tie nase su talianske ale vyraba sa na nich pre nemecku automobilku A..i
Why so serious ?
--
23. Říjen 2014 - 20:50
stew
příspěvků: 228 5D 1.8 Sport
mám od: 25.3. 2014
v provozu od: 26.5. 2006
To, ze cinani formu ozivia nic neznamena, pretoze forma bola navrhnuta na spracovanie konkretneho materialu v specifikacii, oni iba posielaju par kusov ako dokaz, ze forma je pouzitelna. Odladenie formy je dalsi beh na dlhu trat. My mame najzlozitejsie formy nemecke, ceske a slovenske. Cinske su tie najjednoduchsie.
Plastovy granulat si nijaky vyrobca autodielov (naraznikov, atd) nevyraba sam. Na to su tie technologie trochu drahe (ak si niekedy videl areal rafinerie aj zvnutra, tak vies o com hovorim). Cinani ho tiez nakupuju.
Narazniky sa zvycajne vyrabaju z PP, ABS sa na take velke diely nepouziva, nakolko po stuhnuti si rad uchovava vnutorne pnutie, ktore sa rado uvolni napr. pri teplotnych vykyvoch.
Klucova pri spracovani (vstrekovani) plastov je v prvom rade vstrekovacia forma. Len pre info, cena formy na naraznik od navrhu az po vyrobu v prvotriednej kvalite a s maximalnou presnostou navrhu a vyroby sa pohybuje radovo v desiatkach tis. Eur. Predstav si, ze Cinan si da vyrobit takuto formu a potom predava narazniky na ebay za 30% ceny OEM nahradneho dielu. Nezarobil by ani na slanu vodu.
Btw. Laminovanie je asi najlacnejsia vyroba, ale neda sa robit velkoseriovo a kazdy diel je original, lebo opakovatelnost procesu je 0,0.
Takze ked karosarsky nahradny diel, tak iba original, lebo inak to budes musiet bastlit a bude zazrak, ak ti budu pasovat uchyty a licovat hrany.
Tolko k lacnym karosarskym dielom...
Forma na vstrekolis sa od velkosti a narocnosti prevedenia pohybuje v radovo 100.000 eurach nie 10.000. Prototypove plastove diely nam aj s formami prisli z ciny, a plat bol strasne pruzny a dost pnul pri zostavovani hotoveho kusu. V serii uz pouzivame ABS a to vo forme ganulatu s primesou regranulatu ABS.
Spominam momentalne napr. vnutorne obklady dveri.
Why so serious ?
--
23. Říjen 2014 - 18:37
stew
příspěvků: 228 5D 1.8 Sport
mám od: 25.3. 2014
v provozu od: 26.5. 2006
Plastovy granulat si nijaky vyrobca autodielov (naraznikov, atd) nevyraba sam. Na to su tie technologie trochu drahe (ak si niekedy videl areal rafinerie aj zvnutra, tak vies o com hovorim). Cinani ho tiez nakupuju.
Narazniky sa zvycajne vyrabaju z PP, ABS sa na take velke diely nepouziva, nakolko po stuhnuti si rad uchovava vnutorne pnutie, ktore sa rado uvolni napr. pri teplotnych vykyvoch.
Klucova pri spracovani (vstrekovani) plastov je v prvom rade vstrekovacia forma. Len pre info, cena formy na naraznik od navrhu az po vyrobu v prvotriednej kvalite a s maximalnou presnostou navrhu a vyroby sa pohybuje radovo v desiatkach tis. Eur. Predstav si, ze Cinan si da vyrobit takuto formu a potom predava narazniky na ebay za 30% ceny OEM nahradneho dielu. Nezarobil by ani na slanu vodu.
Btw. Laminovanie je asi najlacnejsia vyroba, ale neda sa robit velkoseriovo a kazdy diel je original, lebo opakovatelnost procesu je 0,0.
Takze ked karosarsky nahradny diel, tak iba original, lebo inak to budes musiet bastlit a bude zazrak, ak ti budu pasovat uchyty a licovat hrany.
Tolko k lacnym karosarskym dielom...
--
23. Říjen 2014 - 17:20
jan.sital
příspěvků: 302 5D 1.8 Sport
mám od: 1.10. 2011
v provozu od: 10.10. 2007
Ale já jsem to psal! Kvalitní ABS plast je úplně jiná liga. Od začátku tvrdím a bavím se o Čínských plastech. A věř mi,že tolik kapotáží jsi neviděl pohromadě co jsem musel opravit po Číňanech. A sotva něco opravíš tak na druhé straně to rupne. Číňani neumí udělat ABS plast a kvalitní držáky. A když udělají tak jen opravdu velké fabryky co mají dohozenou technologii ze zahraničí.
--
22. Říjen 2014 - 13:03
Bully
příspěvků: 1955
bývalý majitel
jan.sital:
myslim, ze ty hyzde si z nas delas ty. Samozrejme se bavime o kvalitnim ABS plastu (at vyrobenem v Cine, v Britanii nebo Demokraticke Republice Kongo ) vs. laminat- sklolaminat. Obecne je vzdycky! kvalitni dil z plastu, vsechny tuningove a stylingove nahrazky jsou potom z laminatu. Se sklolaminatem se totiz pracuje lip a cely dil je levnejsi na vyrobu, tim ale (jeste krome nizsi hmotnosti a snadnejsi opravitelnosti) jeho vyhody konci. Na rozdil od plastu proste diky sve krehkosti praska. To mozna poznam sam, budu ted kupovat auto, co ma vsechny karosarske dily ze sklolaminatu. Sami majitele potvrzuji bezny fakt, ze kdyz ti nekdo do podobneho vozu lehce nacouva na parkovisti, rovna se to vymene postizeneho dilu. U narazniku z ABS maximalne spasujes uchyty kvuli estetice a jezdis vesele dal.
Lode sem neplet, laminatka je vzdycky rychlejsi, lehci a obratnejsi, zato do ni pri kazdem neopatrnem otreni se o kamen udelas diru. Jezdil jsem na vodu, tak mam zkusenosti s lamino i plastem a tak nejak vim, proc dneska jezdi kazdy na plastove lodi a vesele sebou mlati o kameny pri nizkem stavu vody. Nic se totiz lodi nestane.
Zavodni vozy nezminuj uz vubec. Lamino bylo oproti plastu vzdycky o dost levnejsi a lehci, jak sam vis, takze nikoho nebolelo po zavode vymenit celou kastli, ev. si vyrobit a upravit jakykoli dil doslova na kolene.
Cela technologie laminovani se samozrejme pouziva dodnes. I karbonove (karbonkevlarove, kevlarove) dily jsou v principu klasicky laminat, jenom je prepreg tkanina podstatne houzevnatejsi, nez jeji levna a krehka sklolaminatova alternativa.
____________________________________________
Civic Type-R 8G
--
22. Říjen 2014 - 12:21
jan.sital
příspěvků: 302 5D 1.8 Sport
mám od: 1.10. 2011
v provozu od: 10.10. 2007
To myslíš vážně a nebo si děláš prdel? Laminát je méně kvalitní než čínský plast? Koukni na čínské skůtry,motorky a vše co je z jejich plastu. Zmrzne zatřase se a praskne. Z laminátu se dělali i kokpity do formůlí než přišli s carbonem,kevlarem,atd. Lodě,letadla,atd.Dodnes třeba renault z něj dělá blatníky i karoserie aut. Třeba Laguna Grantour II,megane CC cabrio,atd.Laminát i když zmrzne tak třeba blatník stočím do vrtule a zase se vrátí zpět. Nevíhoda laminátu je právě ta,že stále pracuje.Aˇje zima nebo horko. U Ranaulta se nemusíš bát,že Ti shnijí přední blatníky,kapoty také ne jelikož jsou z hliníku a zadní dveře kufrů které jsou také z laminátu. Jestli nevěříš zajdi za někým kdo auto má a ať Ti sundá SPZ a mrkni v čem šrouby SPZ drží. Ano pokud je ABS plast kvalitní tak pak je to super,ale i tak když zmrzne tak praskne při nárazu. Dej si na auto laminátovou masku a standartní a mrdni do ní palicí a uvidíš co vydrží více. Navíc laminát než prodřeš tak to už musí být. Proto se používá na helmy a lodě,aby snadno asi praskal ne? No vida a hned je o čem se bavit. Jo a rozhodně udělat spoilery z laminátu není nic levného. Nevím jestli jezdíš vodu,ale koukni v drogerii na kolik Tě vyjde malá opravárenská sada pryskyřice,tvrdidla a cca.30 x 30cm skleného vlákna té nejhrubší a nejhorší kvality.A že se sním dělá lépe než s plastem? Blbost. To jsi asi s laminátem nedělal nikdy. Bohužel z plastu si doma nikdo z nás nic neudělá. Na to jsou formy a tam se plast nastříká,lis to vylisuje a je hotovo. S laminátem to je o několika vrstvách a neustálého broušení,kytování,atd. Dost předních podspoilerů vlastní víroby jsem zde prodal a spoustu kapotáží opravil.Tak vím o čem mluvím. Dělám sním celý život.Dřív jsi bez něj motocrossovou motorku neopravil.Asi mne nikdo nařkne,že sem tahám zase motorky a lodě a formule,ale kdyby nebylo laminátu tak neopravíš ani prasklý plastový nárazník. Dnes již ano když to není moc tak se nechá svařit. Děláme to běžně,Ale při větším průseru vždy raději podlaminuji. Případně i podložím plechem a zalaminuji.Ale dještě před pár lety jiná volba nebyla.A něco svařit také není nic jednoduchého. Musíš mít jak já říkám plastové elektrody () které do vaření přidáváš a tam je druhů jako blázen PP,PS,ABS,atd.Stačí trochu spálit a vyhodíš peníze za lakování.První pohyb plastu a prasklina je zase vidět.Laminát opravíš jak prd. No je to slovo do pranice ne?
--
22. Říjen 2014 - 10:27
Bully
příspěvků: 1955
bývalý majitel
Naopak, z laminatu je vyroba levnejsi a min kvalitni. Dil pri poskozeni rupne a neprohne se, jako u plastu.
Jinak to, kde se neco vyrobi, je dneska uplne jedno. Drtiva vetsina vseho (i znackoveho) zbozi pochazi z Hongkongu a Ciny a zalezi jenom na zadani, jestli to bude OEM kvalitni dil, nebo levny sunt. Za zlomek ceny originalniho dilu nemuzete cekat zazraky, ani kdyby éto býlo sděélano v tom nejzapadnejsim Nemecku.
____________________________________________
Civic Type-R 8G
--
20. Říjen 2014 - 17:02
jan.sital
příspěvků: 302 5D 1.8 Sport
mám od: 1.10. 2011
v provozu od: 10.10. 2007
Nevím přesně co máš na mysli. Ty věci na Civic? Tam je to myslím z Anglie ne? A je to laminát. Číňani z laminátu již nedělají. Vše mají z toho jejich debiního nekvalitního plastu. U kapot to vím jelikož jsem je z Číny objednal. A když beru něco origo na motorky tak máš u všeho vírobní čísla dílů a je to originál baleno včetně hologramu firmy jako pečeť.
--
19. Říjen 2014 - 18:31
Stel
příspěvků: 237 5D 2.2 Executive
mám od: 28.1. 2013
v provozu od: 7.11. 2007
5D 1.8 Executive
mám od: 10.11. 2006
tie nase su talianske ale vyraba sa na nich pre nemecku automobilku A..i
Why so serious ?
5D 1.8 Sport
mám od: 25.3. 2014
v provozu od: 26.5. 2006
To, ze cinani formu ozivia nic neznamena, pretoze forma bola navrhnuta na spracovanie konkretneho materialu v specifikacii, oni iba posielaju par kusov ako dokaz, ze forma je pouzitelna. Odladenie formy je dalsi beh na dlhu trat. My mame najzlozitejsie formy nemecke, ceske a slovenske. Cinske su tie najjednoduchsie.
5D 1.8 Executive
mám od: 10.11. 2006
Forma na vstrekolis sa od velkosti a narocnosti prevedenia pohybuje v radovo 100.000 eurach nie 10.000. Prototypove plastove diely nam aj s formami prisli z ciny, a plat bol strasne pruzny a dost pnul pri zostavovani hotoveho kusu. V serii uz pouzivame ABS a to vo forme ganulatu s primesou regranulatu ABS.
Spominam momentalne napr. vnutorne obklady dveri.
Why so serious ?
5D 1.8 Sport
mám od: 25.3. 2014
v provozu od: 26.5. 2006
Plastovy granulat si nijaky vyrobca autodielov (naraznikov, atd) nevyraba sam. Na to su tie technologie trochu drahe (ak si niekedy videl areal rafinerie aj zvnutra, tak vies o com hovorim). Cinani ho tiez nakupuju.
Narazniky sa zvycajne vyrabaju z PP, ABS sa na take velke diely nepouziva, nakolko po stuhnuti si rad uchovava vnutorne pnutie, ktore sa rado uvolni napr. pri teplotnych vykyvoch.
Klucova pri spracovani (vstrekovani) plastov je v prvom rade vstrekovacia forma. Len pre info, cena formy na naraznik od navrhu az po vyrobu v prvotriednej kvalite a s maximalnou presnostou navrhu a vyroby sa pohybuje radovo v desiatkach tis. Eur. Predstav si, ze Cinan si da vyrobit takuto formu a potom predava narazniky na ebay za 30% ceny OEM nahradneho dielu. Nezarobil by ani na slanu vodu.
Btw. Laminovanie je asi najlacnejsia vyroba, ale neda sa robit velkoseriovo a kazdy diel je original, lebo opakovatelnost procesu je 0,0.
Takze ked karosarsky nahradny diel, tak iba original, lebo inak to budes musiet bastlit a bude zazrak, ak ti budu pasovat uchyty a licovat hrany.
Tolko k lacnym karosarskym dielom...
5D 1.8 Sport
mám od: 1.10. 2011
v provozu od: 10.10. 2007
Ale já jsem to psal! Kvalitní ABS plast je úplně jiná liga. Od začátku tvrdím a bavím se o Čínských plastech. A věř mi,že tolik kapotáží jsi neviděl pohromadě co jsem musel opravit po Číňanech. A sotva něco opravíš tak na druhé straně to rupne. Číňani neumí udělat ABS plast a kvalitní držáky. A když udělají tak jen opravdu velké fabryky co mají dohozenou technologii ze zahraničí.
bývalý majitel
jan.sital:
myslim, ze ty hyzde si z nas delas ty. Samozrejme se bavime o kvalitnim ABS plastu (at vyrobenem v Cine, v Britanii nebo Demokraticke Republice Kongo ) vs. laminat- sklolaminat. Obecne je vzdycky! kvalitni dil z plastu, vsechny tuningove a stylingove nahrazky jsou potom z laminatu. Se sklolaminatem se totiz pracuje lip a cely dil je levnejsi na vyrobu, tim ale (jeste krome nizsi hmotnosti a snadnejsi opravitelnosti) jeho vyhody konci. Na rozdil od plastu proste diky sve krehkosti praska. To mozna poznam sam, budu ted kupovat auto, co ma vsechny karosarske dily ze sklolaminatu. Sami majitele potvrzuji bezny fakt, ze kdyz ti nekdo do podobneho vozu lehce nacouva na parkovisti, rovna se to vymene postizeneho dilu. U narazniku z ABS maximalne spasujes uchyty kvuli estetice a jezdis vesele dal.
Lode sem neplet, laminatka je vzdycky rychlejsi, lehci a obratnejsi, zato do ni pri kazdem neopatrnem otreni se o kamen udelas diru. Jezdil jsem na vodu, tak mam zkusenosti s lamino i plastem a tak nejak vim, proc dneska jezdi kazdy na plastove lodi a vesele sebou mlati o kameny pri nizkem stavu vody. Nic se totiz lodi nestane.
Zavodni vozy nezminuj uz vubec. Lamino bylo oproti plastu vzdycky o dost levnejsi a lehci, jak sam vis, takze nikoho nebolelo po zavode vymenit celou kastli, ev. si vyrobit a upravit jakykoli dil doslova na kolene.
Cela technologie laminovani se samozrejme pouziva dodnes. I karbonove (karbonkevlarove, kevlarove) dily jsou v principu klasicky laminat, jenom je prepreg tkanina podstatne houzevnatejsi, nez jeji levna a krehka sklolaminatova alternativa.
____________________________________________
Civic Type-R 8G
5D 1.8 Sport
mám od: 1.10. 2011
v provozu od: 10.10. 2007
To myslíš vážně a nebo si děláš prdel? Laminát je méně kvalitní než čínský plast? Koukni na čínské skůtry,motorky a vše co je z jejich plastu. Zmrzne zatřase se a praskne. Z laminátu se dělali i kokpity do formůlí než přišli s carbonem,kevlarem,atd. Lodě,letadla,atd.Dodnes třeba renault z něj dělá blatníky i karoserie aut. Třeba Laguna Grantour II,megane CC cabrio,atd.Laminát i když zmrzne tak třeba blatník stočím do vrtule a zase se vrátí zpět. Nevíhoda laminátu je právě ta,že stále pracuje.Aˇje zima nebo horko. U Ranaulta se nemusíš bát,že Ti shnijí přední blatníky,kapoty také ne jelikož jsou z hliníku a zadní dveře kufrů které jsou také z laminátu. Jestli nevěříš zajdi za někým kdo auto má a ať Ti sundá SPZ a mrkni v čem šrouby SPZ drží. Ano pokud je ABS plast kvalitní tak pak je to super,ale i tak když zmrzne tak praskne při nárazu. Dej si na auto laminátovou masku a standartní a mrdni do ní palicí a uvidíš co vydrží více. Navíc laminát než prodřeš tak to už musí být. Proto se používá na helmy a lodě,aby snadno asi praskal ne? No vida a hned je o čem se bavit. Jo a rozhodně udělat spoilery z laminátu není nic levného. Nevím jestli jezdíš vodu,ale koukni v drogerii na kolik Tě vyjde malá opravárenská sada pryskyřice,tvrdidla a cca.30 x 30cm skleného vlákna té nejhrubší a nejhorší kvality.A že se sním dělá lépe než s plastem? Blbost. To jsi asi s laminátem nedělal nikdy. Bohužel z plastu si doma nikdo z nás nic neudělá. Na to jsou formy a tam se plast nastříká,lis to vylisuje a je hotovo. S laminátem to je o několika vrstvách a neustálého broušení,kytování,atd. Dost předních podspoilerů vlastní víroby jsem zde prodal a spoustu kapotáží opravil.Tak vím o čem mluvím. Dělám sním celý život.Dřív jsi bez něj motocrossovou motorku neopravil.Asi mne nikdo nařkne,že sem tahám zase motorky a lodě a formule,ale kdyby nebylo laminátu tak neopravíš ani prasklý plastový nárazník. Dnes již ano když to není moc tak se nechá svařit. Děláme to běžně,Ale při větším průseru vždy raději podlaminuji. Případně i podložím plechem a zalaminuji.Ale dještě před pár lety jiná volba nebyla.A něco svařit také není nic jednoduchého. Musíš mít jak já říkám plastové elektrody () které do vaření přidáváš a tam je druhů jako blázen PP,PS,ABS,atd.Stačí trochu spálit a vyhodíš peníze za lakování.První pohyb plastu a prasklina je zase vidět.Laminát opravíš jak prd. No je to slovo do pranice ne?
bývalý majitel
Naopak, z laminatu je vyroba levnejsi a min kvalitni. Dil pri poskozeni rupne a neprohne se, jako u plastu.
Jinak to, kde se neco vyrobi, je dneska uplne jedno. Drtiva vetsina vseho (i znackoveho) zbozi pochazi z Hongkongu a Ciny a zalezi jenom na zadani, jestli to bude OEM kvalitni dil, nebo levny sunt. Za zlomek ceny originalniho dilu nemuzete cekat zazraky, ani kdyby éto býlo sděélano v tom nejzapadnejsim Nemecku.
____________________________________________
Civic Type-R 8G
5D 1.8 Sport
mám od: 1.10. 2011
v provozu od: 10.10. 2007
Nevím přesně co máš na mysli. Ty věci na Civic? Tam je to myslím z Anglie ne? A je to laminát. Číňani z laminátu již nedělají. Vše mají z toho jejich debiního nekvalitního plastu. U kapot to vím jelikož jsem je z Číny objednal. A když beru něco origo na motorky tak máš u všeho vírobní čísla dílů a je to originál baleno včetně hologramu firmy jako pečeť.
5D 2.2 Executive
mám od: 28.1. 2013
v provozu od: 7.11. 2007
Jak poznáš, že to není čína?