Hledat |
Blikání světel a cukání autaAhoj, asi měsíc se potýkám s problémy, kdy mi problikávají světla interiéru (osvětlení kabiny) a potkávačky (parkovačky?). K tomu je přidružené i občasné cukání auta - jako při velmi nízkých otáčkách. Nejpatrnější je to asi při akceleraci do 60ti km/h (nejznatelnější na trojku někde v obci) a při zpomalování. Na volnoběh se zdá být vše v pořádku a to i za jízdy nebo jsou ty problémy tak malé, až neznatelné. Jsem laik, ale navozuje to ve mně pocit kolísajícího napětí, protože totéž lze pozorovat při zapnutí klimatizace nebo použití elektrických oken. Současně s tím mi prasklo včera osvícení SPZ na jedné straně a dnes pravá potkávačka. Mám UFO 1.4 idsi, najeto 146 tisíc. Ve 120ti seřízené vstřiky, měněny svíčky a všechny kapaliny, v polovině letošního května olej, jako každý rok. Baterie startuje parádně, je stará rok a chlup. Měl by prosím někdo tušení, co tohle může dělat? Mluvil jsem s mechanikama, na sobě nezávislých a každý tvrdil něco jiného. Jeden to sváděl na alternátor, druhý na svíčky, které je třeba měnit á 20tisíc. Nerad bych, aby mi někde vyměnili půl auta a problém se nevyřešil. Předem díky za ochotu! Honda Vložil Jame5h, 21. Říjen 2018 - 16:35
|
5D 2.2 Sport
mám od: 14.3. 2014
v provozu od: 1.1. 2008
Ahoj,
já bych se chtěl zeptat, zda to poblikávání světel a kolísání napětí a hláška check system baterka bylo stále nebo jen občas. Mě se stává, že někdy tato hláška vyskočí na displeji např. 20x během jízdy a někdy se třeba týden neobjeví ani jednou. S autem jezdím denně. Cukání auta nepozoruji.
Dík za odpověď, Svobik
5D 1.8 Sport
mám od: 16.3. 2007
v provozu od: 16.9. 2006
Tak jen doplním řešení problému. Výměna celého alternátoru. Stačil by asi jen regulátor napětí a diodový můstek, ale vyměnili jsme celý alternátor a je po problému.
5D 1.8 Sport
mám od: 12.5. 2017
v provozu od: 12.5. 2006
Taky mi to cukalo a kolisalo, ale svitil mi check system baterka, velky servis nove tesneni vika a tesneni sani cisteni sani a nastaveni vuli, baterka yuasa 5053 olej filtr, na tu klapku bacha byla tak zasrana, ze mi ji mechanik, kdyz ji videl rovnou vycistil, ale uplne rozhozeny volnobeh, ktery nedali dohromady ani v honde 1200 za hodinu a nehli s tim z mista, uz by menili klapku senzory atd, jen co videli ve spatnem rozmezi z diagnostiky. Nakonec mi pomohl kamos IT co ma HDS podle videa rusaka na youtube. Spotreba stejna a vse se uklidnilo, ale jak to slape mezi 2500 az 4000 nadhera, nasel jsem ztraceny vykon prislo mi to celou dobu nejak umele umrtvene to pasmo. I zvuk toho sani parada. Jen asi na diag uz nedokoncim adaptaci volnobehu, ale to mi neva kdyz je vse ok. Taky mi to trhalo na 3 kolem 50kmh a otacky se propadali pod volnobeh a RJ je tam dorovnavala no masaker, tesne pred zdechnutim to RJ dorovnala, ale traslo se to a vykon mdly
5D 1.8 Sport
mám od: 16.3. 2007
v provozu od: 16.9. 2006
Ahoj. Mám úplně stejný problém a je to hodně otravné jet po městě 50 km/h a auto skáče. Navíc v noci světla kolísají (interiér, exteriér). Jsem jak kolotočář
Relé dobíjení - myslíš regulátor napětí? Pokud ano, tak ten jsem vyměnil za nový a změna nenastala. Pokud myslíš jiný díl, mohl by jsi prosím poslat nějaký odkaz na tento díl či číslo dílu?
Nebo neměl někdo stejný problém a podařilo se mu jej vyřešit?
Narazil jsem ještě na toto vlákno ( https://8g.hondaclub.cz/forum/cukani-autaa-kolisani-svetel ) a tam doporučují vyčistit škrtící klapku. Tak zkusím ještě tohle.
Děkuji moc.
příspěvků: 5047
bývalý majitel
Tak aspoň, že tato záhada je vyřešená
5D 1.4 Executive
mám od: 16.2. 2016
v provozu od: 1.1. 2008
U Aldy. Už jsem s ním zkušenosti měl - a dobrý.
příspěvků: 5047
bývalý majitel
Kde si s tim nakonec byl?
5D 1.4 Executive
mám od: 16.2. 2016
v provozu od: 1.1. 2008
Opraveno, problém bylo relátko dobíjení. Nicméně jsem auto ve čtvrtek večer převzal, s radostí si ho vezl domu a zaparkoval. Ráno jsem k němu přišel a celý předek byl rozstřelený. Viník nechal na sebe kontakt, tak snad se vše co nejdříve vyřeší (((( Chce se mi brečet!
5D 1.8 Comfort
mám od: 20.8. 2012
v provozu od: 26.6. 2007
Pokud jsi to napětí měřil přímo na pólech baterky, tak tam by napětí při nastartovaném motoru mělo být cca 14,1-14,3 V a změnu zatížení (světla,ventilátor,atd) by měl srovnat regulátor. Změřil bych také napětí přímo na alternátoru. Při kolísání napětí až na 16,1 V bych tipoval na regulátor nebo nějakou špatnou kostru, nebo i vadný článek v baterce (zvýšený vnitřní odpor). To by ale asi špatně startovala.
5D 1.4 Executive
mám od: 16.2. 2016
v provozu od: 1.1. 2008
Výsledky dnešního měření jsou následující:
před nastartováním baterka nějakých 12,5V, pak na 2000ot to skákalo mezi 14.9-15.5, maximum bylo jednou 16.1. Když jsem pustil pedál a otáčky padaly, začaly všechny světla blikat. Interiér i exteriér.
Nějaké nápady, prosím?