Hledat |
Stání na spojceVadí něčemu dlouhodobé stání na plně vyšlápnutém pedálu spojky ? Při jízdě v koloně (mám za sebou pár hodin v kolonách) člověk pořád zařazuje a vyřazuje jedničku. Vadí nečemu, když místo vyřazení člověk drží plně sešláplou spojku a nechá zařazeno ? (Řidička, se kterou jsem se střídal za volantem, to má takto ve zvyku a já si uvědomil, že netuším jestli to vadí jen mi, nebo to reálně vadí i autu.) Vložil Shi, 7. Červenec 2010 - 17:06
|
5D 2.2 Sport
mám od: 30.10. 2009
zajímavý článek, díky
3D 1.8 Plus
mám od: 3.4. 2009
inu, to, ze niektore auta nenastartuju bez vysliapnutia spojky este neznamena, ze to tak sposobuje mensie opotrebenie motora... podla mna je dovod takehoto nastavenia vyhradne bezpecnost (aby sa nestartovalo so zaradenou rychlostou). A to bez ohladu na opotrebenie (koniec koncov, rychlejsie opotrebenie automobilkam len vyhovuje)...
Je to nieco podobne ako SIL, ktory vas nuti radit smerom hore, aj ked to motor uz zjavne nezvlada...
Mimochodom, Mr.Martin spominal v prispevku nizsie nejaky clanok na webe... tu je...
5D 2.2 Sport
mám od: 30.10. 2009
jestli si dobře vzpomínám, tak toyota auris se bez sešlápnutej spojky taky nenastartovala
bývalý majitel
Ja bych to tak nějak shrnul:
Startovat s vyšlápnutou spojkou? VŽDY
(ne jen novou Astru jinak nenastartujete ale i spoustu jinych aut, tato podmínka není jen tak pro nic za nic, je blbost při startu zatěžovat motor čímkoliv co není nutné, nemá cenu to technicky odůvodňovat, berte to jako fakt)
Stát na spojce v koloně? NIKDY
(doporučuji každému vyzkoušet stát na spojce delší dobu a pochopí, pak už se plynule nerozjedete, i pří plném vyšlápnutí se bude zbytečně zahřívat a začnete při rozjezdech poskakovat , zejména u naftových motorů,takže to taky berte jako fakt a kašlete na nějaké technické odůvodňování, jinak to nelze srovnavat se spojkou v automatu, ale i u toho se při delším stání doporučuje vyřazovat)
Spojka slouží ke krátkodobému rozpojení motoru a převodovky k umožnění rozjezdu a přeřazení. Jednoduchá charakteristka spojky, od které se odvíjí i odpověď.
Zdar všem a spojce zvlášť.
5D 1.8 Sport
mám od: 24.1. 2006
Zaujímavé, ale nesúhlasím, lebo napríklad ja na mojej Audi A4 bez spojky nemam sancu nastartovat...
majitel jiné generace
Souhlas
Všechny auta co sem za 20 let měl startuju se spojkou ( ostatně nás to tak učily v autoškole )a no problem.Ale v koloně bych na ní nestál....
PS: nepoužívám ruční brzdu ale mám vždy zařazenu jedničku, takže start přes spojku je nutnost
5D 1.8 Sport
mám od: 14.12. 2009
Podle mě startovat se sešlápnutou spojkou má své důvody:
1.hlavně u nafťaku v zimnim počasí ulehčíte baterce i startéru (prodlouží se životnost těchto agregátů)
2.startér nemusí pří chladném počasí překonávat třecí síly jak motoru tak převodovky
3.bezpečnost (nikdy nevíš co tam můžeš mít za rychlost)
5D 1.8 Executive
mám od: 6.8. 2009
co potom auta, ktore bez naslapnutej spojky nenastartujes ? Napr. Nova Opel Astra.
ja startujem stale so stlacenou spojkou, bezvyhradne vsetky auta... ak by to tak skodilo, preco by to bolo napr. u spominanej astry podmienkou nastartovania ? Ja som niekde cital ze skodi prave startovat bez spojky - neviem sice comu ale tak som cital )
The power of dreams ...
příspěvků: 2241
4D Hybrid
mám od: 5.2. 2007
U automatu je stání na brzdě/spojce normální jev.
5D 1.8 Sport
mám od: 29.6. 2009
Unavuje se talířová pružina na přítlačáku spojky a jak píše kolega axiální ložiska na klikovce dostávají zabrat. Právě proto by se nemělo ani startovat motor se sešlápnutou spojkou.(někde jsem četl,že jsme jediní v Evropě co takhle startují,asi to máme z dob Š120)