Návod - jak instalovat denní svícení pomocí snížení svítivosti dálkových světel

1. podívat se na www.cybertronic.vyrobce.cz a pokud nepřejde zájem, objednat si modul (bude stačit AHD Full - ten nejlevnější, Comforti bez senzoru mohou zvážit ten se senzorem). Přijde modul s protikonektrorem a 2 diodami (ty výrobce považuje za povinné). Já si ještě v GM Elektronic (www.gme.cz) koupil další dvojici diod (v podstatě libovolné na 5A a více) pro (doporučenou) ochranu samotného modulu. A ještě budete potřebovat vhodný vypínač pro případné vypnutí této funkce - jinak vlastně nikdy se zapnutým zapalováním nebudete potmě Směju se Úplně stačí nějaký malý kolébkový, třeba. Potom stačí jen udělat do hrany dolního krytu palubky "U" zářez (lépe než otvor - snazší demontáž v budoucnu - jen se vypínač vysune z krytu ven) a vypínač je tam nad pedály neviditelný. Ale to jsem předběhl. Také pro bezpečnost auta a jeho elektroinstalace a samozřejmě aby to taky nějak vypadalo je potřeba mít samozřejmě správné nářadí, výběr smršťovacích bužírek a vázacích pásků. Instalaci také zjednoduší takové zamačkávací samořezné spojky (koupil jsem 5ks za 35Kč v Bauhausu v autopotřebách)

2. modul má 8 vývodů, protože ale máme dálková světla dost daleko od blinkrů, nebude třeba připojovat 2 vývody právě na blinkry (je tam doplňková funkce snížit svícení na straně, kde je aktivní blinkr). Ani tam neosazuju dutinky, aby se to lépe nasazovalo. Pro těch 6 si připravte vhodné různobarevné vodiče - samozřejmě jsme v otřásajícím se autě, takže jedině s jádrem z lanka. Určitě stačí průřez 1mm, Já si dal na napájení modulu a světel 2.5mm, ale přitom samotné origo Honda vodiče jsou tenčí. Vývod ukostření jsem dal kratší, jen se prostě dá očko pod šroub s podložkami, který bude držet modul. Vodič pro připojení "klíčku", tedy napětí při zapnutí zapalování jsem jako jediný nebral z těch "velmi kompaktních kabelových svazků u pojistek pod palubkou", když to mám slušně napsat. Toto napětí je k dispozici třeba na zeleném vodiči (tom tmavším) u známého tl. START. Potřebná délka mi vyšla na 55cm (to když se bude modul nakonec dávat na levou vnější stranu třmenu spojkového pedálu, kde je pro něj docela fajn místo bez kolizí s čímkoliv). Současně je ale třeba trochu přidat, protože do tohoto vodiče se bude vkládat ten vypínač z předchozího bodu. Jak se sundá kryt pod palubkou

3. pro zbývající 4 připojení jsem si připravil ke konektoru do modulu vodiče cca 22-25cm. Do těch napájejících dálková světla (č. 6 a 7 dle výrobce) jsem ještě vpájel diody, katodou od konektoru modulu (katoda je označena obvykle proužkem). Vše samozřejmě převlékám smrštitelnými bužírkami, aby ani při nějakém nešetrném zacházení v budoucnu nedošlo k nechtěnému dotyku čehokoliv.

4. samozřejmě zapojujeme jen vodiče naletované do odpojeného konektoru modulu - tedy bez připojeného modulu! Tu slávu si necháme až nakonec.

5. Podle schématu, ale i tohoto (pozor, zde je tisková chyba: pro pozici řízení vlevo - LHD, má být 2. konektor zhora "F" a nikoliv znovu "E", jako ten první.)
Oba konektory F+G odpojíme od pojistkové skřínky - nebude to mít horší následky, než odpojení celé baterie - tedy hodiny a rádio zapomene názvy FM stanic v předvolbách, naštěstí ale ne jejich kmitočty!
Zde je napojení toto: parkovačky (dle výrobce modulu pin č. 3) napojíme pomocí samořezné spojky na vodič z dutinky/konektor 3/F, nebo lze též 5/G (je to jedno, jsou to vývody pro P a L parkovačku).
Napájení 12V pro modul jsem vzal z dutinky 6/G (modrý vodič v instalaci auta). Je to trvalých 12V jištěných pojistkou č.22 10A ve skřínce pojistek u motoru - ta je zapojená přímo na baterii - napájí to varovné směrovky. Těch 10A by mělo vydržet jak směrovky v chodu, tak náš modul. Použijeme zase zářeznou spojku. ZDE POZOR - TO NAPĚTÍ JE SAMOZŘEJMĚ I NA ODPOJENÉM KONEKTORU OD POJISTEK - je to vlastně přívod z motorového prostoru. Takže buď veeelmi opatrně, nebo na chvíli vyndat tu 10A pojistku č. 22 pod kapotou!

6. nejnáročnější část - výrobce předepisuje vřadit do původního přívodu k dálkovým žárovkám oddělovací diody. Proto jsem s velmi těžkým srdcem musel postupně přeštípnout 2 původní vodiče z konektorů F a G a vletovat tam ty diody. Současně se za diody připojí přívody z modulu (ano, ty co jsme do nich vletovali 1. dvojici diod v bodě 3. výše). Jen zase zopakuji, katodou směrem k žárovkám, tedy do té části drátu, co vede dál do auta. Anoda (neoznačená část diody) je na straně drátku od konektoru. Proto si samozřejmě musíte při přeštípnutí dát od konektoru tak alespoň 3cm, aby bylo na co zapojovat. Jde tedy o dutinku 22/F s bílým vodičem pro pravou H1 a 15/G s rudým vodičem pro levou H1.

7. u všeho uvedeného letování a montování jsme samozřejmě stále vzorně používali připravené bužírky (přece jen izolační pásky jsou už trochu z módy a hlavně tolik nevydrží a nevypadají profi - ale lepší něco než nic!). Na závěr tedy osadíme modul na vhodné pevné stabilní a bezpečné místo (mě z toho vyšel ten třmen spojkového pedálu), ještě 2x zkontrolujeme správnost zapojení, i multimetrem, zapojíme zpět konektory z pojistkové skříňky, pokud jsme ji vyndali, vrátíme pojistku č.22 z motoru a se zatajeným dechem netřesoucíma se rukama zapojíme SPRÁVNĚ (na to fakt bacha!!!) konektor (resp. oni jsou vlastně dva) do modulu. Asi bude lepší začít tím, který v sobě má ukostřovací vodič. No a je to! Pokud vše funguje, což samozřejmě vyzkoušejte, během několika s po zapnutí zapalování se rožhnou (doslova) dálková světla. Bacha na zapnutý vypínač, co jsme letovali do vodiče ke "klíčku", tedy tlačítku START. Na závěr OPATRNĚ všechny vodiče úhledně vyvážeme pásky a umístíme je, aby to jednak vypadalo a hlavně aby se případně nezapletly pod nohy, a neprodřely o jakékoliv ostré hrany pod palubkou. Nakonec vrátíme kryty pod palubku a zacvakneme vypínač do jeho připraveného "U" otvoru.

Šťastné kilometry! Palec nahoru

Vložil Fanda, 26. Duben 2010 - 22:49
 

pekáč
příspěvků: 62
5D 1.4 Sport
mám od: 18.8. 2011
v provozu od: 18.8. 2011

KLidně to kup. Fakt to doporučuji. To zapojení ti udělá schopný automechanik někde v sousedství. Vytiskni si ty návody a podle toho ti to udělá. Komplikovaně to jen vypadá. I když upřímně řečeno, v cizím autě bych se toho asi bál. Já na tom oceňuju hlavně to, že i kdybych potkal poučeného policajta (a to se mi už stalo), nemusím mít žádné obavy. Na technické to vůbec nezaregistrovali. U LED žárovek v blinkrech nebo mlhovkách hrozí nebezpečí pokuty, protože jsem vlastně ještě neviděl žádnou, která by měla homologaci. Komplikovanost zásahu do el.instalace nemůžu porovnat, protože ty návody neznám.

--
19. Listopad 2017 - 11:02
David.F
Obrázek uživatele David.F
příspěvků: 8
5D 1.8 Executive
mám od: 6.6. 2017
v provozu od: 16.6. 2008

Zdravím, poslední příspěvek je cca před rokem, tak se snad dočkám nabídky Směju se

Plánuju koupit tento modul a tak sháním někoho, kdo by mi tento AHD modul zapojil za nějakej ten peníz. Já se v elektrice absolutně nevyznám Andílek

Nejlépe Brno a okolí Směju se
V autě mám světelný senzor.

Díky Směju se

Honda Civic 8g 1.8 i-VTEC Executive

--
17. Listopad 2017 - 18:56
pekáč
příspěvků: 62
5D 1.4 Sport
mám od: 18.8. 2011
v provozu od: 18.8. 2011

Omlouvám se, dlouho jsem tu nebyl.
Zkus jít v tomhle vlákně proti času. Popisoval jsem tam, jak jsem montoval AHD já stylem pro "blbce". Nic ve zlém, jen jsem se snažil aby to pochopil každý. Vytiskni si to, i to co je v hlavě tohoto vlákna. Obrň se trpělivostí a s kuráží do toho. To AHD je výborné. Jen do té funkce "learn" se jde trochu jinak než je popisováno v manuálu. Já na to přišel až po konzultaci s výrobcem. Jsou na to potřeba dva lidé, jeden u AHD drží ten spínač a druhý číhá u spínací skříňky. Pak už to jde podle toho návodu co lze stáhnout z webu na stránkách výrobce.

--
15. Listopad 2016 - 19:43
FOX
příspěvků: 2
5D 1.4 Comfort
mám od: 14.10. 2016
v provozu od: 28.2. 2011

Přátelé kamarádi, tak jsme si taky pořídili C8G. dnes jsem objednal i AHD, ale budu potřebovat pomoct s instalací, najde se nějaká dobrá duše kolem Mladé Boleslavi, Turnova, nebo Liberce kdo by pomohl?

Bohužel v článku umístěné odkazy nefungují, mohu požádat o update linků, případně kdo máte ty obrázky u sebe, tak mi je poslal?

Díky FOX

--
9. Listopad 2016 - 12:24
v-tec-inside
Obrázek uživatele v-tec-inside
příspěvků: 1883
5D 1.8 Executive
mám od: 10.11. 2006

Chcem sa este opytat niekoho kto to montoval alebo kohokolvek kto to ma namontovane ci sa AHD rozsvieti po otoceni klucu do polohy 2 alebo az po nastartovani motora ? Mne sa to rozvieti az po nastartovani motora. Osobne si myslim ze napajenaie v mojom pripade nie je brane od tmavozeleneho kablika tlacitka START ako tu je spominane ale odniekadial inakadial. Ako to mate vy? Diki za kazdu pripomienku

Why so serious ?

--
31. Březen 2016 - 9:02
v-tec-inside
Obrázek uživatele v-tec-inside
příspěvků: 1883
5D 1.8 Executive
mám od: 10.11. 2006

pekáč napsal:
Na mě taky blikali. Bylo to ale proto, že ty dálky svítily moc intenzivně. Po doladění pomocí funkce "Learn" se to srovnalo. Jestli ti to zhasíná a rozsvěcí bez tvého ovlivnění, tak jsi to někde špatně zapojil. Napětí v autě na to nemá vliv. Mně to dělá jedině když mám světla na automat, to se rozsvítí hlavní světlomety a zhasnou zeslabené dálky (to si řídí AHD).
K těm diskuzím o LEDkách v mlhovkách apod. Já šel do toho AHD proto, že jsem prostě nenašel žádnou variantu, kterou bych mohl dát do masky UFA aniž by to nepokazilo ten čistý design. Tahle verze je legální, funkční a nezasahuje do masky auta. Co víc si přát. A ta cena zas tak hrozná není.

ako si znizoval alebo zvysoval svitivost ? Do rezimu learn sa viem dostat, ale neviem cim pridavam alebo uberam intenzitu svitivosti. Ake mas napatie na baterii ? Ja mam bez zataze 13,8 a v zatazi napr. s klimou mi kleslo na 13,3V. Vtedy denne svietenie zhaslo nakolko som sa docital ze ho zopina pri napati vacsom ako 13,7V a vypina pri napati pod 13,5V.

Diki

Why so serious ?

--
30. Březen 2016 - 18:45
v-tec-inside
Obrázek uživatele v-tec-inside
příspěvků: 1883
5D 1.8 Executive
mám od: 10.11. 2006

dodo napsal:
Netusim jak to mas zapojene, ale obecne pozor na zarezavaci kabelove spojky, nemusi byt uplne spolehlive.

No vcera zase, testoval som to. Ked som dobrzdil za autom svetla niekedy zhasnu. Potom sa rozsvietili opat, potom som pustil klimu, zase zhasli. Ked som pridal plyn, svetla sa opat rozsvietili. Dnes idem nechat premerat napatie. Mam fakt podozrenie na alternator.

Why so serious ?

--
30. Březen 2016 - 9:11
dodo
příspěvků: 255
5D 1.8 Sport
mám od: 28.3. 2013
v provozu od: 1.2. 2008

Netusim jak to mas zapojene, ale obecne pozor na zarezavaci kabelove spojky, nemusi byt uplne spolehlive.

--
30. Březen 2016 - 3:45
v-tec-inside
Obrázek uživatele v-tec-inside
příspěvků: 1883
5D 1.8 Executive
mám od: 10.11. 2006

Je to presne ako vravis, zhasnu bez mojho ovplyvnenia. Potom sa opat rozsvietia. Ta funkcia automat funguje tiez presne ako popisujes aj u mna. Learn sa da naucit iba intenzita svietenia ako si pisal. Neviem si predstavit co by tam mohlo byt zle zapojene, nezapal som to ja ale autoelektrikar. Asi skusim napisat priamo vyrobcovi a zmerat necham dobijanie aj tak pre istotu, nech viem vylucovat priciny.

Why so serious ?

--
29. Březen 2016 - 10:37
pekáč
příspěvků: 62
5D 1.4 Sport
mám od: 18.8. 2011
v provozu od: 18.8. 2011

Na mě taky blikali. Bylo to ale proto, že ty dálky svítily moc intenzivně. Po doladění pomocí funkce "Learn" se to srovnalo. Jestli ti to zhasíná a rozsvěcí bez tvého ovlivnění, tak jsi to někde špatně zapojil. Napětí v autě na to nemá vliv. Mně to dělá jedině když mám světla na automat, to se rozsvítí hlavní světlomety a zhasnou zeslabené dálky (to si řídí AHD).
K těm diskuzím o LEDkách v mlhovkách apod. Já šel do toho AHD proto, že jsem prostě nenašel žádnou variantu, kterou bych mohl dát do masky UFA aniž by to nepokazilo ten čistý design. Tahle verze je legální, funkční a nezasahuje do masky auta. Co víc si přát. A ta cena zas tak hrozná není.

--
28. Březen 2016 - 18:20

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".