Zdravím Vás,
již třetí týden jsem hrdý majitel svého vysněného vozu HONDA CIVIC 5D 8g - 1.8 SPORT.
Bohužel právě včera jsem s hondou vyrazil na cestu BRNO - Plzeň. Ráno jsem nabral benzín u OMV doplna v nádrži a vyjel jsem. Po ujetí cca. 140km směr Praha mi na dálnici po klidné jízdě na tempomat 130Km/h vyskočila svítící kontrolka motoru, v tom okamžiku motor ztratil svůj výkon. Stalo se to cca. 2 kilometry od nejbližší benzinky. Auto ještě jakoby jelo ale už bez výkonu cca. 60km/h. Po cestě tedy na nejblží benzinku mi asi po cca. 300m jízdy s vyzkočenou kontrolkou motoru začala kontrolka už i blikat a také vyskočila kontrolka VSA. Bohužel v tomto okamžiku to už byla skoro tragédie, musel jsem do odstavného pruhu zapnout vystražné blinkry a dojet na benzinku. Po obvolání známých co by s tím mohlo být a co jak to řešit, se toho moc nevymyslelo. Štěstí bylo že cca. 3kilometry od benzinky byl sjezd do nějakého města, kde jsem našel servis s diagnostikou (cesta benzinka - servis byla příšerná, jelo se v odstavném pruhu cca. 50km/h možná méně, po vyjetí z dálnice na okrskovou cestu, tak auto jelo do kopce v tomhle stavu totalne hrozně, měl jsem problém vůbec vyjet kopec, kde auto z rychlosi 50km/h jelo 10 km/ a stále zpomalovalo - vypadalo to, že budu dokonce tlačit). Jakmile jem se však dostal na rovinku a auto z pomalé jízdy dostal na 2000otáček tak jakoby se probudilo a chytlo šmrnc, sic žádná hitparáda ale jelo i s mírným tahem na rychlost kolem 50km/h.
Do servisu jsem tedy dorazil, načetly se chyby:
Válec 1 -detkována chyba zapalování - přítomen
Válec 2 - detekována chyba zapalování - přítomen
Detekován náhodný výpadek zapaloání - přtomen
Válec 4 - detekována chyba zapalování - přítomen
Mechnik mi nabídl řešení abych aspoň dojel zpátky do Brna do servisu Honda, že mi chyby smaže, a že auto by mohlo znovu jet normáně. Ok. Vymazání pomohlo.Dostal jsem se zpátky na dálnici a jel jsem max 90km/h.
Takto jsem dojel do Brna bez žádného problému, sic jsem na plynovém pedálu cítil jako by se auto chovalo jak chtělo (takové poklesy ve výkonu jsem cítil když jsem měl stále stejnou polohu sešlápnutí pedálu).
Před brnem když jsem vyjížděl ten mírný kopeček tak se opět tyto závady kontrolka motoru a VSA opět objevily.
Zamířil jsem hned do servisu HONDA AMservis.
Momentální řešení je vyměnit palivový filtr, vyhodit natankovaný benzín a zkusit zda toto řešení pomůže.
Podotýkám, že auto vlastním pouhé tři týdny ale najel jsem sním od té doby asi 500Km nic se nastalo, ale až poté co jsem natatankoval na OMV (brno - Vídeňská po právé straně směr Bauhaus) do plna (měl jsem tam asi jestě tak slabou třetinu původního paliva) a jel jsem na dálnici.
Chtěl bych Vás poprosit jestli s tímto problémem nemáte také nějaké zkušenosti zda se např. tato závada nestala i někomu jinému a jeslti byste něměli řešení? Nevím zda zrovna vměna filtru a benínu bude to pravé ořechové
Děkuji moc za rady či postřehy
5D 1.8 Sport
mám od: 1.10. 2016
v provozu od: 22.10. 2007
Ahoj, měl jsem podobné problémy. Nakonec to vyřešila výměna baterie. Ač papírově měla stále hodnoty v pohodě, tak asi už nešlapala jak měla. Od výměny klid a to už je to cca 5 let a stále ok.
5D 1.8 Executive
mám od: 2.5. 2013
v provozu od: 1.11. 2008
Ahoj, taky se mi nedávno rozblikalo vše ohledně brzdového systému, a přestalo fungovat, ABS, VSA, kontrolka ruční brzdy, brzdy.. vcelku nic moc teď v zimním počasí pár dní toto přetrvávalo a za jízdy vyskakovalo a mizelo.. po týdnu se po ranním startu přidala i kontrolka motoru. To už na mě bylo vcelku moc
Motor a celkově auto jelo jako vždy, žádné změny jsem nepostřehl, jen musíte myslet na to že brzdový systém je komplet off. U známeho na diagnostice vyskočilo čidlo ABS na pravé straně, a něco s napětím nebo baterii.. Baterie 2 roky stará.. Chyby odmazány a na chvíli klid, občas probliknutí ale pak už dobré následující druhý den a další klid.. Nedalo mi to a zjišťoval jsem co to může dělat. Kolega autoelektrikář vyloučil závadu ohledně baterie, a ať proměřím alternátor.. baterie i altík dávají hodnoty co mají a je vše ok. Po proměření a kontroly kostřících kabelů je klid. Týden na to, přestal svítít levý xenon.. Oba měněné v listopadu 2022, to nechceš. Takže se teď chystám znovu vyndat baterii a dostat se do lampy mrknout co jako s xenonem je. Jen mě děsí jestli někde něco s elektrikou.. Pokud máte někdo podobný příběh a našli jste řešení, tak si rád přečtu nebo mi napiště SZ.
náhodný návštěvník
Ahoj. Obcas mi sviti kontrolka VSA, ale rozsvicuje se nepravidelne a nekdy az po x najetych km. Poradi nekdo cim to muze byt? Vliv na vykon nepozoruji.diky
5D 1.8 Sport
mám od: 17.5. 2008
v provozu od: 17.5. 2008
Vyřešeno byla to cívka
5D 1.8 Sport
mám od: 17.5. 2008
v provozu od: 17.5. 2008
Zdravím mám stejný problém na svém Civicu 8g 1.8i-Vtec
Kontrolka motoru stále svítí po chvilu jízdy vyskočí VSA a motor spadne do nouzaku tudíž bez výkonu .
Po vypnutí klíčku a znovu zapnutí opět jede se stále zaplou kontrolkou motoru.
Na diagnostice píše vynechání válce 1,2,3,4 s chybou P0301. Nevíte někdo jestli svíčky nebo cívky ? Nebo po čem jiném se ještě podívat
5D 1.8 Executive
mám od: 10.10. 2012
v provozu od: 22.2. 2006
Petras
Tak předminulý týden jsem jel z práce a najednou se rozsvítila kontrolka VSA a auto do 2000 otáček vůbec nejelo. Prostě úplně stejné příznaky, jako jsi měl ty. Domů jsem dojel celý zpocený jen za cenu toho, že jsem se rozjížděl přes spojku a udržoval otáčky nad 2000. Vzhledem k tomu, že Ty jsi vlastně napsal, že závadu jsi v podstatě nenašel a vše bylo někde v elektrice, rozdělal jsem všechny spojky, profoukal, vystříkal - ale bez úspěchu. Motor běžel očividně na 3 válce a z výfuku se ozývaly podivné pravidelné dunivé zvuky. Takže na rady z tohoto vlákna jsem začal svíčkami. Rozdělal jsem to a zjistil, že tam nejsou takové, jaké se doporučují - byly tam Bosch Platin R6. Svíce na 1. válci byla nějak divně zabarvená a tak jsem žil v domnění, že jsem závadu našel a koupil celou sadu NGK 5266 (IZFR6K-11S) na ML Parts za 1420 Czk vč. poštovného. Nové svíčky mi došly minulý čtvrtek a tak jsem je hned vyměnil. Bohužel nic... Takže se svými schopnostmi jsem byl v koncích. Někteří mí známí mne začali strašit s tím, že to může být od cívek, přes snímače až po podfouknutý výfukový ventil. Takže opět v potu jsem v pátek zavezl bolavou Hondičku do servisu v Jičíně. Ještě odpoledne ji napíchli na diagnostiku a zjistili závadu na 3. válci. Přes víkend objednali novou cívku NGK a dnes v pondělí jsem si odvezl Hondičku opět v pořádku domů. Servis si za to řekl 4.200 Czk. Podle mne dost. Výměna je brnkačka a cívka stojí do 2000 Czk. Tak příště budu vědět - i když radši žádné příště.
Jinak servisák mi říkal, že u škodovek to mění furt jako nějaký spotřební materiál. Ta moje má najeto 273.000 km.
5D 1.8 Sport
mám od: 20.5. 2016
v provozu od: 10.3. 2006
Zdravím vás,
tak se podělím o zatím aktuální stav:
1. na autě jsem prozatím krom palivového filtru v autorizovaném servise honda nic nedělal
2. koupil jsem diagnostiku
3. vše co na autě bylo připojeno se odpojilo profoukalo, a konektorové spoje projeli kontoxem (asi nejhorší byla ta spodní lambda, ze které šlo tedy rapidně vidět, že vyletěl bordel)
4. auto nyní jede a ještě se nic nestalo a vše šlape jak má
5. měl jsem poškrábanou přístrojovku a použil jsem tedy tady na doporučení XENAPOL a musím říct, že bomba - jako nové!
Takže díky za rady a mějte se Martin
5D 1.8 Sport
mám od: 20.5. 2016
v provozu od: 10.3. 2006
Já Vám samozřejmě moc děkuji za poznatky a rady...
ale zatím jsem nic do auta kromě svíček a výměny palivového filtru (který mi vyměnil aut. servis při první návštěvě s chybami)nedal.....svíčky jsem kupoval jen sporadicky levnější tedy ty brisk (cena 4ks stála méně jak 1ks nových NGK, a to jsem kupoval asi o půl 11 večer u mechanika v sobotu, kterého jsem budil - protože jsem potřeboval ten den autem jet večer 120km domů) abych se přesvědčil zda je závada svíčkami, ale po výměně svíček se závada stále projevuje, tedy svíčkami to být nemůže a budu vracet původní NGK.
Diagnostiku nepočítám - tu bych si koupil tak či tak, ať nemusím případně s jakoukoliv kontrolkou jezdit a shánět někoho s diagnostikou. A její hlavní využití bude spíše na auttech rodičů.
Poté jsem provedl výměnu cívek mezi sebou abych vyloučil závadu na cívkách - práce asi na 10min.
Po výměně to tedy také není cívkami.
Tedy ještě zkusím vyměnit tu lambdu z nejaké bouračky abych se přesvědčil zda je to lambdou.
Kdybych postupoval dle rad a měnil vše za nové tak jsem na tom stejně jak v autorizovaném servise....nejdřív potřebuji najít co to je a pak koupim nový kus.
Pokud si pročtete tento odkaz tak jsou to moje příznaky na autě. - > https://translate.google.cz/translate?hl=cs&sl=en&u=http://repairpal.com/OBD-II-Code-P0301&prev=search, za který mimochodem moc děkuju to: mortein75
Když je auto studené tak je to všechno v pohodě, jenomže po zahřátí auta začně v nízkých otáčkách cukat 2-3tis a většinou při stupních 1, 2 a 3, a pak vyskočí kontrolka motoru, ta začne blikat, zastavím na krajnici a napichuji diagnostiku, ale nic neukazuje. Vypínám klíček a znovu startuju a kontrolka už nebliká. Poté kousek popojedu a opět při 2-3tis když cchsi z 2 na 3 tak v tahu vyskočí kontrolka motoru a VSA a to když už napojím tak už to najde chybu P0301 a P0304 (někdy vyskočí i P0300 a jedno vyskočilo P0302 současně se všemi uvedenými chybami - to se stalo jen jednou a to poprvvé když se kontrolka motoru a VSA objevily na dálnici). Ve vyšších otáčkách je to v pohodě.
Ještě se mi stalo, že když jsem jel s autem domů tak při normální plynul jízdě mi vyskočí kontrolka hladiny oleje, ale když kontroluju olej tak je oleje dost - sic mě při kontrole dost mate to, jak to má honda vymyšlené - oranžové měřidlo a jen ty prolisované konce a v nich by mel být ojel, což u mě je. Zastavim u krajnice vypnu klíček, znovu startuji a už se kontrolka neobjeví. Olej mám 5W40 měněn i s filtrem při 105 000km nyní má auto 106 600Km.
A další věcí taková příhoda je, že když stojím na parkovišti a otočím jen klíčkem, tak se mi rozsvítí všechny kontrolky, které ovšem jak správně mají tak začnou shasínat, ale kontrolka motrou svítí po svíli asi 4krát zabliká a shasne. Po nastartování nic neukazuje.
Fakt šílený, bojim se že mi za chvíli bude auto svítít víc jak vánoční stromeček.
bývalý majitel
to sklbanie: neprepina sa RJ do nejakeho nudzoveho rezimu? inac po odpojeni baterie bolo treba nechat auto bezat so zahriatym motorom cca 10min na mieste a vypnute vsetky spotrebice, aby si RJ nanovo nacitala hodnoty - aspon takto to bolo pri starsich verziach.
bývalý majitel
pilot: Jemu je zbytečné radit, o to se tu snžilo už x lidí. Bude s tím tak dlouho laborovat, až se mu to prodraží.