ABS

několikrát jsem se dostal do situace, že jsem musel intenzivně brzdit. Gumy pískaly, ale nezaznamenal jsem žádný pulsování v brzdovým pedálu, jako je to obvyklý u vozidel s ABS. Nejsem si teda jisté, jestli funguje jak mám. Stává se vám to samý nebo je chyba někde v systému?

Vložil pegin, 23. Duben 2007 - 9:21
 

pepavasa
Obrázek uživatele pepavasa
Administrátor
příspěvků: 2241
4D Hybrid
mám od: 5.2. 2007

2 Sau: Trefa 2 Gonda: Mrkni do manuálu.

--
26. Duben 2007 - 7:35
Gonda
příspěvků: 363
5D 1.8 Sport
mám od: 5.2. 2006
v provozu od: 14.2. 2015

Neviem o tom, že by výrobca odporúčal vypínanie, ale neskúmal som to.

--
26. Duben 2007 - 7:28
Sau
příspěvků: 566
náhodný návštěvník

Najvíc asi když sa potřebuješ dostat z nejakého hodně kluzkého povrchu, např sněhu. Zasahující ASR by to mohlo dost stížit.

--
25. Duben 2007 - 21:52
pepavasa
Obrázek uživatele pepavasa
Administrátor
příspěvků: 2241
4D Hybrid
mám od: 5.2. 2007

Když jsme u toho VSA. Víte, pro které situace výrobce doporučuje vypnutí VSA?

--
25. Duben 2007 - 21:30
pupik
Obrázek uživatele pupik
příspěvků: 33
5D 1.8 Executive
mám od: 8.2. 2006

Pokazde!, kdyz seslapnes brzdy trochu ostreji musis citit pulzy do pedalu v zime se z toho da nadherne odhadnout jak velke je naledi.
Myslim, ze pokud ti to nestrili do pedalu nemas funkcni ABS!
ABS se neda vypnout!

--
25. Duben 2007 - 7:02
Koly
Obrázek uživatele Koly
Administrátor
příspěvků: 1398
bývalý majitel

K ABS: Tu nie je o čom, pri aktivácii jednoznačne pulzuje, je to aj počuť.

K VSA: Zasahuje skoro, ale veľmi jemne. Pokiaľ človek nevie čo si má všímať a neodskúša si jazdu na limite so zapnutým aj vypnutým VSA, tak si zasahovanie prakticky nevšimne, iba ak podľa blikajúcej kontrolky. VSA totiž aj pri zasahovaní ponechá auto v jemnom šmyku, prerušovanom zásahmi. Auto sa zdá potom rozhodenejšie. Upresním, že "zasahuje skôr" znamená, že okamžite ako sa kolesá dostanú do šmyku, stabilizačný systém sa aktivuje. To či je samotný limit "ďaleko" samozrejme závisí od podmienok, ale aj od toho, čo kto vníma ako rýchlu jazdu Mrk

--
24. Duben 2007 - 22:38
TECH
příspěvků: 726
bývalý majitel

JOE napsal:
2Gonda: tj, to je zvláštní. Je otázka jak psal jc jestli to třeba v tomhle konkrétním případě je skutečně VSA, nebo jestli to není pouze protiskluz, ikdyž ono je to v podstatě jedno, protože kontrolka bliká a elektronika zasahuje do řízení. Chystám se vyzkoušet ostřejší jízdu na suchu s vypnutým VSA, abych viděl jestli elektronika skutečně zasahuje příliš brzo nebo jeslti je to akorát.

Pokud vypneš VSA, vypneš i protiprokluz...Vždyť to zkus, jak ti budou piskat gumy, při "kudla" rozjezdu s VSA a bez VSA.Uvidíš.... protiprokluz ti ubírá výkon.(ubírá plyn- laicky)

--
25. Duben 2007 - 8:58
JOE
Obrázek uživatele JOE
příspěvků: 611
5D 1.8 Sport
mám od: 5.9. 2006
v provozu od: 5.9. 2006

2Gonda: tj, to je zvláštní. Je otázka jak psal jc jestli to třeba v tomhle konkrétním případě je skutečně VSA, nebo jestli to není pouze protiskluz, ikdyž ono je to v podstatě jedno, protože kontrolka bliká a elektronika zasahuje do řízení. Chystám se vyzkoušet ostřejší jízdu na suchu s vypnutým VSA, abych viděl jestli elektronika skutečně zasahuje příliš brzo nebo jeslti je to akorát.

--
24. Duben 2007 - 19:19
Gonda
příspěvků: 363
5D 1.8 Sport
mám od: 5.2. 2006
v provozu od: 14.2. 2015

JOE napsal:
2Gonda: "VSA otestuješ nejakou šialenou jazdov v zákrutách, či riadeným bočným šmykom" s trochou nadsázky si dovolím nesouhlasit! Mrk Osobně mě někdy dost zaráží jak velmi brzy, na suchém asfaltu, VSA zasahuje! Jsem smutný (hlavně ve městě, třeba na výjezdu z kruhové křižovatky) Tím se opět dostáváme k podvozku, protože pneu z toho zřejmě vinit nelze, protože podle testů jsou Pilot Sport jedny z nejlepších! :-(

To je zaujímavé, ja musím dosť "vystrájať" aby začal blikať trojuholník. I pri rýchlom výjazde z "kruháku" (gumy však nepískali Směju se VSA ani nemukne. Môžme to na zraze vyskúšať ak bude kde.

--
24. Duben 2007 - 17:35
TECH
příspěvků: 726
bývalý majitel

Taky si myslím že VSA je OK.Ten trojúhelník VSA bliká i když jde jen o trakci, protože je jeho součástí.takže jestli to někdo nezaměňuje stím.Jinak VSA vyzkoušet lze jednoduše a bez rizika.Rozjet auto na rovině na cca 60 kmh a prudce zatočit do leva a ihned pak doprava.Kola začnou samy jednotlivě dobrzďovat....a je to.

--
24. Duben 2007 - 17:30

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".