Koupě ojetiny - HONDA Civic 8G - typické bolesti a slabá místa aneb rady od majitelů na co si dát pozor

Vzhledem k množícím se dotazům budoucích majitelů na to "co zkontrolovat a na co si dát pozor, před koupí Ufa" jsem se rozhodl vše přehledně a uceleně sepsat. Budu rád, pokud mi i ostatní majitelé pomohou tento seznam rozšířit či upřesnit a poradit tak těm co váhají, zda si tento skvělý vůz pořídit.
Jen podotknu, že zmiňuji typické bolesti 5D, nepopisoval jsem věci, co by se měly kontrolovat u každé ojetiny (čepy, silentbloky, olej, voda, vůle v kolech, řízení, řazení, chování vozu ve všech jízdních režimech, a mnoho dalšího..)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1.
Klepání, vrzání zadních tlumičů u prvních ročníků (2006) - řešilo se výměnou na záruku. Více zde .

2.
Při vyšlápnutí spojkového pedálu pukající (křupající) spojkový váleček (vyskytuje se takřka přes celý životní cyklus 8G), oprava výměnou válečku. Více zde.

3.
Vrzání spojkového pedálu - lze vyřešit důkladným promazáním. Více zde .

4.
Nadměrná spotřeba oleje (problém na třetím válci), tuším u jisté serie MR 2008? - Víte prosím někdo více? Více zde.

5.
Zadní kotouče často reznou (jasně viditelné drážky v kotoučích, jako od červotoče). Více zde.

6.
Původní pneumatiky Michelin Pilot Primacy – hučí a nemají dostatečnou přilnavost, mají ale dlouhý kilometrový průběh. Více zde.

7.
Vyzkoušet sklápění zrcátek a jejich el. nastavování, zejména sklápění díky odcházejícím polyswitchům často nefunguje. Více zde.

8.
Vyzkoušet oba klíče – záložní bývá vybitý.

9.
Mnoho majitelů na fóru popisuje vandaly poškozený zámek dveří řidiče - vyzkoušet.

10.
Vyzkoušet otevírání krytky palivové nádrže – zatuhávající lanovody. Více zde.

11.
Automobily určené pro Českou republiku mají dojezdové rezervní kolo – zkontrolovat (někteří majitelé si je přendávali
do nově koupených 9G).

12.
Vyzkoušet řazení II. rychlostního stupně, nicméně i majitelé nových vozů na fóru popisují jeho horší řazení, rychlost
ale nesmí jít přes synchrony ani vypadávat. Více zde.

13.
Kontrolka posilovače řízení – často způsobena nedostatečně nabitým akumulátorem. Více zde.

14.
Po stisknutí dálkového ovládání se vůz nechce odemknout, je nutné vzít za páčku otevírání kufru, pak centrální zamykání funguje. Více zde.

15.
Vyzkoušet displej s údaji rádia, ventilace, časem (rozsypaný text se řeší výměnou displeje nebo přepájením studených spojů na PINech displeje - levná oprava). Více zde.

16.
Vyzkoušet rádio včetně CD mechaniky (zřídka odcházející CD mechanika).

17.
Vyzkoušet podsvícení tlačítek interiéru (často praskající žárovky ovladačů). Více zde.

18.
Spasování šedých lemů blatníků/ spodek nárazníku, přední nárazník (rohy nárazníku/blatník), přední akvárko (maska). Akvárko zaražené směrem k motoru/chladiči značí ulámané držáky, povětšinou i hlavní dole, který nejde vyměnit.

19.
Pazvuky od přední nápravy - kosti stabilizátoru (stabilizační tyčky). Více zde.

20.
Pazvuky od přední nápravy - uložení stabilizátoru (silentbloky stabilizátoru). Třetí příspěvek odspodu včetně obrázku Zde.

21.
Zkontrolovat vnější kliky předních dveří - poddimenzované uchycení imitace hliníku. Kliky praskají. Více zde.

22.
Ideálně si nechat v autosalonu HONDA dle VIN vyjet servisní historii vozu.

23.
Vyplatí zkontrolovat zadní silentbloky nápravnice, které se nedodávají jako náhradí díl (možno objednat na eBay). Více zde

Vložil nexus_cz, 3. Duben 2015 - 20:24