i-SHIFT

zdravím fandy 8G,
zapojuji se poprvé, neodpustím si představení na úvod - od vánoc jsem přemýšlel, jaké auto na jaře koupit - co jsem všechno kombinoval a špekuloval ... 8G byla velký favorit, ale to čekání ! Až začátkem března jsem narazil na zajímavou - jetou, pro porovnání jsem zjistil stav na trhu ojetin - a do týdne jsem si ji vezl - 3/4 roku, 16 tis km, pouze jsem na chvíli zaváhal - i-SHIFT ? - i to horší zrychlení proti manuálu mne zarazilo, ale koupil jsem.
Teď už skoro dva měsíce užívám radost z jízdy, pouze s tím "automatem" mám pořád pocit, že se učím, že pořád zkouším a asi ještě chvíli budu.
Od těch vánoc mám asi celý web přečtený - plno zajímavých informací technických, řidičských i psychologických či sociologických, ale o AMT jen asi jednou - jak na sněhu apod.
Vlastníka jsem vystopoval jen Jakuba - takže se divím - jízda s AMT není "velké téma" ?! kolik "nás" jezdí ? ( v Plzni prodali asi jen 1, moje je z Prahy ). V manuálu toho, podle mne, také moc není - takže se pokouším nahodit "téma" a hned pár otázek :
- je to horší zrychlení jen pro "automat" ? nebo i pro řazení "pádýlkama" (to je paráda !)
- jak spolehlivě při předjíždění - někdy zůstanu "trapně pomalej", je nutno přejít na manuál?
- co spotřeba ? - kolik to tak ušetří ?
a další drobnější poznatky třeba v další debatě, počítám s cestou do Luhačovic, takže určitě je lepší to předvádět než psát slohové cvičení.
Těším se na debatu.

Vložil Hori, 30. Duben 2007 - 22:25
 

patisak
příspěvků: 1
5D 1.8 Sport
mám od: 20.7. 2019
v provozu od: 20.7. 2006

Zdravím a přidávám mé zkušenosti s I-shiftem.

Hledal jsem před koupí hondy civic s i-shiftem nějaké informace, našel jsem jich velmi málo. Preferoval jsem i-shift než od roku 2007 vyraběný “běžný” automat a to z důvodů menších servisních nákladů v případě poruchy převodovky, protože i-shift využívá standardní manuální převodovku a na ní napasovanou elektroniku a ovladače spojky. Věděl jsem, že to nebude žádný závoďák, kvůli klidné povaze převodovky s i-shiftem, ale potřeboval jsem automat.

Civic, rok 2006, jsem si dovezl z Německa v dubnu 2019 s plnou servisní historií Hondy. Auto mělo najeto 130 tisíc km. Věděl jsem, že mě bude časem čekat výměny spojkové lamely (našel jsem si někde, že běžně vydrží u auta s i-shiftem 120 - 130 tisíc km).

Auto jsem po dovozu zavezl na kontrolu do auto Jarov a doporučili mi kvůli vysokým teplotám lamely seřízení i-shiftu, cena 3 500 Kč. Po seřízení se hodně zlepšilo řazení, bylo rychlejší a auto nebylo tak cukavé. Byl jsem spokojený, protože po seřízení se auto chovalo o hodně lépe.

Nicméně po ujetí cca 3 tisíce km se mi zničeho nic na přístrojovce zobrazilo “N” a nešlo zařadit. Auto jsem odstavil a domníval se, že je to právě kvůli spojkové lamele. Auto opět skončilo v Hondě na Jarově (právě kvůli i-shiftu - netuším, jestli běžný servis na to má vůbec software). Po sérii testů se ukázalo, že chyba nebude v lamele, ale v ovladači spojky. Nový originální díly stojí 58 tisíc Kč s daní. Nicméně, nebyli si tím 100% jistí, protože je systém nechtěl pustit přes čidlo lamely, které již bylo také opotřebované. Domluvili jsme se na výměně lamely a doufal jsem, že se problém vyřeší. Bohužel i po výměně lamety a dalších testech se ukázal ovladač spojky opravdu chybný.

Servisní technik mi po domluvě sám našel firmu, která se zabývá repasováním ovladače spojky k i-shiftu (fa ECU.de, má zastoupení v ČR ecude.cz). Díl mi v Hondě vyndali z auta, sám jsem ho poslal firmě poštou, ti předali do Německa, vyměnili chybné díly a za 3 dny byl opravený díl zpět na poště. Oprava stála 8 700 Kč. Dávají na repas 2 roky záruku a vše proběhlo velmi profesionálně.

Repasovaný díl namontovali v Hondě zpět, museli udělat potřebné testy a opět jezdím Směju se Auto má tedy novou spojkovou lamelu (originál honda 9 tisíc Kč) + repasovaný ovladač spojky.

Auto s novou lamelou se chová o hodně lépe, řadí rychleji a hlavně plynuleji. Nikdy to nebude klasický automat, ale je to funkční. Od klasického automatu se liší např. tím, že v nechce je na jedničku pořád dopředu. I-shift je opravdu manuál a na to napasovsná možnost automatu.

Když řídím já, řadím si manuálně (možnost řadící pákou nebo pod volantem) a baví mě to. Podřazování např. ze 4 na 3 je plynulé a rychlé. Kdyby bylo řazení rychlejší z 1 na 2 stupeň, byl bych maximálně spokojený.

Doufám, že výše uvedené zkušenosti pomohou dalším v rozhodnutí jestli auto s i-shiftem. V Hondě na Jarově mi řekli, že za poslední rok měli v servisu 1 auto s i-shiftem.

--
14. Leden 2021 - 11:47
vavron
Obrázek uživatele vavron
příspěvků: 48
5D 1.8 Sport
mám od: 7.3. 2013
v provozu od: 14.3. 2007

Mám i-Shifta, nedávno atakoval 100tis km, takže můžu mluvit jen z hlediska stáří. Obecně je i-shift spíše pro klidnější řidiče, protože čím více zašlápneš plyn, tím déle trvá než elektronika přeřadí (a je úplně jedno, jestli to necháš na ní nebo tam hodíš kvalt pádlem). Takže nejlešpího zrychlení člověk dosáhne, když těsně před přeřazením lehce povolí pedál plynu. Trochu více jsem se o tom rozepsal tady http://moje.auto.cz/vavron69/ufoun.html. Při studeném rozjezdu do kopce nechává automatika motor vytočit klidně do 3 tisíc a lehce proklouzne i spojka, ale to už může být stářím. Jinak se ptej co tě zajímá. Bydlím v Olomouci, občas s tím jedu do Brna, ale Prahu na cestách nemívám. Pokud to chceš přirovnat k nějaké převodoce, tak možná SMG od BMW?...

Edit: Komentář původně do extra tématu, který následně 2bep zavřel Hlasitě se směju

--
20. Květen 2019 - 9:23
acerot
Obrázek uživatele acerot
příspěvků: 28
5D 1.8 Executive
mám od: 17.5. 2010

Ahojte,
mám v úmyslu koupit tento měsíc Civica 1.8 s novou automatickou převodovkou 2009 (tedy ne i-SHIFT). Pročítám tohle fórum i web obecně a nacházím jen velmi málo zkušeností od těch, co ji už mají. Zřejmě ji má velmi málo lidí, Civikáři asi raději řadí manuálně - ale já jsem skutečně převážně pro pohodlí a automat mě hodně oslovuje Směju se Pokud je tedy mezi vámi někdo, kdo ji má nebo v ní nějak více jezdil, podělte se, prosím, o své dojmy, kladné i záporné. Zajímá mne její zvýšená spotřeba, zda vás někdy nezradila v kritické situaci (podobně jako jsem se dočetl o první verzi i-SHIFTu), kolik ubere na výkonu vozu oproti manuálu, maximální rychlost, atd. Byl jsem se s ní už u dealera projet, ale za tu krátkou dobu ji samozřejmě nemohu pořádně prověřit. Mé dojmy z jízdy jsou v podstatě pouze kladné, což se mi zase tak nezdá Směju se Dikec.

--
11. Listopad 2009 - 11:09
Hori
příspěvků: 186
3D 2.0 Plus
mám od: 10.12. 2010

to Koly:
jasně - co jsme večer probrali jsme nějak nestihli dopoledne ověřit v praxi - určitě příště a ještě do té doby zjistíme a vyzkoušíme plno dalších technických i řidičských záležitostí.

--
5. Červen 2007 - 13:05
Koly
Obrázek uživatele Koly
Administrátor
příspěvků: 1398
bývalý majitel

Hori: Mne je ľúto, že nakoniec som si nenašiel vôbec čas sa s i-Shiftom (a ani s hybridom a Type-R) previesť, pričom na to som sa tešil a všetko to tam bolo... Ale aspoň mám nejaké ciele nabudúce Mrk

Každopádne to, že si v ekojazde mal medzi 1.8 najnižší priemer a bol v tejto kategórii tretí (sorry, že žiadna cena sa neušla) potvrdzuje v praxi to čo sme tu rozoberali, t.j. že robot nemá nijakú réžiu na rozdiel od klasického automatu a jeho logika presne vie kedy má radiť pre čo najekonomickejšiu jazdu.

--
5. Červen 2007 - 10:20
Hori
příspěvků: 186
3D 2.0 Plus
mám od: 10.12. 2010

zdravím toto "moje" vlákno - hned musím napsat něco o srazu I. - bohužel, za naši "podtřídu" (nebo "nadtřídu"?) jsem byl osamocen - sportovní srdce zchladil sprint, naštěstí skrblíkovské srdce pookřálo dle výsledku (ne výsledků) eco-run.
Díky Luhačovicím jsem zjistil, že "automat" je i při "manuálním režimu" blbuvzudorný při minimální rychlosti (sám podřadí až na 1 - píše se to i v manuálu), ale až při "cihle na plynu" jsem někdy těsně před omezovačem (nebo dokonce na něm? - prosím specialisty a angličtináře o prověření)zjistil, že je "emocímvzdorný" - na moje pádýlkování kašle a tedy příliš racionálně a asi pokud možno šetrně - to tam "vloží" nahoru. Bohužel jsem se nepopasoval s 1.8 manuálama, tak nevím, ale koneckonců - jak koukám na tovární údaje - rozdíl 3 sec je snad opravdu moc !? a to si myslím, že 100 umíme také ještě na dvojku.
Každopádně - nepodařilo se mi "zahrabat" na startu (teď si uvědomuji - vypínali závodníci VSA ? - mě to tedy ani nenapadlo, ale ani se o tom nemluvilo) - i když víme - hrabat a kouřit na startu asi ani není ziskem. A o řazení již jsem psal. Takže, i když jsem byl ve sprintu nejrychlejší ( ve třídě i-shift) - byl jsem ze svých sportovních, nejen Luhačovických, ambicí trochu "zpraženej".
Jo - lepší to bylo v eco-run - sám jsem byl docela překvapen, podle dosavadních porovnání na příslušném vláknu jsem už měl obavy, že jsem "ztěžklej" na pravou nohu, nebo je nějaký renonc v technice - asi jezdím běžně trochu divoce. Stejně se ale těším, že se příště s nějakým kolegou i-s popasuju - koneckonců i na sprint !
Když to vezmu kolem a kolem - byl bych rád, kdybychom dál na této niti hledali a nacházeli doklady o tom, že i-s není jen pro ženský a dědky.
Takže - věřím, že také po tomto luhačovickém příspěvku si dál budeme mít o čem pokecat.

--
4. Červen 2007 - 22:50
JirkaH
příspěvků: 38
5D 1.8 Comfort
mám od: 17.4. 2007

No v praxi jsem to vyzkoušel o víkendu na delší trase z Brna do Svitav. Pokud jsou štrůdly aut v obou směrech, není možné si nechávat větší rozestup od předjíždějícího auta - okamžitě se tam začne sunout ten za mnou. Také naše okresky moc rovinek k předjíždění nenabízejí, takže člověk musí reagovat vcelku velmi rychle. Jistě manuální řazení je řešení. V automatu člověk nevidí co je zařazeno - prostě jde do předjíždění, šlápne na to a ono nic. 6 rychlost se řadí tak v 95 km/h, takže většinou tam je 5. Problém je v tom, že prudší sešlánutí plynu nedrží nastavenou rychlost, ale zhoupne se do neutrálu a vysokých otáček. Toto mi fakt vadí. To krátké dupnutí to asi nepůjde. Musí se šlánout velmi s citem, pak je to v pohodě. Jak se šlápne v A hodně je problém.

--
30. Květen 2007 - 16:55
Koly
Obrázek uživatele Koly
Administrátor
příspěvků: 1398
bývalý majitel

JirkaH: Možno by si mal zvoliť opačný postup, najprv pridať plyn, potom získať rýchlosť a až nakoniec sa "sunúť do ľavého". Tvoj prístup mi pripadá tak, ako keby som s manuálom najprv na šestke išiel do ľavého pruhu a až potom začal podradzovať. Škoda len, že i-Shift podľa všetkého nemá športový režim, ktorý by držal automaticky motor v otáčkach. Aspoň že je možné dopredu manuálne podradiť, to by som robil na vašom mieste ja. Nie je možné si prevod pripraviť nejako inak? Napríklad pri krátkom dupnutí na plyn by mohol automat podradiť a ak sa to urobí pred manévrom, tak už je zaradený správny prevod.

--
30. Květen 2007 - 12:11
JirkaH
příspěvků: 38
5D 1.8 Comfort
mám od: 17.4. 2007

Je to v záběhu, tak tomu nechci dávat plnej kotel, ale při předjíždění mi to fakt vadí. Nasunu se do levého, šlápnu trochu víc na plyn, motor jde do otáček a nic - předjíždějící auto mi odjíždí. Někdy se mi to jeví jako nebezpečný. Musím počkat až klesnou otáčky a poté už tolik plyn nepřidám - poté teprve zařadí. Nechce se mi věřit, že tam převodovka zasune rychlost někdy v 6000 otáčkách?

--
30. Květen 2007 - 8:15
MIKER65
příspěvků: 12
náhodný návštěvník

JirkaH napsal:
Tedy nevím,ale mámtaké automat a že by bylo možné dupnout plynem na podlahu, tak to ani náhodou. I-shift nezařadí a pouze vyletí do otáček. Může mi tuto skutečnost někdo potvrdit?

[P]
1.8 Sport / Automat / Champagne

Nakonec zaradi, ale mnohem mnohem pozdeji nez jsi "normalne" zvykly

--
29. Květen 2007 - 19:49

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".