Netesnost vyfukoveho potrubia

Asi pred tyzdnom priatelka sa ma pytala ze preco nam smrdi v civicu ako vw,skoda (TDi) stale som si myslel že poblizku je vw group ale civic zacal vydavať divne zvuky (podfukovanie) cim dalej tym viac. Od spodu vsetko OK vramci pruzbej spojky. Sciplavy smrad (spalena nafta) a ten zvuk ide od spolujazdcovej strany (motorovy priestor) len odkial presne? Podla vsetkeho este pred turbom ale tah nestraca (myslim). Kazdy napad skusenost rad privitam. Budem ju robit asi az koncom mesiaca.

Vložil kevin43, 22. Říjen 2013 - 22:00
 

juraj.dunda
Obrázek uživatele juraj.dunda
příspěvků: 92
5D 2.2 Sport
mám od: 1.6. 2014
v provozu od: 1.10. 2008

Zdravím musím skonštatovať že auto asi po 100km prišlo na zaslepené ERG a musela nastúpiť diagnostika. Nechápu ale zápach splodín v kabíne necítiť Smích

--
10. Leden 2021 - 21:33
juraj.dunda
Obrázek uživatele juraj.dunda
příspěvků: 92
5D 2.2 Sport
mám od: 1.6. 2014
v provozu od: 1.10. 2008

Zdravím.
Takže už ma prestalo baviť čuchať smrad výfukových splodín v kabíne. Kúpil som liatinové zvody všetky potrebné tesnenia skrutky matice no komplet. Včera som ešte zisťoval odkiaľ to smrdí vymontoval som EGR ventil a zistil že medzi rúrou a Egr chýba tesnenie. A keď som videl ten humus v saní tak som sa rozhodol ho zaslepiť. Medzi rúru a ventil som vložil hliníkovú záslepku vystrihnutú z 1mm plechu. Namiesto chýbajúceho tesnenia tmel na výfuk a poskladal. Smrad zmizol a na moje prekvapenie elektronika naprotestuje. všetko ok. Prejdených cca 60km. Svody zatiaľ odpočívajú na poličke.

--
4. Leden 2021 - 21:17
mareno13
příspěvků: 1
5D 2.2 Executive
mám od: 14.1. 2017
v provozu od: 3.2. 2008

Honda civic ufo 2.2cdti
Zdravím chlapi . Kde by som našiel návod na demontáž zvodov. Dik

--
8. Říjen 2018 - 10:48
M-666-M
Obrázek uživatele M-666-M
příspěvků: 45
5D 2.2 Sport
mám od: 21.10. 2012
v provozu od: 13.11. 2006

Tak asi po 12 hodinovom boji sa aj mne podarilo vymeniť prasknuté výfukové zvody za liatinové. Je to robota na nezaplatenie. Kleju Tam kde sa musí človek všade dostať, to je až neuveriteľné. Ruky mám dopichané, ako keby som zbieral šípky na lekvár dva týždne v kuse. Hlasitě se směju Ale výsledok stojí za to. Motor je menej hlučný a hlavne nič nesmrdí!!!

HONDA Civic  2.2 CTDi Sport | spotreba.sk

--
20. Listopad 2017 - 9:13
StB
Obrázek uživatele StB
příspěvků: 63
5D 2.2 Executive
mám od: 20.12. 2014
v provozu od: 20.12. 2006

Tak to souhlasim, nové litinové bude na doživotí. Příště bych šel stejnou cestou jako ty.

--
12. Říjen 2017 - 14:17
Shimiee
Obrázek uživatele Shimiee
příspěvků: 8
5D 2.2 Sport
mám od: 8.4. 2016
v provozu od: 1.7. 2006

StB napsal:
Jak jsem psal níže, tak mám svody zavařené od známého z jednoho auto-moto servisu a technik z Hondy mi říkal že do roka a do dne to bude zase popraskané. No po dvou letech můžu potvrdit že se spletl :-)

Tak to rád počujem a dúfam, že vydrží ešte veľmi dlho Mrk

Mne bolo povedané mojím (neautorizovaným) servisom, že je to tak 50/50 s tým zváraním. Určite je samozrejme dôležité, kto to zvára a ako, ale tak radšej som sa vybral cestou doživotného kľudu. Keby tá samotná výmena nebola taká nákladná a pracná, tak zvažujem to zváranie aj ja.

--
12. Říjen 2017 - 10:14
StB
Obrázek uživatele StB
příspěvků: 63
5D 2.2 Executive
mám od: 20.12. 2014
v provozu od: 20.12. 2006

Jak jsem psal níže, tak mám svody zavařené od známého z jednoho auto-moto servisu a technik z Hondy mi říkal že do roka a do dne to bude zase popraskané. No po dvou letech můžu potvrdit že se spletl Směju se

--
11. Říjen 2017 - 21:57
Shimiee
Obrázek uživatele Shimiee
příspěvků: 8
5D 2.2 Sport
mám od: 8.4. 2016
v provozu od: 1.7. 2006

Ahojte,

takže moja skúsenosť v Honde Motor Car Bratislava.

Iba na úvod:
Praskajúce zvody (privarený plech k prírube) sa vyrábajú pod č. 04180-RSR-305 (modelové roky 2006-2009, možno aj nejaké 2010 -> Od r. výroby 2010/2011 sa tam montuje už nový spoľahlivý diel). Z dôvodu ich nespoľahlivosti / slabej životnosti bola Hondou zavedená nová (opravná) sada pod číslom 06180-RSR-305 (1 odliaty kus, žiadne zvary + všetky potrebné tesnenia a rúrky).

Avšak túto opravnú sadu Honda (asi iba tá slovenská) registruje iba na záručnú opravu / servisný bulletin - čo je buď 7 rokov alebo 200 000 km (čo nastane skôr). Aj skúsený servisný technici v Motor Car-e (všetci viete ktorí) ani nevedeli o tejto predĺženej záruke nie to ešte o nejakej opravnej sade. Takže keď som tam prišiel na výmenu (s tým, že naštastie som už vedel o tejto poruche a opravnej sade všetko), tak mi to v Honde chceli vymeniť opäť za ten poruchový diel 04180-RSR-305. Musel som im sám povedať o opravnej sade 06180-RSR-305. Tú opravnú sadu ani dokonca nemajú v tej štandardnej databáze náhradných dielov, iba v nejakej centrálnej, kde sú aj diely čisto pre zvolávačky a záručné opravy.

Ešte k tomu tá pôvodná praskajúca sada stojí ako nová cca 400 euro (so všetkými prirážkami). Na opravnú sadu sa nevzťahuje prirážka dodávateľa ani prirážka zákazníkovi, takže jeho konečná predajná cena je iba 314 euro (s DPH). Dokonca vám ho predajú za tú cenu len ako náhradný diel, nemusíte si to ani dať robiť u nich. Keď som si vyžiadal objednať tú opravnú sadu, prijímací technik mi povedal že, citujem: "no ušetríte tam 85 euro, ale veď aj to je peniaz...". Duuuh, jasné že ušetrím 85 euro, ale hlavne si tam dám diel, ktorý mi už nikdy nepraskne Hlasitě se směju Neviem, či to robia naschvál, aby tam ľudia stále chodili s praskajúcimi zvodmi a ešte z nich dostali aj viac peňazí alebo je to čisto z nevedomosti. Ale netvárili sa tak, že "ešte že ste nám to povedali, odteraz to budeme vymienať iba za tú opravnú" Směju se

Takže si len dávajte pozor všetci tí, ktorí si to budete dávať robiť v Honde MC BA (alebo možno aj v ďalších autorizovaných servisoch). Oni to tam zrejme dodnes spokojne menia za tú pôvodnú praskajúcu sadu (aspoň im ju systém stále dovoľuje objednávať).
Tú opravnú sadu dostať tiež inde po internete (Cox Motor Parts, ebay, rôzne zahraničné internetové obchody, atď.), ale aj so shippingom vás vyjde min na 370 euro a viac. Takže treba to pýtať v Honde priamo a sú povinní vám to predať za 314 euro . To mám potvrdené aj ich zákazníckym centrom.

Inak celková cena 314 (diel) + 260 (servis) = celá výmena 574 euro (aj s DPH). Trvalo im to cca deň (za čo majú u mňa +) a boli aj milí.

--
10. Říjen 2017 - 23:23
PSebi
příspěvků: 237
5D 1.8 Sport
mám od: 21.8. 2010

To StB: říkáš, že motor je podstatně tižší? Musím mrknout na svody, protože ten kravál na dálnici mě už leze na nerva.
To je další tip na odhlučnění ufa. Směju se

--
25. Listopad 2015 - 6:57
StB
Obrázek uživatele StB
příspěvků: 63
5D 2.2 Executive
mám od: 20.12. 2014
v provozu od: 20.12. 2006

Tak po čím dál větším smradu v autě jsem se i já rozhodl nechat opravit svody výfukového potrubí. Je to svařeno s tím, že to mají odzkoušeno na více autech (vařeno z obou stran). No snad to vydrží. Jen mechoš už mé auto nechce ani vidět - hrozná práce.
FOTO: http://bacaks.rajce.idnes.cz/Scenic_II#IMG-20151116-WA0000.jpg

po cca 300km: motor podstatně tišší, výkon asi stejný, smrad v kabině žádný, má šrajtofle o 5700,- lehčí.

--
24. Listopad 2015 - 20:12

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".