Mal som dlhsiu cestu po dialnici a tak som skusil aka bude priemerna spotreba pri roznych rezimoch.
Zakladne udaje: Na streche nosic a prazdna truhla THULE Ocean 500, teplota vonku +19, naklad v kufri 60kg. Sam za volantom. Rychlost nastavena na 125 km/h. Pri vypnutom tempomate snaha dodrziavat tiez 125 km/h.
Tempomat zapnuty, klimatizacia vypnuta spotreba 7,1 litra/100 km
Tempomat zapnuty, klimatizacia zapnuta natvrdo spotreba 7,5
Tempomat zapnuty, klimatizacia automaticka nastavena na 20 stupnov spotreba 7,3
Tempomat vypnuty, klimatizacia vypnuta spotreba 6,8
Tempomat vypnuty, klimatizacia automaticka nastavena na 20 stupnov spotreba 7,1
5D 1.8 Sport
mám od: 25.4. 2009
v provozu od: 25.4. 2009
PK81: Suhlas... akurat sa nikdy nerozsvietia 3 diody ale vzdy parny (sudy) pocet, iba detail.
bývalý majitel
No o tempomat opravdu (asi) neštrejchám, ale občas při větším točení volantem si přepnu rozsah na rádiu, to je tuším MODE tlačítko - prostě to vpravo z těch radiových.
3D 1.8 Plus
mám od: 3.4. 2009
@PK81: Odpovede na svoje otazky najdes v tejto teme...
5D 1.8 Sport
mám od: 17.3. 2010
Ne vážně... mám to vyzkoušené... Zkus třeba jet 100km/h (na rovince - třeba na dálnici) a měj zařazenou 5... SIL ti bude navrhovat aby jsi zařadil 6. A ECO led zelené diody nebudou při tom 5 stupni vůbec svítit - tj. podle palubního počítače "nejedeš ECOlogicky" - neměň rychlost ani řadící stupně a pusť tempomat (za předpokladu stejné cesty a rovinky, abychom nesrovnávali jablka s hruškami).
» v tu chvíli se ti najednou rozsvítí minimálně 2-3 zelené diody - přitom máme stále zařazenou pětku a stále jedeme 100km/h - jen ne nohou, ale tempomatem...
ZKUSTE TO... a napište
5D 2.2 Sport
mám od: 30.10. 2009
Petře, když zapneš tempomat, tak je malá prodleva, prostě chviličku auto, jako by zpomalí, netáhne a ledky na to reagují, proto bliknou, to je aspoň můj názor
5D 1.8 Sport
mám od: 17.3. 2010
Souhlasím s uživatelem "daemon", že jedna věc je sledovat spotřebu našeho auta, a druhá věc je důvod proč jsme si to auto koupili!!!
Koupili jsme si skvělé auto se super motorem a perfektní technologií s výborným poměrem "CENA×VÝKON" - tak si tak fakt nechci kazit tím, že budu šetřit na jízde a spotřebě...
Nicméně konkrétně k tomu tempomatu, SIL šipkám ukazující doporučené řazení a ECO led diody na palubce:
Způsob navrhování mi docela občas nejde do hlavy. Všeocně je známé, že dieselové motory snáší nízké otáčky lépe než benzínové... U dieselu můžete řadit o stupeň výše už od 2000 otáček, ale u benzínu mi to prostě přijde nesmysl. A ty SIL ECO Diody k tomu prostě vedou, takže to ignoruji. Mám benzín 1.8 a ECO zelené diody jsou při jízdě vidět vždycky hrozně krátce - v podstatě to po mě hned mě chce, abych dal další stupeň nahoru!!
Jenže když jedu třeba do kopce na trojku, tak tam nebudu přeci dávat čtyřku a pak hned pětku, aby to bylo ECO???!!! To prostě nechápu...
Zajímavé je, že když mám třeba 5 stupeň a ECO diody jsou pryč protože mi to navrhuje, abych dal hned 6 stupeň - tak když přepnu tempomat (bez změny rychlosti) - tak se tam zelené diody ECO opět objeví... Takže ten počítač také pěkně "kecá"... Chtělo by to přeprogramovat...
Podle těch SIL šipek funguji jen když je motor studený...
5D 1.8 Executive
mám od: 6.8. 2009
Fanda: Dakujem za odpoved
The power of dreams ...
5D 2.2 Sport
mám od: 30.10. 2009
ovlivňuje spotřebu pouze samotné puštěné topení, když venkovní teplota má taky trošku vliv,tak bych typnul, že jo ?
5D 2.2 Sport
mám od: 30.10. 2009
máš pravdu, že jde asi o bezpečnost, ale na druhou stranu si to nedokáži zase až tak představit, jak o tu kolíbku spínače jde štrejchnout ?
5D 2.2 Sport
mám od: 28.5. 2008
v provozu od: 28.5. 2008
to:daemon
Pěkný rozbor, ale jak říkáš Civic je sportovně naladěné auto tak proč si to neužít.