Panove vzhledem k tomu ze sem chodi porad novi lide a ptaji se a vzhledem k tomu ze me to bude v nedaleke dobe take zajimat, rad bych sestavil predkupni checklist pro CTR ale klidne i pro 5D.
Napady sem, nasledne budu podle nich updatovat hlavicku a seznam sestavovat. V zasade jde o seznam tech nejbeznejsich neduhu ci mist kde muze byt problem.
1. Zrcatka
-Zrcatka se nesklopi zcela - zasavi se. Lze levne opravit svepomoci.
2. Bouracka
-Tezko se bez zvedaku ci rozebrani auta overuje, na poslednim srazu mel ale nekdo z panu zajimavy napad a to promereni vzdalenosti kol od blatniku, to jde aplikovat na dalsi dily.
3. Razeni(CTR)
-1. rychlostni stupen jde zaradit velice z tezka, 3. rychlostni stupen pod plynem vypadava - prevodovka ko.
Razeni (5D)
- druhy stupen - zda nejde ztuha
4. vizual:
a) exterier: tlumice (vytekle), spasovani predni masky / narazniku.
Sikovnejsi muzou sundat tesneni kolem dveri a kouknout pod nej, stav laku (popr. tloustka), brzdy (zadni - rez, stav oblozeni a kotoucu), stav kol / pneu - geometrie.
b) interier: jak moc je obrouseny volant / radicka, calouneni, skrabance na plastech, prosoupane koberce, vsechny displeje sviti a zobrazuji spravne, zda po nastartovani zhasne kontrolka motoru + zadne varovani na palubaku.
5. podvozek (hlavne u 5D)
- pozor na cvakani / klepani od predni napravy, vrzani zadnich tlumicu
6. rizeni
- bez pazvuku ( gumove skripani od rizeni je pomerne bezne a neresil bych ho)
7. spojka
- vrzani (relativne resitelne promazanim)
- krupani od pedalu - resi se vymenou spojkoveho valce, ale nema vetsinou vliv na funkci
- zaber / prokluz
8. motor
- zatah, zadne pazvuky
- studeny start
9. elektro
- klima - kompresor bezi klidne a klima chladi (low)
- central
- podsviceni displeju
- stahovani oken
bývalý majitel
A nebo drzet dietu a usetril by hned 2x
příspěvků: 2249
bývalý majitel
mas si koupit stelovak
Petr Žitný - LinkedIn
bývalý majitel
Diky za prispevek k tematu
Vzdicky jsem mel jsem za to ze tyhle jsou dost drahe ale vidim ze tenhle je za hubicku, podivam se na nejake srovnani na netu jestli to za neco stoji tak to koupim. Diky!
bývalý majitel
To nemeni nic na faktu kdyz je jedno zadni kolo o 2cm ven proti druhemu tak asi neni neco uplne v poradku
5D 1.8 Executive
mám od: 18.11. 2019
v provozu od: 27.8. 2006
Pořídit, nebo půjčit měříč tloušťky laku.
Určitě dobrá investice vzhledem k ceně vozidla.
příspěvků: 5047
bývalý majitel
Jezdim v autě většinou sám a řidičovu stranu mám cca o 2-4mm níž než spolujezdcovu. Holt mám přes metrák
bývalý majitel
Tohle byl napad dalsiho UFAre ktery koupil uz bourane CTR, a napriklad tohle mu nesedi, geometrie ale ano nerikam ze to je samospasne a to co pises je pravda ale kdyz uz kontrolovat tak proc ne i tohle, obejit 4 kola s pravitkem neni nic tak sloziteho
bývalý majitel
Ad 2. Bouracka:
merenim vzdalenosti kola-blatniky bouracku nepoznas, to uz driv unavenou pruzinu, spatny tlumic apod. . Alfa a omega je kupovat auto s kompletni servisni historii, i kdyz ani to neni zaruka. Stejne tak dobre opravena bouracka nemusi byt hned na zavadu.
Spasovani masky a narazniku, dilu okolo svetel je celkem k nicemu, nekdo do tebe lehce nacouva na parkovisti a uz vpredu nic nesedi. Samotneho me to potkalo vickrat a ani opakovane spasovavani primo v Honde neprineslo ani nahodou 100% vysledek. UFO je jak z papiru a vsechny uchyty se ohnou uz snad jenom kdyz se na ne skarede podivas. Spary na karoserii bych si hlidal hlavne na ostatnich castech vozu.
Urcite je potreba se podivat do motoroveho prostoru, jesli neni neco opravovane, dobarvovane nosniky, prip. rovnane a rezave. Neco muze naznacit i pohled odspoda na auto- ale zase- nove kryty motoru z plechu i plastu taky nemusi nic znamenat, i mne se jednoduse 1 urval behem jizdy a menili mne to kryti odspoda skoro komplet vsechno.
____________________________________________
Civic Type-R 8G
majitel jiné Hondy
Na tom centrálním displeji plno lidem vypadávají písmena a taky častý problém je podsvícení různých tlačítek, hlavně červeného bonbónu A u motoru padání otáček na volnoběh. To spíše u 5D, u CTR jsem o tom nečetl.
bývalý majitel
Perfektni, mas bludistaka!