Hledat |
Geometrie náprav a sbíhavost kolMám subjektivní pocit, že moje auto táhne mírně doprava. Zkontroloval jsem tlak pneu na všech kolech, nechal staticky vyvážit, avšak pořád mám stejný pocit. Abych vyloučil veškeré okolní faktory (stav silnice, horizontální sklon vozovky) zkoušel jsem to na různých úsecích a površích silnic, ale ten dojem nezmizel. Přitom gumy se sjíždějí rovnoměrně (po 19.000 km mám na letních pneumatikách pořád 5-6 mm hloubku dezénu). Zajímalo by mne, kdo z vás si už nechal dělat ve značkovém servisu geometrii? A jak jste dopadli? Podotýkám, že vylučuji možnost, že bych projel hlubokou dírou v silnici.... Je vůbec Civic háklivý na porušení geometrie náprav? Vložil Iček, 12. Srpen 2008 - 3:35
|
3D 2.0 Sport
mám od: 1.1. 2016
v provozu od: 19.2. 2007
Dobre diky, uvidime po tom mereni
příspěvků: 2249
bývalý majitel
Na geo v HK znam vybornyho cloveka. Bohuzel s casem to je tezsi a na svoji geo uz chvili cekam Nicmene jak uz jsem psal predtim, pokud to neni tracktool nacini, pak i nejaka "kompromisni" geometrie neni mozna spatna volba. Kazdopadne samotnej odklon podle me resi pouze napravnice. Protoze je uchycena ve 2 bodech a ty by resili spise sbihavost, resp. mel by jsi to dost pravdepodobne "vytocene" k jedne strane. Stejne tak pokud by uchyt byl zaboren vevnitr, pak bych ocekaval, ze na jednom kole bude odklon negativni a na druhym spis pozitivni. Coz taky nemas. Navic by to podle me bylo videt i na zaklonu, ze kolo neni v podbehu ve stejnem miste. Pak uz tam mas jen tlumic, ten geo neovlivnuje a pruzinu, ta ji teoreticky ovlivnuje (i z hlediska odklonu). Protoze pokud jedna pruzina bude vic unavena, mohl by tam odklon vyssi byt, ale opet plati, ze to je pouze torzka a tech moznosti tam neni tolik.
Petr Žitný - LinkedIn
3D 2.0 Sport
mám od: 1.1. 2016
v provozu od: 19.2. 2007
Pár jich tady mám ...no uvidím jak dopadne měření. Pak budu chytřejší.
5D 1.8 GT
mám od: 11.1. 2019
v provozu od: 26.7. 2010
pokud bylo bourané, pak mohlo dojít i k posunu nápravy ve skeletu; ty plechy nejsou tak šíleně pevné. Ale opravit jde vše. Základem je vše dobře proměřit a najít ideální východisko. Ale takhle po/radit umí každý. Jaký servis/odbroníka máš nejblíž..?
3D 2.0 Sport
mám od: 1.1. 2016
v provozu od: 19.2. 2007
Jo cert vi...bourane to bylo to me rekli hned na geometrii ze to musely byt tukle no...merit budu a uvidim...ale ty dva stupne sli videt uz i okem...prave me jen zajima jestli muze byt ten odklon zpusobeny i necim jinym krome zadni pevne napravy.
5D 1.8 GT
mám od: 11.1. 2019
v provozu od: 26.7. 2010
změř a budeš vědět , tolerance už to je docela velká = jaká je minulost vozu..?
5D 1.8 GT
mám od: 11.1. 2019
v provozu od: 26.7. 2010
změř a budeš vědět , tolerance už to je docela velká = jaká je minulost vozu..?
3D 2.0 Sport
mám od: 1.1. 2016
v provozu od: 19.2. 2007
No prave nez jsem menil zadni napravu, leve kolo zadni melo odklon pres 2stup. A prave ok kolem 1stup...po vymene napravy mi prijde ze to leve ma porad vetsi odklon nez prave. Tak nvm :-/
příspěvků: 2249
bývalý majitel
Prijde nebo jsi to meril geometrii? Jako nejzasadnejsi bych povazoval problem s velkou sbihavosti / rozbihavosti, pripadne ruznou na obou stranach. Odklon v mezich 1° na sjizdeni prenumatik prakticky nepoznas.
Ja jsem treba zvedavej co zejtra nameri na mym dalsim aute (Nissan Pathfinder). Dopral jsem tomu cca 2" lift a myslim, ze se budu muset spokojit s odklonem kolem 1°, pokud budu chtit na zadku 0° sbihavost, ale uvidime. Doma jediny mereni na geometrii co tak muzu mit je dlouha trubka coz neni moc presna metoda. Spis takova zemedelska
Petr Žitný - LinkedIn
3D 2.0 Sport
mám od: 1.1. 2016
v provozu od: 19.2. 2007
Nene auto jsem už koupil s odklonem. Vyměnil jsem nápravu a porad mi přijde ze levé kolo ma větší odklon. Tak se jen ptam jestli může byt odklon způsobeny ještě něčím jiným, třeba trnem nebo tak.