Hledat |
viskosita oleje vs. hluk motoruZdravím všechny. Tohle téma jsem nenašel a vzhledem k tomu, že se mi blíží další garančka, tak bych měl jeden dotaz. Když jsem měl ještě 7G, tak při výměně oleje z 10W40 na 5W30 došlo subjektivně ke zvýšení hlučnosti motoru. proto se ptám, jestli jste někdo tento jev pozorovali u 8G. Osobně se domnívám, že již z principu by motor, který dostává olej o vyšší hustotě ( viskositě) měl být tišší. Co vy na to? Vložil Shady, 8. Červenec 2010 - 11:54
|
5D 1.8 Sport
mám od: 6.10. 2006
No nie je sviecka ako sviecka, aj ked su obe japonske vztah Denso - Toyota bola asi vrucnejsi ako NGK - Toyota, ked mali monoposty Toyoty na sebe velike a vyrazne DENSO A to iste plati aj o olejoch. Keby som to mal parafrazovat, v hrubom priblizeni je Coca Cola a Pepsi tiez napoj ktory ma iste "identicke" parametre, ale Pepsi by som ja osobne do huby nevzal Takze to mas rovnako aj s motorom a olejom
Pepec
8G 1,8 SPORT Royal Blue Pearl
lovec UFOnov
3D 1.8 Sport
mám od: 2.4. 2008
je to viac menej odskusane,ze zalezi aj na znacke, na mazde (mazdach kedze som bol aj som clenom mazdaklubu tak tam sa to tiez preberalo) a teraz na tej toyote. je to nieco ako ked som kupoval sviecky do auta,vsetko pasovalo len ked som tam dal NGK tak to auto neislo ako s DENSO,toyota corola tak isto... pritom netvrdim ze NGK niesu dobre,proste aj predajca mi to vtedy potvrdil,ze tiez nevie ako je to mozne,ked vsetko pasuje,vsetko ok ale pritom to neni ok.ako mi raz povedali v honde v servise "je to taka anomalia"
FERRARI fan
bývalý majitel
Každý výrobce umí dobrý olej, viskozita je však jen jedním z mnoha paramterů. Na značce tolik nezáleží, jde o měřitelné paramtery.
bývalý majitel
Otázkou je, co byl ten 10w-40 olej zač. V jednoduchosti, pokud měl aspoň API SJ a byl měněn v rozumném intervalu, tak se prakticky není čeho bát, protože se jednalo o moderní olej s dostatečnými čistícími schopnostmi.
Názor že z 10w-40 cesta k lepšímu oleji platil v době, kdy já jsme ještě neměl řidičák a syntetický olej byl něco opravdu "extra".
3D 1.8 Sport
mám od: 2.4. 2008
a samozrejme zalezi aj na znacke,napr. skusenosti ze mazda je hlucnejsia pri pouziti castrol ako pri shell, nedavno vsak kamarat menil v toyote shell olej po 5 tis km lebo bol hlucnejsi za BP a s nim je tissi,odstranilo sa mu take jemne klepanie na volnobehu.zmenil len znacku,viskozita zostala.
FERRARI fan
3D 1.8 Sport
mám od: 2.4. 2008
varj nieje dobre ist z "horsieho" oleja 10w40 na lepsi 5w30,opacny prechod nieje problem ale takto,.. neviem presne uz si to nepamatam ale vraj kvoli usadeninam v motore,karbonu,ze ten "lepsi" olej ma lepsie cistiace ucinky tak by sa to mohlo dostat do motora,kedze zacne cistit aj to co zostalo po pouziti toho horsieho. kto bude vediet viac o tom tu napise presnejsie..
FERRARI fan
bývalý majitel
Co se mě týče ano. Bylo to po výměně po 15 000 km, celkem najeto bylo asi tak 45 000 km. Starý olej si nepamatuji (Byl to buď Shell nebo Castrol 5w-40), nový byl Esso Ultron 5w-40. Rozdíl nepřičítám značce, ale tomu, že starý olej byl za zenitem a používáním si postupně zřídnul někam na úroveň SAE 30, což mnohé oleje xw-40 skutečně dělávají po té, co u nich provozem v motoru dojde k "rozemletí" modifikátorů viskozity.
příspěvků: 2241
4D Hybrid
mám od: 5.2. 2007
U přiměřeně nového motoru?
bývalý majitel
Pozoroval jsem i drobnou změnu hlučnosti při výměně jednoho 5w-40 za jiný 5w-40, takže tomu věřím.