Hledat |
Tlmiče Koni FSDV linku na test BMW "Zkušenosti s BMW 325iT: běžec na dlouhé tratě" od JC vo vlákne "Zapožičanie Type R 8G ..." som sa dozvedel, že majitelia BMW (asi kvoli RTF pneumatikám) bežne menia origo tlmiče za KONI FSD. Po preštudovaní ich charakteristiky (Frequency Selective Damping -na rozbitej ceste reagujú citlivejšie ako pri presune hmotnosti v zákrute napr.) mi prídu ako ideálne náhrady za divoké origo tlmiče v 8G. Vložil xxxrichard, 30. Duben 2008 - 17:36
|
bývalý majitel
Hotovo - viz sekce úpravy a doplňky.
5D 2.2 Sport
mám od: 17.4. 2009
Tak na Civinfo peju na Koni FSD same chvaly ... pre nas nedockavych mozes nam, prosim Shi, priblizit aspon kolko ta to vyslo komplet a co stali tlmice a praca a tiez ci si si musel Koni zohnat sam, alebo ich snad v tom Brne dokazu za ferovu cenu aj zohnat? Dik
majitel jiné generace
Pokud tlumiče nemají dvě nastavení, tzn. horní, pro nastavení předpětí pružiny a vysunutí pístnice, a spodní, pro nastavení výšky auta, je to podvozek, do kterého bych neinvestoval ani 15tis...
Musíme si uvědomit, že jednoduché tlumiče pracují hlavně s progresivním útlumem, tzn. že tlumič pracuje jinak, jestli je pístnice ve středu, v horní či spodní polovině a logicky, čím se víc přiblíží k dolnímu dorazu tlumiče, musí být odpor větší...
Co se tedy děje s pístnicí, pokud nemáte možnost nastavení výšky nezávislým závitem a přesto tu výšku změníte???
Při snížení jsou tlumiče dobré tak na okruh nebo dálnici, na okresce odskakují a rozsah nastavení je docela omezený...
KW var.2 není nic světového, jediný, kdo na toto popravdě upozorní je třeba Tein, který napíše, že optimální výška auta je třeba 330mm a pokud nastavíte auto výše či níže, přestává pracovat optimálně. Na 7G jsem testoval dost druhů tlumičů včetně KW var2, Tein SuperStreet, Tein MonoFlex, XYZ TarmacRally, XYZ SuperSport a ty obyčejné XYZ jsou díky možnosti nastavení rozhodně srovnatelné néli lepší než obyč. tlumiče KW var.2 (které si navíc hrajou na něco co nejsou), Tein SuperStreet (které se alespoň chovají seriozně). Nicméně, nezapomeňte se také zeptat, jak to je se servisem (doba, cena)
příspěvků: 1893
bývalý majitel
Tak už mám XYZ Racing SuperSport na autě, nejměkčí nastavení cca odpovídá komfortu sériového podvozku, jen se díky unibalům přenáší více vibrací do vozu.
20.3. je v Mostě den otevřených dveří takže tam ozkouším různá nastavení.
Na recenzi si ale netroufám...
bývalý majitel
AM servis v Brně se instalace Koni FSD nebojí.
"Dá se domluvit termín ráno přistavit a odpoledne převzít. Doba montáže 5hodin."
náhodný návštěvník
Koly, děkuju. Mně to právě taky připadalo jako nesmysl. V1 nebo monotube bych určitě neriskoval. Kdyby bylo lepší počasí, už bych byl v Praze.
příspěvků: 1398
bývalý majitel
thomaZP: Dosť pochybujem, že V1 je odladené na najmäkší koniec spektra V2, ak KW doporučuje pri V2 naladenie 1/3 od najtvrdšieho. To typujem bude práve naladenie V1. Ako omnoho pravdepodobnejšie vidím to, že ten človek vôbec netuší čo hovorí, nehovoriac že by sa s tým niekedy zviezol. Veď zníženie nemá nijaký vplyv na charakteristiku tlmičov ani pružín. Nepriaznivo mení geometriu podvozku, ale to je úplne iná vec.
Keďže viem aká výrazná zmena v komforte nastane pri preladení tlmičov pri V2, osobne by som si vždy priplatil za V2 a neriskoval čo dostanem za mačku vo vreci s V1. Áno, dá sa chodiť aj v doporučenom nastavení V2 a z hľadiska jazdných vlastností to je asi najlepší kompromis, lenže o rovnakom komforte ako v sérii sa v žiadnom prípade nedá hovoriť. Veď sme to podrobne popísali v našom teste a takisto aj ja vo vlákne "Neklidná záď". Na druhej strane by sa hodila aj nejaká obeť na vyskúšanie V1...
Každopádne rozširujem svoju ponuku vyskúšať si V2 na všetkých členov fóra ak sa dostavia do Prahy, napíšte mi PZ a dohodneme sa. Nemá zmysel sa teoreticky baviť za PC a typovať čo ako funguje.
náhodný návštěvník
Psal jsem firmě, která se zabývá úpravami a má širokou nabídku podvozků více značek. Vysvětlil jsem jim své představy o nové sadě, tj: lepší ovladatelnost, decentní snížení a zachování komfortu pro posádku. Zároveň jsem jim napsal, že je mým favoritem KW V2 a požádal je o jejich názor. K mému podivu mi bylo odpovězeno, že při snížení okolo 3cm nemá smysl investovat do dražšího setu KW V2, stejnou službu odvede i levnější V1, popř. H&R monotube. Rozdíl by byl patrný až při plném snížení. Prý jsou tyto podvozky (H&R monotube a KW V1) naladěny velmi podobně a při této úrovni snížení, vzhledem k charakteru OEM podvozku na 5D, takřka nedojde k žádným obětem na pohodlí. (Samotné pružiny v kombinaci s OEM tlumiči pak nepřipadají vůbec v úvahu.)
Myslel jsem, že tlumiče u setu V1 (s danou tuhostí), budou laděny někde uprostřed možného spektra. Tudíž V2 v "nejměkčím" nastavení bude jasně komfortnější.
5D 1.8 Executive
mám od: 10.11. 2006
Nad KW V2 v poslednych dnoch rozmyslam intenzivne aj ja, nasiel som u nas asi najnizsiu cenu 1350 Eur, ale z UK to viem mat napriamo za 1060 Eur + postovne. Tak mam teraz dilemu, ci to zobrat z UK a dufat ze reklamacia nebude nutna, alebo od nas s tym, ze ma to vyjde cca. o 300 Eur viac.
příspěvků: 1398
bývalý majitel
Ja doplním, že za montáž a geometriu som platil 3500Kč (Honda Kolín).