Přispívám troškou do mlýna. Poslední dobou cukání při lehkém plynu a otáčkách do cca 2 000. Skoro jsem měl strach, aby se to nějak neodnesl motor a další části hnacího ústroji. Vyčistil jsem klapku a po kontrolní jízdě se to zdá být OK. Ještě musím vyresetovat ŘJ. Ale co mě zarazilo, bylo to "znečištění". Najeto cca 100 tis. km, olej měněný vždy po cca 10 tis. km, aditivovaný benzín, takže mi to nedalo. Zkontroloval jsem hadičku odvětrání z motoru, vše bylo naprosto čisté!! Takže, odkud se tam vzala ta nečistota? Navíc ta nečistota byla taková mazlavá, takže to vypadá spíše na montážní problém Hondy. Dle "Honda návodu" je ta osa, okolo které se klapka otáčí namazaná nějakým molybdenovým mazivem (proto tam nic nestříkejte, vymyjete ji). Mám podezření, že ji tam při výrobě dali asi více než je zdrávo a ona postupně, hlavně po zahřátí, stékala okolo té klapky dolu a vytvořila tu mazlavou nečistotu. Navíc se na ni zachytávaly přece jen i nějaké ty "nečistoty" z motoru, ale ty by samy o sobě ten nános nevytvořily. Tomu by odpovídal i fakt, že nejvíce té nečistoty bylo na spodní části.
A když už jsem měl to těleso dole, tak jsem zabrousil a zahladil i nějaké ty "smrkance" po odlití na vnitřní straně tělesa.
--
10. Březen 2019 - 15:13
JP
příspěvků: 1
náhodný návštěvník
Rád bych oživil toto vlákno. Posledních cca 14 dní pozoruji podobné problémy jako autor příspěvku (kolísání světel a občasné cukání při cca 2000 otáček při pohodové jízdě na 4.). Podařilo se někomu přijít na příčinu (nechal jsem vyměnit baterii, ale stále chvílemi světla kolísají a auto občas škube)
Díky za odpověď
JP
--
9. Listopad 2017 - 20:30
niio
příspěvků: 1655
bývalý majitel
ale pozor, necistit preventivne ak necuka, do klapky nesahat, ani nic tam nestriekat, sposobuje to viac skody, ako uzitku, vyskusane v praxi na inych autach.
--
26. Červen 2017 - 11:55
vlasto
příspěvků: 1 5D 1.4 Comfort
mám od: 15.4. 2017
v provozu od: 26.8. 2006
cukanie motoru som vyriešil - stačí vyčistit škrtiacu klapku v servise honda to stojí 17 €
--
26. Červen 2017 - 9:18
Marty
příspěvků: 20 5D 1.8 Executive
mám od: 20.2. 2016
v provozu od: 1.4. 2008
Tak sem to prolezl a zdají se být všechny v pořádku.tak nevim.i tak diky
--
23. Duben 2017 - 16:51
Marty
příspěvků: 20 5D 1.8 Executive
mám od: 20.2. 2016
v provozu od: 1.4. 2008
dodo napsal:
Zkotroluj si ruzny podtlakovy hadicky, neni nejaka prozrana? Pokud mas moznost, tak si zkus prohodit nektery dily, treba zapalovací civky...
Ahoj.jj cívky sem zkoušel a nic.zkusim ty hadičky omrknout.cvt ventil sem zkoušel a cvaka hezký když priskrtim hadicku
--
22. Duben 2017 - 23:01
dodo
příspěvků: 300
bývalý majitel
Zkotroluj si ruzny podtlakovy hadicky, neni nejaka prozrana? Pokud mas moznost, tak si zkus prohodit nektery dily, treba zapalovací civky...
--
22. Duben 2017 - 17:03
Marty
příspěvků: 20 5D 1.8 Executive
mám od: 20.2. 2016
v provozu od: 1.4. 2008
Marty napsal:
Ahojte.Mi auto taky cuká kdyz jedu napriklad na trojku 50kmh nebo na čtverku tak kolem 2000otaček to cuka jak na tři válce.Ventily nastavene,diagnostika neukaze nic,palivac vyměneny,svicky nove,a stále to same.Proste jak chci jet v klidu po městě tak kolem 2000otacek skáču jak osel.Jak tom slápnu tak se to probere ,ale nedělalo to a poměrně dost mě to štve.Zvládalo to je jet v klidku 70kmh na šestku.To teď musim na petku a i tak někdy cuka.
A hlavně otec ma to same jen comfort a ja executive ,a u nej bez problemu jak kdysi u mě.Jo jeste klapka vycistena ,nastavena na honda diagnostice.Fakt nevim
--
22. Duben 2017 - 10:22
Marty
příspěvků: 20 5D 1.8 Executive
mám od: 20.2. 2016
v provozu od: 1.4. 2008
Ahojte.Mi auto taky cuká kdyz jedu napriklad na trojku 50kmh nebo na čtverku tak kolem 2000otaček to cuka jak na tři válce.Ventily nastavene,diagnostika neukaze nic,palivac vyměneny,svicky nove,a stále to same.Proste jak chci jet v klidu po městě tak kolem 2000otacek skáču jak osel.Jak tom slápnu tak se to probere ,ale nedělalo to a poměrně dost mě to štve.Zvládalo to je jet v klidku 70kmh na šestku.To teď musim na petku a i tak někdy cuka.
--
22. Duben 2017 - 10:19
niio
příspěvků: 1655
bývalý majitel
zacal by som baterkou, je to nieco, co mozes urobit doma a je to lacne:
-skontrolovat kabelaz, ocistit +/- poly
-poriadne dotiahnut uchytenie kablov na +/- poloch
-premerat baterku, ci dava +12V
5D 1.8 Executive
mám od: 5.3. 2009
Přispívám troškou do mlýna. Poslední dobou cukání při lehkém plynu a otáčkách do cca 2 000. Skoro jsem měl strach, aby se to nějak neodnesl motor a další části hnacího ústroji. Vyčistil jsem klapku a po kontrolní jízdě se to zdá být OK. Ještě musím vyresetovat ŘJ. Ale co mě zarazilo, bylo to "znečištění". Najeto cca 100 tis. km, olej měněný vždy po cca 10 tis. km, aditivovaný benzín, takže mi to nedalo. Zkontroloval jsem hadičku odvětrání z motoru, vše bylo naprosto čisté!! Takže, odkud se tam vzala ta nečistota? Navíc ta nečistota byla taková mazlavá, takže to vypadá spíše na montážní problém Hondy. Dle "Honda návodu" je ta osa, okolo které se klapka otáčí namazaná nějakým molybdenovým mazivem (proto tam nic nestříkejte, vymyjete ji). Mám podezření, že ji tam při výrobě dali asi více než je zdrávo a ona postupně, hlavně po zahřátí, stékala okolo té klapky dolu a vytvořila tu mazlavou nečistotu. Navíc se na ni zachytávaly přece jen i nějaké ty "nečistoty" z motoru, ale ty by samy o sobě ten nános nevytvořily. Tomu by odpovídal i fakt, že nejvíce té nečistoty bylo na spodní části.
A když už jsem měl to těleso dole, tak jsem zabrousil a zahladil i nějaké ty "smrkance" po odlití na vnitřní straně tělesa.
náhodný návštěvník
Rád bych oživil toto vlákno. Posledních cca 14 dní pozoruji podobné problémy jako autor příspěvku (kolísání světel a občasné cukání při cca 2000 otáček při pohodové jízdě na 4.). Podařilo se někomu přijít na příčinu (nechal jsem vyměnit baterii, ale stále chvílemi světla kolísají a auto občas škube)
Díky za odpověď
JP
bývalý majitel
ale pozor, necistit preventivne ak necuka, do klapky nesahat, ani nic tam nestriekat, sposobuje to viac skody, ako uzitku, vyskusane v praxi na inych autach.
5D 1.4 Comfort
mám od: 15.4. 2017
v provozu od: 26.8. 2006
cukanie motoru som vyriešil - stačí vyčistit škrtiacu klapku v servise honda to stojí 17 €
5D 1.8 Executive
mám od: 20.2. 2016
v provozu od: 1.4. 2008
Tak sem to prolezl a zdají se být všechny v pořádku.tak nevim.i tak diky
5D 1.8 Executive
mám od: 20.2. 2016
v provozu od: 1.4. 2008
Ahoj.jj cívky sem zkoušel a nic.zkusim ty hadičky omrknout.cvt ventil sem zkoušel a cvaka hezký když priskrtim hadicku
bývalý majitel
Zkotroluj si ruzny podtlakovy hadicky, neni nejaka prozrana? Pokud mas moznost, tak si zkus prohodit nektery dily, treba zapalovací civky...
5D 1.8 Executive
mám od: 20.2. 2016
v provozu od: 1.4. 2008
A hlavně otec ma to same jen comfort a ja executive ,a u nej bez problemu jak kdysi u mě.Jo jeste klapka vycistena ,nastavena na honda diagnostice.Fakt nevim
5D 1.8 Executive
mám od: 20.2. 2016
v provozu od: 1.4. 2008
Ahojte.Mi auto taky cuká kdyz jedu napriklad na trojku 50kmh nebo na čtverku tak kolem 2000otaček to cuka jak na tři válce.Ventily nastavene,diagnostika neukaze nic,palivac vyměneny,svicky nove,a stále to same.Proste jak chci jet v klidu po městě tak kolem 2000otacek skáču jak osel.Jak tom slápnu tak se to probere ,ale nedělalo to a poměrně dost mě to štve.Zvládalo to je jet v klidku 70kmh na šestku.To teď musim na petku a i tak někdy cuka.
bývalý majitel
zacal by som baterkou, je to nieco, co mozes urobit doma a je to lacne:
-skontrolovat kabelaz, ocistit +/- poly
-poriadne dotiahnut uchytenie kablov na +/- poloch
-premerat baterku, ci dava +12V