Zdravím všechny.Hledal jsem v archvívu a našel jen příspěvek od "babo" z 19. 5. 2009, který uvádí, že našel po autem loužičku, aniž by měl zapnutou
klimu.Někde mu zdůvodnili proč tomu tak je, ale již si to nepamtuje. Mě se to stalo již několikrát, naposled včera, když jsem přijel před garáž a než jsem otevřel vrata, tak jsem měl pod autem menší louži a několik kapek na příjezdu...Vím určitě, že jde o kondenzát z klimy (čirá nemastná kapalina, bez chuti a zápachu ) což jsem si vícekrát ověřil.
Klimu jsem však již asi měsíc nezapínal,byla na OFF."AUTO" nepoužívám. S autem jezdím jen já sám. Mám tedy dotaz, jakým způsobem ten kondenzát z nezapnuté klimatizace a v poměrně chladném dni (asi 8 st. C) vznikl ?
Vysvětlí mi to někdo ? Díky !
Vzhledem k tomu, že za více jak dva a půl roku se dosud nenašel nikdo, kdo by mi výše popsaný jev zdůvodnil, obracím se tedy znovu na členy klubu a uživatele Hond Civic 8G...Kondenzát mi stále kape na zem, zejména při stání auta před garáží (než ji otevřu), a to přípomínám, že třeba jezdím 2 měsíce bez jakéhokliv zapínání klimy (ruční nebo AUTO), nepřijel jsem z myčky a ani již třeba měsíc nepršelo...
Protože mi to "stále vrtá hlavou", napsal jsem i na zastoupení Hondy v ČR do Prahy, ale odpověď byla neurčitá, zkomolená a řešila odcházející kondenzát...
Pak jsem se ještě ptal v jednom autorizovaném servisu Hondy, kde mi bylo řečeno, že pokud jezdím na mód (s přístupem vzduchu na nohy a na čelní sklo), tak z důvodu nezamlžování předního skla je stále na malou účinnost automaticky zapnuta klimatizace, i když ji mám vypnutou (ruční i AUTO). Tuto možnost jsem však vyvrátil tím, že jsem asi měsíc jezdil v jiném módu foukání vzduchu (bez ofuku čelního skla) a odkapávání kondenzátu probíhalo tak jako předtím, tedy již více jak 5 let...Z nádržky ostřikovače ani z chladiče se mi náplň neztrácí. Tak a teď prosím "Honďáci" raďte ! Díky !
Dr. Hans
P.S.: Jsem již starší senior důchodce a s užíváním internetu na tomto webu se stále "peru"...prosím o pochopení a shovívavost.Díky!
bývalý majitel
asi jedina rada znie: zaliezt pod auto, odkrytovat a pozriet, kde to kvape....nie je to ziadna tazka robota a od dnes maju v lidli hever za 16e a 2ks podpier za 12e.
5D 1.8 Comfort
mám od: 13.6. 2006
v provozu od: 13.6. 2006
to Dr. Hans: Jsem důchodcem již 15. rok a podotýkám, že to není tělesná vada, jak by si eventl. někdo třeba mohl myslet. V klobouku nejezdím a na zadním platě /od slova plateau (fr.), čti plató/ vejce nevozím. První auto s klimatizací jsem měl (vlastnil) právě před Civicem (Mazda 323 SDN 1.8 GL skoro 12 let) a tehdy mi technický ředitel Mazda CZ řekl, že mám klimatizací používat alespoň pár minut během každé jízdy, protože se laicky řečeno promaže vše co se točí a také proto, že se údajně zničí bakterie (to jsem jezdil denodenně celých 11 let a něco k tomu = cca 200 000 km, LPG)) a klimatizaci jsem po nastartování v podstatě pokaždé (v zimě v létě) zapínal. V instrukci se psalo, že se zapnutou klimou se nemá startovat. V zimě klimatizace odmlžovala skla a v létě příjemně chladila (jak jináč, že?).
Píšu ti to pro tvojí větu: Klimu jsem však již asi měsíc nezapínal, byla na OFF."AUTO" nepoužívám.
5D 1.8 Executive
mám od: 29.10. 2014
v provozu od: 20.8. 2007
Ještě bych zkusil proměřit vzorek unikající vody refraktometrem abych 100% vyloučil chladící náplň a ostřikovač. Auto je vespod celé oplastované, únik nemusí být v místě odkapávání na zem.
4D 1.8
mám od: 28.4. 2012
v provozu od: 27.7. 2006
Přesně tak.
Klimatizace vytváří kondenzát až když jede delší dobu na plný výkon. A to se děje pouze ve velkých vedrech.
Diskuzí na téma klimatizace se dostáváme na slepou kolej a jenom rozjíždíme offtopic.
Ta voda z klimatizace není. Zdroj se musí hledat jinde.
5D 1.8 Executive
mám od: 29.10. 2014
v provozu od: 20.8. 2007
Tak běžící klimu by snad poznal, ne? Minimálně podle trubek vysokotlaku, i kdyby nejela na plný výkon, trubky by musely být chladnější než vzduch. Navíc aby se tvořil kondenz, musela by jet klima na plný výkon, tzn. nějakých 7°C na výstupu z ventilace a to by cítil i v autě...
bývalý majitel
S tou klimou to nemusi byt spojka, ale rele pro spinani klimy. V pomerne velkem mnozstvi se vymenovaly - prave proto, ze zustavaly zaseknute v jednom stavu.
4D 1.8
mám od: 28.4. 2012
v provozu od: 27.7. 2006
niio: takhle funkci spojky klimatizace nezjistíš. Stačí prostě při běžícím motoru kouknout na řemenici kompresoru klimatizace, jestli se točí i její "čelo", prostředek nebo jak to nezvat.
Když je spojka rozepnutá, tak ten prostředek stojí (netočí se kompresor). Když se sepne, tak se točí i prostředek a s ním i kompresor.
Jinak spojka kompresoru sama od sebe sepnutá nezůstane - je tam pružina, která jí odtlačuje. Při sepnutí tu pružinu elektomagnet přetlačuje.
bývalý majitel
a je v poriadku spojka klimy? neostava stale zapnuta, aj ked to das na OFF? Neviem, ako to ale vyskusat, jedine zastavit na mieste, dat klimu OFF a pozriet, ci sa po chvilke neroztoci vetrak chladica klimy.
příspěvků: 5047
bývalý majitel
V tomhle chladném počasí nám může taky odkapávat kondenzát z výfuku. Máme k tomu na pravé části výfuku i takovej nevzhlednej bazmek, viz.: Koncový díl výfuku.
Tento kondenzát by se měl objevovat u pravého zadního kola.
Kondenzát z klimy se objeví pod motorem, kousek za přední nápravou přibližně v půlce
5D 1.8 Sport
mám od: 12.3. 2015
v provozu od: 12.9. 2007
Tipnul bych totéž co Petr78..... i když kapky na příjezdu a menší louže, zvlášt pokud měsic neprselo ..trochu zvláštní. No pokud můžeš vyloučit fridex, a můžeš vyloučit kapalinu do ostřikovačů...a klima nebyla zapnuta, pak jedině voda. Poradit můžu leda najezd na rampu a mrknout odkud to kape..