeba právě těch 200 tis. km. A teď mi řekni, proč ten samý řemen to v jednom motoru vydrží a v druhém ne? Byl bych hodně opatrný... Těch 120 tis. km je takový rozumný interval, samozřejmě někde je předepsáno měnit třeba už při 80 tis. km.
Výtah z Bosch ESI:
Doporučené výměnné intervaly
Mechanická převodovka:Každých 200 000 km nebo 10 roků - vyměnit (současně vyměnit napínací kladku a vodicí kladky).
Samočinná převodovka:
→06/08:
Každých 100 000 km nebo 5 roků - vyměnit (současně vyměnit napínací kladku a vodicí kladky).
07/08→:
Každých 200 000 km nebo 10 roků - vyměnit (současně vyměnit napínací kladku a vodicí kladky). Je bezpodmínečně nutné přihlédnout k provozním podmínkám vozidla a záznamům o provedených pracích v servisní knížce vozidla. !!! - důležitý dodatek pro značkový servis, když to ten řemen do výměny nedá.
--
21. Březen 2015 - 7:32
Jirka75
příspěvků: 299 5D 1.8 Sport
mám od: 25.8. 2014
v provozu od: 21.2. 2011
sloe10 napsal:
rybiz napsal:
Jenom k Fordu, moje předchozí Mondeo jsem prodal když mělo najeto něco přes 300tk, koupil ho známý a je to asi měsíc co jsem s ním mluvil, má najeto 550tk a rozvody jsou původní Je to 2.0 TDCi, rozvody řetězem.
V tomto ma hodna sklamala, tiez som cakal ze sa o retaz netreba starat pocas celej zivotnosti auta. Aj kvoli tomu som si to auto kupoval.
Nic nevydrží navěky. Ani řetěz. Před Hondou jsem měl vždy BMW a tam se říkalo, že je řetěz doživotní. Podle mne je pravda spíš, že by měl vydržet 500 tkm. A u nových aut ani to ne, protože se i ty řetězy už jaksi šidí, dělají se slabší. A je jedno jakou značku auta máš.
--
20. Březen 2015 - 22:37
Petr78
příspěvků: 1293 4D 1.8
mám od: 28.4. 2012
v provozu od: 27.7. 2006
Tak sis měl koupit benzíňák
--
20. Březen 2015 - 21:55
sloe10
příspěvků: 125
bývalý majitel
rybiz napsal:
Jenom k Fordu, moje předchozí Mondeo jsem prodal když mělo najeto něco přes 300tk, koupil ho známý a je to asi měsíc co jsem s ním mluvil, má najeto 550tk a rozvody jsou původní Je to 2.0 TDCi, rozvody řetězem.
V tomto ma hodna sklamala, tiez som cakal ze sa o retaz netreba starat pocas celej zivotnosti auta. Aj kvoli tomu som si to auto kupoval.
--
20. Březen 2015 - 9:17
rybiz
příspěvků: 1092
bývalý majitel
mortein75 napsal:
Však tak by měl správný řetězový rozvod fungovat...
Pokud jsi měl motor FMBA 2.0 96 kW, r.v. 01-07 tak to byl opravdu držák motor. Jen trochu nechápu, proč u následné generace 2.0 TDCi Ford řetěz nahradil dle všeho zase "suchým" rozv. řemenem s intervalem výměny 200 tis. km a nebo 10 let.
Jo, přesně ten jsem měl, teď v "novém" TDCi 103 kW mám přesně jak píšeš řemen, ale s tím rozdílem že je to AT a tam je výměna po 100tk, na rozdíl od MT kde je opravdu po 200tk. Proč to mi uniká
--
20. Březen 2015 - 5:49
Goku_SSJ4
příspěvků: 544
bývalý majitel
mortein75 napsal:
...Jen trochu nechápu, proč u následné generace 2.0 TDCi Ford řetěz nahradil dle všeho zase "suchým" rozv. řemenem s intervalem výměny 200 tis. km a nebo 10 let.
Vsak biznis, nie? Na com by zarabali bez "ku*vitok"
náhodný návštěvník
Poradíte někdo jak tedy s výměnou rozvodama na 1.4 DSI? (r.v. 2008) najeto 120tis. Co jsem teda dočetl, tak se jedná o řetěz? A doporučujete co vše a kdy měnit? a co jsem se díval u nás se žádný sady neprodávají, tak díky za veškerý info.
bývalý majitel
Tak to jsem s toho jelen...
5D 1.8 Executive
mám od: 29.10. 2014
v provozu od: 20.8. 2007
nic, motor je stejný, včetně typového kódu..
bývalý majitel
Aha, tak to jsem nevěděl že je to podle měsíce výroby, já mám samozřejmě 05/08, tak měním po 100tk. Nevíš náhodou co je ta tom novějším motoru jinak

Jinak díky moc za info
5D 1.8 Executive
mám od: 29.10. 2014
v provozu od: 20.8. 2007
to rybiz : díval jsem se ti na ten interval výměny, jsou tam obě možnosti u automatu, záleží na roku výroby. Já osobně bych ale řemen měnil max. do 120 tis. km u všech aut, pokud není stanoveno dřív. Ty prodloužené intervaly ten rozvod nemusí vydržet (hlavně u nafty - vyšší rázy a komprese).
Dém ti příklad, mám jeden konkrétní rozvodový řemen a u něj je použitelnost třeba v několika motorech stejné a nebo i jené značky.
Jeden z těch motorů má předepsanou výměnu řemene po 120 tis. a druhý třeba právě těch 200 tis. km. A teď mi řekni, proč ten samý řemen to v jednom motoru vydrží a v druhém ne? Byl bych hodně opatrný... Těch 120 tis. km je takový rozumný interval, samozřejmě někde je předepsáno měnit třeba už při 80 tis. km.
Výtah z Bosch ESI:
Doporučené výměnné intervaly
Mechanická převodovka:Každých 200 000 km nebo 10 roků - vyměnit (současně vyměnit napínací kladku a vodicí kladky).
Samočinná převodovka:
→06/08:
Každých 100 000 km nebo 5 roků - vyměnit (současně vyměnit napínací kladku a vodicí kladky).
07/08→:
Každých 200 000 km nebo 10 roků - vyměnit (současně vyměnit napínací kladku a vodicí kladky).
Je bezpodmínečně nutné přihlédnout k provozním podmínkám vozidla a záznamům o provedených pracích v servisní knížce vozidla. !!! - důležitý dodatek pro značkový servis, když to ten řemen do výměny nedá.
5D 1.8 Sport
mám od: 25.8. 2014
v provozu od: 21.2. 2011
Nic nevydrží navěky. Ani řetěz. Před Hondou jsem měl vždy BMW a tam se říkalo, že je řetěz doživotní. Podle mne je pravda spíš, že by měl vydržet 500 tkm. A u nových aut ani to ne, protože se i ty řetězy už jaksi šidí, dělají se slabší. A je jedno jakou značku auta máš.
4D 1.8
mám od: 28.4. 2012
v provozu od: 27.7. 2006
Tak sis měl koupit benzíňák
bývalý majitel
V tomto ma hodna sklamala, tiez som cakal ze sa o retaz netreba starat pocas celej zivotnosti auta. Aj kvoli tomu som si to auto kupoval.
bývalý majitel
Jo, přesně ten jsem měl, teď v "novém" TDCi 103 kW mám přesně jak píšeš řemen, ale s tím rozdílem že je to AT a tam je výměna po 100tk, na rozdíl od MT kde je opravdu po 200tk. Proč to mi uniká
bývalý majitel
Vsak biznis, nie? Na com by zarabali bez "ku*vitok"