Omlouvam se, jestli je tento dotaz nekde ve vlakne, ale ja ho nenasel.
Civicka mam uz par dnu a podle pocitace zjistuju spotrebu a.t.d.
Potreboval bych vedet, jestli ECO ukazatel opravdu ukazuje min. spotrebu.
Podle ECO ukazatele je treba uplne min. spotreba, jestlize jedu z kopce setrvacnosti tzv. s rychlosti.
V tom pripade je lepsi jezdit neustale se zarazenou rychlosti?
Jizdou na neutral je spotreba vyssi?
Me totiz prijde nekdy divne, ze jestlize vyradim, ECO pomalu pohasinaji ikonky.
Nekde jsem cetl, ze jizdou na neutral nedochazi k uplnemu mazani? (myslim, co se Dieslu tyce).
Je ovsem mozne, ze jsem to spatne pochopil, tak me neberte vazne
Asterix
5D 2.2 Sport
mám od: 6.12. 2006
Byl jsem s Ufonem na jihu, až v Dubrovníku. Teplota se pohybovala kolem 38 st, tak klima běžela neustále. Zkoušel jsem na dálnici při velmi rychlé jízdě, jak se projeví zapnuti klimy, ale žádný úbytek výkonu jsem nepozoroval, ani při cestě zpět přes Alpy (ne po dálnici) v těch kopcích. Tam jsem měl při klesání zařazenou i 2 a brzdil hlavně motorem. Jinak celkově byla spotřeba trochu vyšší ( 6,6l), ale auto bylo trochu naložené a téměř stále zapojen i chladící box (750W) a po dálnicích hodně nad limity. Při volnoběhu se zapnutí klimatizace na ukazateli spotřeby nijak nezobrazí. Jinak při Eco jízdě jsem jel stále se zařazenou rychlostí, ani metr na volnoběh.
Za téměř 4000 km jsem potkal jen 4 brášky.??
5D 1.8 Comfort
mám od: 12.6. 2006
Pepavasa: Bod a bingo!
hat immer Recht!
příspěvků: 2241
4D Hybrid
mám od: 5.2. 2007
Moc tomu nerozumím, dříve se říkalo jak rychle do kopce tak i z kopce. Nikdy jsem nejezdil z kopce na neutrál, vždy se zařazenou rychlostí. Prostě pud sebezáchovy je silnější než láska k homokinetickým klouboům poloosy. Vždyť máte na výběr 6 kvaltů, určitě vždy jeden z nich je ten vhodný pro daný kopec a dopravní situaci. Pro mně neexistuje rozumný důvod proč tak nečinit a svěřovat svůj život něčemu tak tvrdohlavému jako jsou synchrony..
5D 2.2 Sport
mám od: 4.7. 2007
Souhlasim, nikdy nebrzdim motorem na spatne vozovce, jinak jedu porad "s rychlosti".
A/C a ztratu vykonu moc nepozoruji. Zrejme to bude vetsim obsahem, nebo jsem si toho proste jeste nevsiml. Mozna by k tomu mohl rict neco volnas.
bývalý majitel
Já bych se opravil a doplnil: keď je treba odpojit!
Tedy vyhodnotit, že řidič šlape plně na plyn a asi potřebuje všechny koníky a po tu dobu vypnout A/C. Vím, že jiná auta to tak mají - při akceleraci. Druhá věc je rozhodování, když někdo pojede na 100% plyn stále - tedy asi 200 po dálnici. Anebo táhlé stoupání. Tady je každá rada drahá.
K tomu brzdění motorem - je jeden případ kdy to nedělám - když je hrbolatá cesta. Myslím, že klouby od hnacích poloos by zbytečně trpěly, stačí, když musí přenášet moment při poskakování po dlažbě pod plynem do kopce. Asi každý strojař mi to tu potvrdí.
5D 1.8 Sport
mám od: 15.1. 2006
ved on podla mna spina ked treba, lenze ked je vonku cez 30 tak je treba furt...
5D 1.8 Sport
mám od: 29.6. 2007
Taky bych býval předpokládal, že naše klima je inteligentní, tedy, že kompresor spíná jenom když je to potřeba.
5D 1.8 Sport
mám od: 15.1. 2006
kurnik s tou klimou je to fakt. minule v kopcoch za terchovou ma normalne zostrelili nejake auta ktore vobec nevyzerali velmi drsne. tiahly prudky kopec, u mna trojka klima a plne nalozene auto. ked ma strelili klimu som vypol a uz som sa na nich lepil....hrozne, tato klima, no ale skus bez nej vydrzat....
bývalý majitel
Škoda, že máme málo podrobný ukazatel okamžité spotřeby - mně se ani na něm neprojevuje zapnutí klimy. Na chodu motoru ovšem ano asi jste také zažili při jejím zapnutí takové téměř zatřesení motoru? Takže nějaké to procento spotřeby si jistě vezme. Dokonce jsem měl pocit při jízdě do táhlého kopce, že při ručním vypnutí klimy to auto skoro poskočilo dopředu. Žeby takové chytré autíčko neumělo odpojovat A/C při potřebě akcelerace? Máte nějakou zkušenost?
Taky ten sloupec při jízdě z kopce na neutrál (!) lítá zcela nesmyslně-divné. Brzdit motorem jsem se naučil (a ocenil) už dávno u Favorita se vstřikováním, u Felicie pak bylo velmi příjemné vidět tu NULU na počítači u okamžité spotřeby. No a nakonec, dost to musí šetřit destičky a koutouče. Mimochodem, kolik tyhle spotřební věci stojej na naše mazlíky? Je fakt, že se asi trochu více odírají přední gumy, ale nakonec při brzdění by to bylo obdobné, stejně jsou zadní kola odlehčená.
5D 1.8 Sport
mám od: 12.4. 2007
nevím jak u 2,2 iCTDI, ale u benzínu 1,8 je odpor motoru vcelku zanedbatelný, takže si myslím, že vhodnější i z ekonomického hlediska je brždění motorem, než při jízdě s vyřazenou rychlostí zbytečně krmit motor a podle mých zkušeností je to často až 2 l a navíc, motor si při vyřazení vyrovnává otáčky a okamžita spotřeba často na okamžik vyletí až ke 20 l. Dál je namáhanější spojka (obložení, ložisko) a brzdy. A o připravenosti reragovat na náhlé situace je asi zbytečný mluvit. Každý máme svoje zdraví. Druhý auto mám atmosferický diesel a u toho, když pustím plyn, tak při brždění motoru padnu hubou na volant. U něj bych brždění motorem pochopil, ale stejně se mi celkovou spotřebu snížit nepodařilo.