Seřízení ventilů

Chtěl jsem se zeptat jestli někdo neví po kolika ujetých km se mají nechat seřídit vůle ventilů u motoru 1,8. V jedné recenzi na CV 8G jsem četl po ujetí 40000 km by se měly nechat seřídit.

Vložil Aldamore, 14. Listopad 2011 - 22:30
 

dodo
příspěvků: 300
bývalý majitel

Vůle ventilu
Sací: 0,20 ±0,02 mm
Výfukový: 0,25 ±0,02 mm

•Seřízení ventilů provádějte výhradně při teplotě hlavy válců pod 38 °C.

--
23. Listopad 2019 - 20:30
Lazzzik
příspěvků: 27
5D 1.8
mám od: 6.9. 2015
v provozu od: 6.9. 2015

Ahoj, mam na vas prozbu, jelikoz mi manual nefunguje v mobilu a pc mam nefunkcni, nemuzete mi prosim napsat ventilove vule na 8g,5 dver, 1.8 benzin, r18. Dekuji

--
23. Listopad 2019 - 13:32
robopastuszek
příspěvků: 237
5D 1.8 Sport
mám od: 21.5. 2014
v provozu od: 19.8. 2008

Ahoj nemam bamdasku pri sebe jedine na origo stranke ale na stranke motulu je v mazaciom plane nas ufon :/ stalo sa uz ze jeden nalial do hondy s 2000 motul x clean a ten je urceni do dieslov a ten mu rozpustil carbon vo velkom az tak ze motor musel ist na repas. Ale ak by rozpustil vo velkom karbon tak by som vitiahol ciernu mierku ale ked som vitiahol bol na nej cistucky olej. Kedze ten zvuk nam pride ze ide zo strani ako je sanie tak bud saci rozstelovalo aj ked to pride kazdemu divne alebo je mozne ze to bude vstrekovac bud nabralo bordel a ho pripchalo alebo ma vadu co sa zisti cez diagnostiku. Kedze som si to vsimol az v bratislave a siel som z kosic a medzi tim som vyjazdil nadrz az na dno a tankoval. A v kosiciach som este nezaznamenal nic na motore. V stredu sa na to mechanik pozrie potom sem napisem na co sme prisli Směju se

--
13. Červenec 2016 - 20:39
Petr78
Obrázek uživatele Petr78
příspěvků: 1293
4D 1.8
mám od: 28.4. 2012
v provozu od: 27.7. 2006

Můžeš někde sehnat bezpečnostní/technické listy k těm olejům?
Zajímala by mě viskozita při 100°C

Ventily bych pro jistotu zkontroloval.

Ještě mě napadlo, jestli náhodou ten Motul nerozpustil usazeniny, které udělal Castrol a tím se zvětšily vůle na některých částech motoru.

--
12. Červenec 2016 - 22:54
robopastuszek
příspěvků: 237
5D 1.8 Sport
mám od: 21.5. 2014
v provozu od: 19.8. 2008

Pomoc! zdravim pani niejakych 2500km spet som si dal skontrolovat volu ventilov boli trosicku rozstelovane tak mi ich servisak zosteloval , motor bezal v pohode tichucko, ale poslednych 700-800km mi motor zacal vydavat klepkajuci zvuk Brečím . Ked je studeni ide pohode ( sice su zvysene otacky) ale po zahriati mi zacne vidavat klepkajuci zvuk. Kedze neviem ako znie klepajuci ventil tak som to nahral , video je tu : https://youtu.be/ze3vflH9azM Moja otazka znie ci je toto klepajuci ventil ? Je mozne ze by sa len tak po 1500km rozladil? Okrem zoradenia ventilov som menil aj olej s filtrom tam doslo k zmene, ol. filter som zmenil z bosch na mann a olej castrol magnatec 5w40 som zmenil za motul x-cess 8100 5w40. Moze byt aj tam chyba? Kleju olej je po hornu rysku, tesnenie sa davalo nove original honda. Nechápu

--
11. Červenec 2016 - 7:22
MilanK
příspěvků: 65
5D 1.8 Comfort
mám od: 20.8. 2012
v provozu od: 26.6. 2007

Storm napsal:
Já to nechával při 120tis. seřídit v Hondě a už tam byly větší vůle.

Já si to seřizoval dnes při cca 132tis. a také byly vůle větší. Sací ventily 0,25-0,30mm a výfukové 0,30-0,40mm. Auto mám necelé 4 roky a jestli byly někdy předtím seřizované nevím. Já je seřizoval poprvé.

--
13. Červen 2016 - 21:43
Horvi
příspěvků: 39
5D 1.8 Comfort
mám od: 3.5. 2013
v provozu od: 3.5. 2009

Ano je to len praca, moje tesnenie bolo v poriadku tak nechali povodne Smích.

--
13. Červen 2016 - 13:37
robopastuszek
příspěvků: 237
5D 1.8 Sport
mám od: 21.5. 2014
v provozu od: 19.8. 2008

Horvi napsal:
Takze pre upresnenie nastavenie v HONDE v PRESOVE stoji 31 € s DPH, ( len pre zaoujimavost vymena zadnych tlmicov 30€, vycistenie skrtiacej klapky 31€).

Tych 31e musela byt len robota zrejme kedze som teraz objednaval nove tesnenie a cena cca 24e. Objednavane v agba honda zilina
--
13. Červen 2016 - 12:31
mortein75
Obrázek uživatele mortein75
příspěvků: 479
5D 1.8 Executive
mám od: 29.10. 2014
v provozu od: 20.8. 2007

Petr78 napsal:
mortein75 napsal:
Spíš menší, ne.. Proto se to seřizuje, protože se vůle zaklepáváním ventilů do sedel zmenšuje. :lol:

Na všech Hondách co jsem měl a seřizoval vůle ventilů, tak byly vždy větší.
Takže si myslím, že se spíš opotřebovává mechanizmus ovládání ventilu (vačka, vahadlo) než aby se zaklepávaly ventily do sedel. To se děje spíš u motorů na LPG, protože plyn ty sedla nemaže.

Když jsem na motoru R18A2 po 100 000 km kontroloval vůle ventilů, tak byly pořád dobré a nebylo potřeba je nastavovat.

No nevím,sedla ventilů se zaklepávají u všech hlav, někde rychleji, jinde pomaleji. Vačka a vahadla vydrží u Hond opravdu hodně, narozdil třeba od Fiat motorů nebo VW 1.0 8V, kde jsem už vydřené váčky měnil několikrát.
U LPG dochází k rychlejší degradaci vent.sedel vlivem vyšší teploty hoření směsi, bezolovnaty benzin sedla už nemaze..
Ale máš pravdu, taky jsem zatím u všech Hond co jsem seřizoval měl po sundání víka volnější ventily.

--
12. Červen 2016 - 23:25
Petr78
Obrázek uživatele Petr78
příspěvků: 1293
4D 1.8
mám od: 28.4. 2012
v provozu od: 27.7. 2006

pilot napsal:
špatná vůle je prostě špatná Jsem smutný ; pochopitelně větší zlo je malá až otevřený ventil = hrozí podpálení ventilu. Při velké pochopitelně klesá výkon atd... Mě překvapuje výdrž, pamatuji 5 až 20 tisíc km k seřizování dle typu motoru/vozu..

U některých aut (Renault Clio 1G 1,4) dokonce ani nebyl předepsaný interval seřizování ventilů.
V manuálu bylo napsáno něco ve smyslu: "vůle ventilů se seřizují až při zvýšeném hluku rozvodového mechanizmu"
No jo, Frantíci....

--
12. Červen 2016 - 22:16

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".