Hledat |
NÁVOD na odstranění "pípáku", aneb jak mít konečně v autě klid :-)Asi nejsem sám, komu to neustálé pípání při upozorňování na cokoliv a hlavně za zasunutý klíček v zapalování vadí. Tak jsem se rozhodl, že se vám tu pokusím popsat jak tento otravný pípák odpojit a mít tak konečně v autě klid. Jediné negativní na celé akci je, že si budete muset hlídat při odchodu od auta rozsvícená světla, jelikož tento pípák má na starosti všechny varovné zvuky. Klíčkem v zapalování počínaje, přes například nezapnuté pásy až po upozornění na rezervu paliva. Ale protože většina varovných hlášení se objevuje na palubním počítači, nepovažuji zvukovou podporu za nezbytně nutnou. Rozmyslete si tedy, jestli se Vám vyplatí přijít o veškeré zvukové upozornění co na Vás Civic má nachystané. Samotná "úprava" není složitá a středně šikovný člověk jí zvládne za 15 - 20 minut bez toho, aby musel mít strach že něco nenávratně poškodí. Jediné o co přijdete je celková průměrná rychlost, zaznamená na palubním PC. Celkový počet najetých kilometrů, ani ODO1 a ODO2 se po odpojení modulu přístrojů nevymazalo. K práci budete potřebovat křížový šroubovák na celkem sedm šroubků (jsou to spíše vruty) a jeden menší plochý na odcvaknutí plastových západek na zadní straně přístrojové desky. Budeme hledat tento malý a přesto tak hlasitý zdroj zvuku 1) Odmontování spodního přístrojového panelu. Uvolněte rychloupínák volantu a volant sklopte do nejnižší polohy. Potom stačí prstama chytit panel a zatáhnout směrem k sobě. Drží ho čtyři příchytky. Až bude venku odpojte konektor čidla teploty. Při nasazování zpět je potřeba "odloupnout" pravý spodní kryt jinak se vám nepovede nasadit zpět trubičku k čidlu teploty. Viz foto: 2) Odmontování přístrojového panelu. PO odstranění spodního přístrojového panelu uvidíte dva křížové šroubky. Vyšroubujte je a potom už jen z jedné strany zatáhněte za přístrojový panel. Mě to šlo lépe od startovacího tlačítka. Drží to celkem devět příchytek a na uvolnění té první je potřeba docela zabrat. Potom už to jde poměrně lehce. Rozhodně není potřeba si pomáhat nějakým šroubovákem nebo páčidle a zbytečně si nepoškodit plasty. Až budete mít přístrojový panel uvolněný, odpojte zezadu tři konektory. Vlevo dva a vpravo je jeden větší. Panel dejte nastranu. Viz foto: 3) Odmontování řídícího modulu přístrojů. Povolte dva křížové šroubky na boku modulu. Z každé strany jeden. Modul vyndejte a zezadu odpojte konektor. modul otočte a vyšroubujte tři šroubky. Na foto už je modul bez nich. Ale nemusíte mít strach. Jsou jen tři a určitě je nepřehlédnete. Teď budete potřebovat ten malý plochý šroubovášek na povolení západek po obvodu zadního krytu modulu. Kryt potom sundejte a už jste u cíle. vlevo ten modrý váleček je zdroj toho veškerého kraválu. použijte malý plochý šroubovák a opatrně, aby jste si na desce něco nepoškodili jej zasuňte pod modrý váleček a lehce zapačte. Mě povolil velice snadno a bez násilí. Pak stačí jen váleček vytáhnou a je to. Montáž proveďte v opačném sledu operací než demontáž. A na závěr ještě video jak to vlastně dopadlo a jak to vypadá když je pípák pryč Vložil RapidWaci, 5. Únor 2011 - 15:52
|
5D 1.8 Comfort
mám od: 1.12. 2012
v provozu od: 1.9. 2008
díky moc za dohledání a info..
bývalý majitel
Zrovna jsem projel fotky rozborky palubky ale fotky pipaku mezi nima nejsou ovsem podarilo se mi zachranit originalni fotky z tohoto vlakna ktere nakesoval google
Takze ve zkratce, jde o tento modry pipak, ktery je schovany v klastru pro budiky
Klastr je potreba vyndat, otocit a sundat z nej zadni kryt a nasledne se vam naskytne tento pohled
modry pipak bude videt v levo, na tomto obrazku uz neni, nasledne doporucuji udelat na pipaku a zakladni desce znacku fixou tak aby jste vedeli jak ho pripajet zpatky pokud bude treba(nejsem si jisty jestli je u nej potreba polarita takze znacka nic nezkazi a jistota je jistota), a pipak samotny nasledne jen jemne vypacit plochym sroubovakem ktery date pod nej.
Well done!
Zbavili jste se otravneho vriskani jinak velmi mileho a tichecho auta
5D 2.2 Sport
mám od: 1.7. 2014
v provozu od: 1.7. 2014
Tak sem to odpojil a nic se nestalo nehapu ...
5D 1.8 Executive
mám od: 31.10. 2012
v provozu od: 30.6. 2008
Chci se zeptat, jak to vypadá s těmi fotkami?
bývalý majitel
Mam nekde svoje z moje pipakotomie, pozdeji hodim.
5D 1.8 Comfort
mám od: 1.12. 2012
v provozu od: 1.9. 2008
Prosím také ještě jednou fotky
5D 1.8 Executive
mám od: 31.10. 2012
v provozu od: 30.6. 2008
ahoj, nenasdílel by někdo obrázky z návodu? Z imageshacku byly vymazány... Díky
5D 1.8 Executive
mám od: 27.4. 2006
v provozu od: 1.2. 2009
Je to tenhle - když sedíš, tak je vlastně vpravo pod sedačkou, myslím, že je to z obrázku celkem dobře vidět.
3D 2.0 Sport
mám od: 17.4. 2010
v provozu od: 20.10. 2011
Bully který konektor se musí odpojit aby to pípají signalizace pásu přestalo, koukám na ten návod a nějak to nechápu na stánce 1 v tom návodu je foto sedačky zespodu kde jsou vidět 4 konektory /tak to mám i já/ ale straně 4 kde je červená šipka u konektoru který se namá zapojovat je už konektorů 5 tak fakt nevim....
5D 1.8 Executive
mám od: 27.4. 2006
v provozu od: 1.2. 2009
Tak tak, na odstranění pípání upozornění nezapnutých pásů stačí vypojit ten jeden bazmek, který je vidět na fotce sedačky zespodu a označený červenou šipkou. Jde to udělat i při tom, když se sedačka posune co nejvíc dopředu. A jak mám ověřeno, airbag funguje normálně dál.