Spotreba pri roznych rezimoch

Mal som dlhsiu cestu po dialnici a tak som skusil aka bude priemerna spotreba pri roznych rezimoch.
Zakladne udaje: Na streche nosic a prazdna truhla THULE Ocean 500, teplota vonku +19, naklad v kufri 60kg. Sam za volantom. Rychlost nastavena na 125 km/h. Pri vypnutom tempomate snaha dodrziavat tiez 125 km/h.
Tempomat zapnuty, klimatizacia vypnuta spotreba 7,1 litra/100 km
Tempomat zapnuty, klimatizacia zapnuta natvrdo spotreba 7,5
Tempomat zapnuty, klimatizacia automaticka nastavena na 20 stupnov spotreba 7,3
Tempomat vypnuty, klimatizacia vypnuta spotreba 6,8
Tempomat vypnuty, klimatizacia automaticka nastavena na 20 stupnov spotreba 7,1

Vložil Jimmino, 26. Duben 2007 - 16:30
 

HandrejH
Obrázek uživatele HandrejH
příspěvků: 648
5D 1.8 Sport
mám od: 25.4. 2009
v provozu od: 25.4. 2009

PK81: Suhlas... akurat sa nikdy nerozsvietia 3 diody ale vzdy parny (sudy) pocet, iba detail.

--
13. Září 2010 - 16:00
Fanda
Obrázek uživatele Fanda
příspěvků: 857
bývalý majitel

kremilek007 napsal:
nedokáži zase až tak představit, jak o tu kolíbku spínače jde štrejchnout ?

No o tempomat opravdu (asi) neštrejchám, ale občas při větším točení volantem si přepnu rozsah na rádiu, to je tuším MODE tlačítko - prostě to vpravo z těch radiových. Koulím očima
--
13. Září 2010 - 12:40
matulo
příspěvků: 802
3D 1.8 Plus
mám od: 3.4. 2009

@PK81: Odpovede na svoje otazky najdes v tejto teme... Mrk

--
12. Září 2010 - 11:09
PK81
Obrázek uživatele PK81
příspěvků: 105
5D 1.8 Sport
mám od: 17.3. 2010

kremilek007 napsal:
Petře, když zapneš tempomat, tak je malá prodleva, prostě chviličku auto, jako by zpomalí, netáhne a ledky na to reagují, proto bliknou, to je aspoň můj názor

Ne vážně... mám to vyzkoušené... Zkus třeba jet 100km/h (na rovince - třeba na dálnici) a měj zařazenou 5... SIL ti bude navrhovat aby jsi zařadil 6. A ECO led zelené diody nebudou při tom 5 stupni vůbec svítit - tj. podle palubního počítače "nejedeš ECOlogicky" - neměň rychlost ani řadící stupně a pusť tempomat (za předpokladu stejné cesty a rovinky, abychom nesrovnávali jablka s hruškami).
» v tu chvíli se ti najednou rozsvítí minimálně 2-3 zelené diody - přitom máme stále zařazenou pětku a stále jedeme 100km/h - jen ne nohou, ale tempomatem...

ZKUSTE TO... a napište WTF!

--
12. Září 2010 - 1:33
kremilek007
Obrázek uživatele kremilek007
příspěvků: 1340
5D 2.2 Sport
mám od: 30.10. 2009

Petře, když zapneš tempomat, tak je malá prodleva, prostě chviličku auto, jako by zpomalí, netáhne a ledky na to reagují, proto bliknou, to je aspoň můj názor

PK81 napsal:
Souhlasím s uživatelem "daemon", že jedna věc je sledovat spotřebu našeho auta, a druhá věc je důvod proč jsme si to auto koupili!!! Palec nahoru

Koupili jsme si skvělé auto se super motorem a perfektní technologií s výborným poměrem "CENA×VÝKON" - tak si tak fakt nechci kazit tím, že budu šetřit na jízde a spotřebě...

Nicméně konkrétně k tomu tempomatu, SIL šipkám ukazující doporučené řazení a ECO led diody na palubce:

Způsob navrhování mi docela občas nejde do hlavy. Všeocně je známé, že dieselové motory snáší nízké otáčky lépe než benzínové... U dieselu můžete řadit o stupeň výše už od 2000 otáček, ale u benzínu mi to prostě přijde nesmysl. A ty SIL ECO Diody k tomu prostě vedou, takže to ignoruji. Mám benzín 1.8 a ECO zelené diody jsou při jízdě vidět vždycky hrozně krátce - v podstatě to po mě hned mě chce, abych dal další stupeň nahoru!! Jsem znuděný
Jenže když jedu třeba do kopce na trojku, tak tam nebudu přeci dávat čtyřku a pak hned pětku, aby to bylo ECO???!!! To prostě nechápu...
Zajímavé je, že když mám třeba 5 stupeň a ECO diody jsou pryč protože mi to navrhuje, abych dal hned 6 stupeň - tak když přepnu tempomat (bez změny rychlosti) - tak se tam zelené diody ECO opět objeví... Takže ten počítač také pěkně "kecá"... Chtělo by to přeprogramovat...
Mates
Podle těch SIL šipek funguji jen když je motor studený...


Spritmonitor.de
--
11. Září 2010 - 19:29
PK81
Obrázek uživatele PK81
příspěvků: 105
5D 1.8 Sport
mám od: 17.3. 2010

Souhlasím s uživatelem "daemon", že jedna věc je sledovat spotřebu našeho auta, a druhá věc je důvod proč jsme si to auto koupili!!! Palec nahoru

Koupili jsme si skvělé auto se super motorem a perfektní technologií s výborným poměrem "CENA×VÝKON" - tak si tak fakt nechci kazit tím, že budu šetřit na jízde a spotřebě...

Nicméně konkrétně k tomu tempomatu, SIL šipkám ukazující doporučené řazení a ECO led diody na palubce:

Způsob navrhování mi docela občas nejde do hlavy. Všeocně je známé, že dieselové motory snáší nízké otáčky lépe než benzínové... U dieselu můžete řadit o stupeň výše už od 2000 otáček, ale u benzínu mi to prostě přijde nesmysl. A ty SIL ECO Diody k tomu prostě vedou, takže to ignoruji. Mám benzín 1.8 a ECO zelené diody jsou při jízdě vidět vždycky hrozně krátce - v podstatě to po mě hned mě chce, abych dal další stupeň nahoru!! Jsem znuděný
Jenže když jedu třeba do kopce na trojku, tak tam nebudu přeci dávat čtyřku a pak hned pětku, aby to bylo ECO???!!! To prostě nechápu...
Zajímavé je, že když mám třeba 5 stupeň a ECO diody jsou pryč protože mi to navrhuje, abych dal hned 6 stupeň - tak když přepnu tempomat (bez změny rychlosti) - tak se tam zelené diody ECO opět objeví... Takže ten počítač také pěkně "kecá"... Chtělo by to přeprogramovat...
Mates
Podle těch SIL šipek funguji jen když je motor studený...

--
11. Září 2010 - 16:47
Tomy
Obrázek uživatele Tomy
příspěvků: 727
5D 1.8 Executive
mám od: 6.8. 2009

Fanda: Dakujem za odpoved Směju se

The power of dreams ...

--
11. Září 2010 - 13:56
kremilek007
Obrázek uživatele kremilek007
příspěvků: 1340
5D 2.2 Sport
mám od: 30.10. 2009

ovlivňuje spotřebu pouze samotné puštěné topení, když venkovní teplota má taky trošku vliv,tak bych typnul, že jo ?

Spritmonitor.de

--
11. Září 2010 - 12:18
kremilek007
Obrázek uživatele kremilek007
příspěvků: 1340
5D 2.2 Sport
mám od: 30.10. 2009

máš pravdu, že jde asi o bezpečnost, ale na druhou stranu si to nedokáži zase až tak představit, jak o tu kolíbku spínače jde štrejchnout ?


Fanda napsal:
Tomy napsal:
.... ako je to so stand-by rezimom tempomatu, teda pri zapnutej CRUISE CONTROL. Ovplyvnuje toto nastavenie najako spotrebu, zatazenie elektroniky ci motora ? ...

Neumím přesně odpovědět, podíval jsem se do schématu a "dráty" od tlačítek a samozřejmě i kontrolek tempomatu jdou přímo do ŘJ "Tacho". Takže se domnívám, že hlavní vypínač tempomatu sám o sobě nic neovlivňuje, ale že jde o jakýsi další stupeň jištění proti nechtěnému zapnutí tempomatu, kdy by mohla nastat nebezpečná situace (v koloně třeba), kdy řidič sundá nohu z plynu a očekává, že auto bude zpomalovat. A ejhle, omylem je zapnutý tempomat s nastavenou rychlostí (třeba "štrejchnutím" o kolébku jeho spínače), auto místo mírného zpomalení pokračuje pod plynem konstatní rychlostí vstříct kolizi. A než se řidič lekne a zareaguje brzdou (což samozřejmě tempomat vypne), může být pozdě. :`-(

Spritmonitor.de
--
11. Září 2010 - 11:55
Hellboy
Obrázek uživatele Hellboy
příspěvků: 503
5D 2.2 Sport
mám od: 28.5. 2008
v provozu od: 28.5. 2008

to:daemon
Pěkný rozbor, ale jak říkáš Civic je sportovně naladěné auto tak proč si to neužít. Palce nahoruPalce nahoru

--
11. Září 2010 - 11:39

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".