Hledat |
Sjíždění vnějších hran pneumatik na přední nápravěU mého auta ačkoli sbíhavost si myslím že je ok,se mi sjíždí vnější hrany více, než by bylo záhodno.Pokud stojím na místě a vytočim kola na jednu stranu naplno, tak je vidět že to sjíždění má svůj důvod. Kolo se vytačí tak, že se musí vnější hrana obrušovat.Aspoň tedy na 16 palcových pneu a mám diesel. Máte podobný problém? Vložil TECH, 30. Červenec 2011 - 16:18
|
5D 1.8 Sport
mám od: 26.9. 2008
Geometrie přední a zadní nápravy je v době vývoje a zkoušek vyladěná na "normální" provoz a běžné jízdní zvyklosti, nikoli na závodění. Nebudu rozvádět teorii geometrie přední nápravy, ale sjíždění vnějších hran pneumatik je z více jak 60% způsobena (i při řádně nastavené geometrii do středu tolerančního pole) "závodním" stylem jízdy (brzda-plyn), častým prudkým brzděním a zejména brzděním v zatáčkách. Při prudkém brzdění se elasticitou pneumatiky zvětšuje sbíhavost mimo doporučené toleranční pole.
Jirka
příspěvků: 2241
4D Hybrid
mám od: 5.2. 2007
Taky bych řekl, že je to žádoucí a dělá to záklon rejdového čepu. Častejší příčinou sjetí hran pneumatik je vadná sbíhavost. Přeci jenom rovné se jezdí nejčastěji.
5D 2.2 Sport
mám od: 30.10. 2009
tak trochu pozoruji něco podobného, ale já si myslím, že je to způsobeno rychlejšími průjezdy zatáček, když mi kola často piští a pak návštěvou okruhu, to se to ještě víc sjelo, jinak mám 17tky
5D 1.8 Sport
mám od: 1.4. 2011
v provozu od: 1.4. 2011
Já teda žádnej problém nepozoruju, ale odklon kol při jejich vytočení ven je snad úplně normální u všech aut ne? Já to takhle měl i u VW.