[LOCK] system VSA

Mel nekdy nekdo problem s VSA. Predpokladam, ze ho mate vsichni zapnuty, aktivovany, "ON"

Vložil jara hana, 15. Říjen 2008 - 8:25
 

2bep
Obrázek uživatele 2bep
Administrátor
příspěvků: 5047
bývalý majitel

Zamykám, tématika VSA/ABS bude pokračovat ve vlákně: VSA + ABS.


--
11. Prosinec 2012 - 15:16
Civic
Obrázek uživatele Civic
příspěvků: 192
majitel jiné Hondy

Já používám VSA jen v zimě, počas roku jej mám stabilně vypnuté. Dle mého názoru tyhle elektronický hračičky zabraňují ideálnímu splynutí jezdce a vozu a snižují jeho schopnost právné reakce při kritické situaci nehledě na to, že spousta řidičů VSA důvěřuje natolik, že si myslí že jsou díky jeho funkci neohrozitelní. Chápu, že pro spoustu lidí je to vhodný pomocník, ale oklamává realitu. A za tim si stojim 666

--
24. Říjen 2008 - 7:55
lukas
Obrázek uživatele lukas
příspěvků: 515
3D 1.8 Sport
mám od: 19.12. 2007

Rekl bych to asi takhle, clovek nikdy nemuze pribrzdit jedno, dve kola podle situace. Stabilizace jo...

--
24. Říjen 2008 - 0:43
rob.m
Obrázek uživatele rob.m
příspěvků: 56
5D 1.8 Sport
mám od: 1.11. 2008

Jednoznačne súhlasím s Lubomírom!!
Absolvoval som niekoľkokrát školu šmyku (alebo bezpečnej jazdy), najazdím cca 70000km ročne (už pekných pár rokov) a tie systémy majú jednoznačne navrch pri jazde v zime.Vypínať... snáď na uzavretom okruhu keď sa chcem s autom vyšantiť a neohrozujem iných.

--
23. Říjen 2008 - 20:04
Lubomir
Obrázek uživatele Lubomir
příspěvků: 25
5D 1.8 Sport
mám od: 1.11. 2008

Jezdim pravidelne na cvicebni drahu do Vysokeho Myta. Asi znate - okruh, simulace ruznych podminek a povrchu. Jezdil jsem tam s pasatem, oktavkou, fabii, superbem, carismou, civicem 8g, hybridem. Kazde auto se nejak chova, kazde ma jine vlastnosti na lede, snehu, vode. Vycvik jsem si prosel uz 7x. Nedoporucuji vypinat ABS, VSP. Bez ABS je spousta veci na ceste neresitelna. VSA vypinam pouze kdyz potrebuji vyjet ze zaveje. Ale nepouzit ho na rovne ceste je nesmysl.

--
22. Říjen 2008 - 14:01
Fanda
Obrázek uživatele Fanda
příspěvků: 857
bývalý majitel

No totální zablokování jsem zažil na ledě kdysi s Feldou (s ABS!) Ano, za této situace ABS vyhodnotí, že auto vlastně už stojí... Je to něco, jako když se u tramvaje zapnou při skluzu kol parkovací (čelisťové) brzdy. Řidič pak musí překonat reflex sebezáchovy a tzv. nakopnout zrychlovač, i když jede jako sáňky. Tím brzdy uvolní. No ale nám naštěstí stačí jen alespoň krátce povolit pedál brzdy, by se kola zas začala odvalovat. Přímo přerušované brzdění mi příjde proti smyslu ABS. No prostě cit a zkušenost, v mém případě třeba trénink na nějakém pěkně zasněženém volném parkovišti.

--
22. Říjen 2008 - 13:33
xsurgeon
příspěvků: 90
5D 1.4 Sport
mám od: 15.9. 2008

Shi napsal:
xsurgeon napsal:
Ahoj, ač jsem tady nováček, jezdím od 18 let a to je vzledem k mému věku až velmi dlouho Mrk Na rozdíl od Tebe si myslím,že přerušované brždění u ABS jen nesymslně prodlouží již tak dlouhou brzdnou dráhu. Auto se však nedostává do smyku a drží přímý směr.

Myslím, že to co ok1wu popisoval se zove degresivní brždění a jeho cílem je brzdit co nejvíce avšak tak, aby pokud možno k aktivaci ABS vůbec nedošlo. Když se ABS ozve, tak brzdu trošku povolíš. Za mnoha okolností to skutečně funguje lépe, než brzdy s aktivovaným ABS, bohužel, pokud jsou na autě brzdy-jedovky, tak to na kluzkém povrchu téměř nelze udělat.

Děkuji za informaci, hold člověk se učí celý život..... Tak to mrkám

--
21. Říjen 2008 - 21:58
Shi
příspěvků: 1023
bývalý majitel

xsurgeon napsal:
Ahoj, ač jsem tady nováček, jezdím od 18 let a to je vzledem k mému věku až velmi dlouho Mrk Na rozdíl od Tebe si myslím,že přerušované brždění u ABS jen nesymslně prodlouží již tak dlouhou brzdnou dráhu. Auto se však nedostává do smyku a drží přímý směr.

Myslím, že to co ok1wu popisoval se zove degresivní brždění a jeho cílem je brzdit co nejvíce avšak tak, aby pokud možno k aktivaci ABS vůbec nedošlo. Když se ABS ozve, tak brzdu trošku povolíš. Za mnoha okolností to skutečně funguje lépe, než brzdy s aktivovaným ABS, bohužel, pokud jsou na autě brzdy-jedovky, tak to na kluzkém povrchu téměř nelze udělat.

--
21. Říjen 2008 - 17:40
xsurgeon
příspěvků: 90
5D 1.4 Sport
mám od: 15.9. 2008

ok1wu napsal:
Moje zkušenost:
Jezdím po Krkonoších už 35 let. Od škody 100 až po Peugeot 307 /s ABS/. Bydlím v oblasti, kde se v zimě opravdu musí umět jezdit.
Vždy je zapotřebí mít před zimou pro extrémní zimní podmínky dobře seřízený brzdný systém. Pro brzdění v situaci, kterou popisuje Shi, sešlapuji brzdu tak (při zapnutém ABS), aby se ABS vůbec neaktivoval (pokud možno). Když už se ale aktivuje, nutno povolit a JEMNÝM přerušovaným sešlapováním brzdového pedálu se snažit zpomalit. Ale také to bohužel vždy nevyjde a pak se děj vůle Boží ... Hlavně nepotkat protijedoucí vozidlo ...
Zdraví Jirka

Ahoj, ač jsem tady nováček, jezdím od 18 let a to je vzledem k mému věku až velmi dlouho Mrk Na rozdíl od Tebe si myslím,že přerušované brždění u ABS jen nesymslně prodlouží již tak dlouhou bzrdnou dráhu. Auto se však nedostává do smyku a drží přímý směr.

--
21. Říjen 2008 - 15:26
Shi
příspěvků: 1023
bývalý majitel

Miro napsal:
Shi určite máš pravdu, že sa vyskytne aj taká situácia, ale určite by si sa viackrát spotil bez ABS.

Abych pravdu řekl, tak z elektronických udělátek mi plechy kdysi dávno zachránil jen brzdový asistent a to jen jednou. Jinak jsem bez elektronických udělátek najezdil cca 100 000 km a nemyslím, že by mi elektronika nějak moc chyběla. Řekl bych, že zrovna ABS mi snad ani jednou nechybělo. Asi 3x bych ocenil zásah stabilizace, ale šlo to i bez ní. Teď už mají všechna auta, kterými jezdím, minimálně ABS a tak ho budu s klidem využívat a holt párkrát za zimu si na něj zanadávám.

--
20. Říjen 2008 - 21:48

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".