pomalé reakce na sešlápnutý pedál plynu

dnes se mi dvakrát stalo při předjíždění do mírného kopce, když jsem potřeboval z auta dostat krátkodobě maximum co v něm je, že po sešláplnutí plynového pedálu, jako by se nic nestalo a pak auto prudce zrychlilo a už se chovalo tak, jak má ... bylo to tak v 80-90ti km rychlosti na 4 a pak na 5ku (VSA nezasahovalo) ... jako by plyn. pedál nereagoval a nebo se kousla ŘJ? chápu, že elektronickej pedál nemá tak rychlou odezvu jako klasický lankový, ale že by to byl takovej rozdíl se mi nechce zdát ... stalo se vám něco podobného ?

vzpomněl jsem si až doma, že už jsem o něčem podobném četl, a tak jsem zapátral a našel toto, je to celkem podobnej problém, ne-li stejnej http://autorecenze.centrum.cz/auto-recenze-honda-civic-5d-2-2-i-ctdi-7780.htm

pár vybraných vět z toho článku, ke kterým se trochu přidávám :

Mám na mysli jeho zpoždění při záběru! ... U nafťáků od Volkswagnu totiž když se sešlápne pedál plynu, tak se motor prakticky okamžitě dostává do záběru. U Hondy to tak není (údajně tímto neduhem prý trpí i francouzské motory). Chvíli se nic neděje a pak sice přijde ukrutně silný záběr, ovšem to už je celkem pozdě. Markantní to je při předjíždění: vytočím 4 rychlost. stupeň, který už pak v točkách kolem 4000 nemá sílu (princip naft. motorů obecně), takže se řadí 5ka, jenže ta doba než to znovu zabere, je dlouhá. Nebo výjezdy ze zatáček v kopcích: než se auto po sešlápnutí plynu rozjede, tak to trvá. Zpoždění odhaduji v rozpětí 0,5 až 1,0 vteřina. ....

Vložil kremilek007, 16. Leden 2010 - 0:44
 

rasto1303
Obrázek uživatele rasto1303
příspěvků: 102
5D 2.2 Sport
mám od: 1.6. 2009
v provozu od: 30.1. 2008

To: Jimmy22
Skús ešte pre zmenu tankovať na inej čerpacej stanici ako doteraz a ak nedávaš tak začni dávať do nafty aditívum VIF pre začiatok 2násobné množstvo (40-60ml do 20l nafty), príp.ešte skontroluj či nemáš náhodou uvoľnenú nejakú hadicu príp.spoj k turbu a nakoniec sa ešte mrkni na medzichladič vzduchu či ho nemáš zanesený (je za prednou hmlovkou na vodičovej strane...ak sa nemýlim)... Cool

--
31. Červenec 2011 - 12:55
Jimmy22
Obrázek uživatele Jimmy22
příspěvků: 40
5D 2.2 Sport
mám od: 13.2. 2010

Rasto s tou klimou to bolo presne ako hovoris, so si nevsimol ze bola zapnuta automatika Tak to mrkám

Co sa tyka filtra menil mi to kamarat a prve co spomenul bolo, ze sa s tym narobil, ze to je az pod vzduchovym filtrom a ze musel pomaly vybrat pol motora.

Bol som aj na diagnostike a nic neukazala, tak je to bud iba moj pocit, alebo neviem. Ale fakt to taha menej od spodu Jsem smutný

--
30. Červenec 2011 - 18:29
TECH
příspěvků: 726
bývalý majitel

Hellboy napsal:
Když odpojíš baterku mapa se ti nevymáže.
Jsi jistý že ti ten palivový filtr měnili, viděl jsi to na vlastní oči ? a to začlo dělat od té doby co jsi (oni) měnili?

Přesně tak,filtr je docela pakárna měnit, takže ho občas nemění....při 90tkm je to ale pokud to tak je nevídaná drzost.Jinak u těchto věcí je potřeba dozorovat.Filtry na "vzduch" doporučuji měnit sám.vyjde to zasadně levněji a nic na tom není.

--
30. Červenec 2011 - 17:25
rasto1303
Obrázek uživatele rasto1303
příspěvků: 102
5D 2.2 Sport
mám od: 1.6. 2009
v provozu od: 30.1. 2008

To: Jimmy22
Výmena palivového filtra je pri dieselovom Civicu dosť komplikovaný úkon a tak Ti ho možno ani nevymenili aj keď si si za to zaplatil, na tvojom mieste by som začal jeho výmenou. Čo sa týka ventilátora - zapínanie každých 10s mne to robí tiež pri zapnutej klíme (je tam elektromagn.spojka ktorá podľa potreby vypína klímu a je to v poriadku), skús ju vypnúť či to náhodou nebude to... Cool

--
29. Červenec 2011 - 9:22
Hellboy
Obrázek uživatele Hellboy
příspěvků: 503
5D 2.2 Sport
mám od: 28.5. 2008
v provozu od: 28.5. 2008

Když odpojíš baterku mapa se ti nevymáže.
Jsi jistý že ti ten palivový filtr měnili, viděl jsi to na vlastní oči ? a to začlo dělat od té doby co jsi (oni) měnili?

--
28. Červenec 2011 - 21:58
Jimmy22
Obrázek uživatele Jimmy22
příspěvků: 40
5D 2.2 Sport
mám od: 13.2. 2010

Mam nabehane 90,500 a pri 88,000 som menil komplet filtre - olejovy, vzduchovy, palivovy... Tankujem na Shellke "uzasny" fuelsave takze tam by problem nemal byt, ale clovek nikdy nevie Jsem smutný

Este ma napadla jedna vec. Ked sa menil palivovy filter, musela sa odpojit bateria. Nemohlo prist k restartu riadiacej jednotky?? Zeby auto potom nacitalo nove hodnoty, resp. mozno sa s tym povodny majitel pohral a auto bolo nastavene na vacsi vykon a restartom sa nastavenie stratilo.

Ci je to uplna blbost? Nechápu

Vdaka

--
28. Červenec 2011 - 11:48
Ivoos
příspěvků: 166
bývalý majitel

Jimmy22 napsal:
Zdravim pani, potreboval by som radu.

Spozoroval som ze honda nejako stratila vykon....

Nevim kolik mas najeto, ale kolega neco podobneho resil s dieslovym Accordem. Jelo mu to hur a hur, az se mu nakonec rozsvitila kontrolka at navstivi servis. V servisu zjistili, ze je to zaneseny palivovy filtr. Mel najeto cca 90tis. Podle faktury, mu jej meli menit pri 60tis, ale asi se na to vys.. a radeji mu rekli, ze asi natankoval nekvalitni naftu a zanesl se ten novy. Bla bla bla.. V kazdem pripade vymena filtru problem odstranila.

--
28. Červenec 2011 - 10:49
Jimmy22
Obrázek uživatele Jimmy22
příspěvků: 40
5D 2.2 Sport
mám od: 13.2. 2010

Zdravim pani, potreboval by som radu.

Spozoroval som ze honda nejako stratila vykon, resp. ked som na 2-3 volakedy pridal, nastup turba bol obrovsky od spodnych otacok, na 2 stupni mi az tocilo volant ked som pridal jak auto hrabalo. Teraz ked pridam plyn je to slabe a zacne tahat az od vyssich otacok To mi spadla čelist! Turbo uz tak nepiska a motor akoby bol hlucnejsi, ale auto taha len zdaleka nie ako predtym. Ked dam volnobeh a pocuvam motor tak akoby zapinalo ventilator kazdych cca 10 sekund na cca 2-3 sekundy (neviem ci je to normalne).Nedavno som menil vzduchovy filter, takze zaneseny by nemal byt.

Neviete mi poradit co by to mohlo byt?? Treba ist na diagnostiku?? Brečím

Dakujem za rady.

--
28. Červenec 2011 - 8:28
TECH
příspěvků: 726
bývalý majitel

oberon napsal:
S turbodieslem se musí člověk naučit jezdit. Pokud chce jezdit pružně bez dír v akceleraci,musí se pohybovat neustále v otáčkách nad 2 tis. - neustálý přetlak za turbem (potrubí velkého průměru,intercoler,další potrubí až k ssacím ventilům). Pokud podřaďuje z otáček kolem 1500,tak nejdřív musí natlačit temto velký prostor aby přetlak zapracoval.
Motor 2,2 i-CTDI má turboefekt zanedbatelný a přechod plynulejší. Koncernové VW motory mají díru větší a potom mohutný kopanec .
Takže rada - zkoušet hlavně potřebné otáčky v momentě podřazování !

Koncern už rozhodně turoboefekt nemá jak popisuješ.Jo ty staré PDčka jo....ale CRko už mají v pohodě.

--
12. Březen 2011 - 11:27
pepec
příspěvků: 619
5D 1.8 Sport
mám od: 6.10. 2006

Tak nad 4500 rpm uz ide motor krasne do otacok Směju se Na to aby isiel do otacok od 2000 rpm mu chybaju dalsie 4 a/alebo viac valcov a par litrov objemu Smích

Pepec
8G 1,8 SPORT Royal Blue Pearl
lovec UFOnov

--
11. Březen 2011 - 17:04

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".