Zdravím Vás,
mám dost sjeté zimní pneu, takže plánuji nákup nových. Ale napadlo mě - proč nekoupit celoroční pneu? Nemusel bych přezouvat. Na těch zimních jsem stejně poslední dva roky jezdil nonstop.
Máte někdo doporučení - ať už na zimní, nebo na celoroční pneu?
Děkuji
bývalý majitel
Možná přinesu svou trošku do mlýna, jelikož už skoro 14 tisíc kilometrů jezdím celoročky Dunlop SP SPORT 01 AS a minimálně podzim, jaro léto bez problémů... jsou tichý, čitelný, za mě rozhodně lepší guma než letní Pilot Primacy co měl Cíva z výroby (byť byly staré)...
Subjektivně mi přijde že bočnice mizí rychleji - je to měkká guma a na vlhké silnici, že mají při dynamické jízdě tendenci se dříve začít klouzat bokem. Nicméně vím, že třeba můj otec by tak nikdy nejel. Sněhu jsem vloni moc nezažil, ale myslím si, že pro většinu řidičů ve stř. Čechách jsou to gumy naprosto v pohodě a proto jsem si je objednal i na další auto, byť u mě samozřejmě hraje roli fakt, že nechci přezouvat auto, které za rok vyměním.
Samozřejmě je to kompromis co splní povinnost zimních gum kočkopsem, letní guma bude vždy lepší, zimní také, zde odpadá nutnost přezouvat, skladovat a kupovat druhou sadu gum či i disků. Pokud bych bydlel na horách mám zimní, ale žiju v Praze a celoročky s klidným svědomím doporučím klidnějším řidičům či těm co necestují do hor.
bývalý majitel
A dobře jsi udělal.
bývalý majitel
Dobre jsi udelal.
5D 1.8 Sport
mám od: 30.8. 2014
v provozu od: 30.8. 2006
Moc všem díky za rady a komentáře.
Nakonec jsem se rozhodl koupit na zimu nové plecháče a nové zimní gumy a na léto ALU a letní.
majitel jiné generace
Po bouračce v Preludě dodřzuju striktně zimní na zimu a letni v létě. Jedinou výjimkou byl Shuttle AWD, manželka mě s ním na sněhu v klidu natřela. Rozdíl je nejen v brždění, ale i drženi stopy na brzdách.
5D 1.8 Sport
mám od: 9.3. 2011
v provozu od: 1.3. 2006
Ahoj , tak za mě: zimní pneu v zimě a léto na léto , nic mezi tím není , jestli chceš jezdit na zimákách v létě, kup si Jazz v 1,2(jak moji rodiče ) a v pohodě, když se jezdí pomaličku a zimáky jsou nějaké kde je dost " gumy " ( naši mají Nokian W+),v žádném případě né nějaké kostky (sava s3,polaris3 atd.)na horké cestě nebrzdí a taky nedrží stopu tak dobře jak léto. No a v zimně jsem našel kousek sněhu a zkusil jsem se Peug.207 na Uniroyal AllSeasonExpert , ABS mělo co dělat , hned jsem to tam zkusil v Hondě na conti 850 a nějaká metr v brzdné dráze byl.......
bývalý majitel
Já osobně celoročním nevěřím. Jak píše Pilot: ,,Kočkopes". Dále, nevím, jak by se tvářila pojišťovna při nehodě, kdy prokazatelně byly na vině ,celoroční, gumy. Pojišťovny prý ve smlouvách znají pouze termíny ,,zimní a letní". Hlavně v oblastech s povinnou zimní výbavou údajně pojišťovny při prokazatelné vině nevhodných pneumatik (i tzv. celoročních)tzn. nedobrždění atd. mají velký problém.
Především označení M+S asijské výroby je pro pojišťovny velký problém.
5D 1.8 GT
mám od: 11.1. 2019
v provozu od: 26.7. 2010
ono trochu záleží na tom, jak (v zimě..)jezdíš . Pokud nejedeš na limitu a dokážeš hodně předvídat, tak se dá jezdit i na slicku (opravdu hodně nadneseně řečeno..). V létě mám Kumho KU-36 a na nich si mohu dovolit opravdu hodně (včetně okruhu..), v zimě mám (nekamenujte mě, prosím..) čínu (ex Nokia..) a slouží k naprosté spokojenosti. Mohu potvrdit, že na zimáky mi připadají tvrdší, ale podle toho s nimi zacházím, problém jsem dosud nezažil - uvidím až se trochu ojedu. Za dvě sezony je úbytek nepodstatný, v zimě na nich najedu cca 5000km. Přezouvám i s disky(v zimě těžké originály..), rozměr shodný s létem 225/45-17. Prostě to chce "zimní" styl jízdy; nevím, jak to říci lépe. No, určitě máš nějakou představu a vlastní způsob zimní jízdy, zařiď se dle potřeby
Celoročka je pro mě kočkopes, pamatuji dobu, kdy byla celoroční každá guma, a člověk si musel dávat pozor furt - na vodě v létě, a v zimě na všem..
Snad to je k věci a pomůže to v rozhodování..
příspěvků: 5047
bývalý majitel
Pánové, držte se prosím nadpisu a řeště zde jen celoročky vs. zimní+letní.
K debatám nad samotnými zimními gumami máme jiné vlákno: Zimní gumy aneb zima ťuká na dveře.
5D 1.8 Sport
mám od: 30.5. 2013
v provozu od: 14.6. 2007
Já bych do celoroček nešel, nevěřím tomu že existuje pneu která může správně fungovat v zimě i v létě zároveň.
Mám zhruba stejný roční nájezd jako ty a řešil sem stejný problém koupením 16" disků na zimu a 17" sem si nechal na léto.
Na zimu za sebe můžu doporučit Nokian WRD3 - stojí pár korun a poměr cena/výkon odpovídá. Byl jsem s těma pneu v zimě 100% spokojen, především co se brzdné dráhy za mokra týče, v zimě jezdím spíše "pomalu", ale za pěkného počasí tomu občas taky dupnu, v zatáčkách za mě taky pěkně drží. Dnes bych koupil novější WRD4 (cena je jen o 100kč/ks vyšší, minulý rok byl rozdíl 400kč/ks, proto sem šel do starších WRD3).
Jak již bylo řečeno na pneu a brzdách bych šetřil s rozumem.