Na konci zimy som spozoroval ze mi zacal pri startovani hrkat starter. Ako keby nestiahol pastorok ked nastartuje. Cez leto sa mi to nestavalo tak som si myslel, ze je to vyriesene. OMYL. Ked zacalo rano prituhovat o5 sa ten nepekny zvuk ozval.
Studoval som na internete co sa s tym da robit a dospel som k tomu, ze nejlepsie je starter vybrat, vycistil, premazat a zalozit nazad.
Otvoril som teda manual:
Dílenský manuál » Motor » Systém startování » Demontáž a montáž startéru (R18A)
... a postupoval som podla neho.
Tu je zopar postrehov ku postupu ktory je napisany v manuale bod po bode.
Demontaz
- Odpojte záporný kabel baterie a potom odpojte kladný kabel.
- Sundejte spodní kryt motoru.
- Odpojte výfukovou trubku A.
- Tu je prvy postreh. Nedaval som dole len A trubku ale aj cele zvody. Dovod je jednoduchy srohy ktore su na hlave su menej exponovane a tym padom menej specene co znamena ze je mensia sanca ich otrhnut. Hore na hlave isli sroby krasne povolit. Kazdopadne je potrebne dat velky pozor na tesnenie medzi zvodmi a hlavou.
- Odmontujte držák sacího potrubí.
- Odmontujte objímky svazku (A) a od každé objímky odpojte konektor (B).
- Vymontujte dva šrouby pro upevnění startéru a startér vyndejte z motoru.
- Spodny srob v pohode. Vrchny je zasity. Treba posmatrat ale nad poloosou je celkom dost volneho miesta. Nasadte si najprv orech s predlzovakom a potom tam vloste racnu.
- V tomto stadiu je starter volny a da sa povytiahnut ale nie uplne vybrat. Odpojte odpojte si kabel ktory je prisrobovany, starter vyberte a kabel s konektorom odpojte ako posledny.
- Odpojte kabel startéru (A) od vývodu B, odpojte konektor (B) od vývodu S a vymontujte startér.
Montaz
Zopakujeme kroky v obratenom poradi. Kazdopadne ak budete davat dole aj zvody ako je najprv si ich nasadte na hlavu a az potom odspodu.
bývalý majitel
otazka: co ste vlastne cistili a mazali na tom starteri? premazal som pastorok a hriadelku, spolu aj s tym umelohmotnym supatkom, vycistil tu kryciu nasadku na pastorok. nebolo treba precistit aj ten maly valcek, ktory vysuva a zasuva pastorok a do ktoreho ide ten hruby neizolovany medeny vodic?
bývalý majitel
tak som rozobral starter a premazal, aj ked nebol uplne suchy. ale tie starty su hned hladsie a rychlejsie.
zopar postrehov:
je to mrtkacka na 5 hodin
netreba jamu, staci zdvihnut jednu stranu auta co najviac.
cely plastovy kryt motora musi ist dole, nie len ten plechovy.
je tam tak nahovno pristup, ze som mal na zaciatku vobec problem starter identifikovat.
vela veci sa robi naslepo, iba hmatom, hlavne konektory.
vyfuk som nerozoberal.
starter sme vyberali dvaja, podaval som ho odspodu cez pravu stranu motora hore a okolo dolievania oleja sme ho vytiahli.
zvysok tu uz bol popisany...
bývalý majitel
ja osobne budem skrkanie riesit az ked to bude robit stale...
5D 1.8 Sport
mám od: 15.2. 2008
v provozu od: 15.2. 2008
Mate nekdo zkusenosti s nejakym jinym starterem nez original? Pokud ano, jakou znacku jste zvolili a jak se auto chova? Je zmena za jiny starter, jine znacky, nejak poznat? Uz jednou jsem si nechal delat repas (cca po 5-6 letech) a ted se obcasne skripani pri startu ozve opet (neni to tak vyrazne jako drive, ale u jednoho z deseti nastartovani to slyset je). Diky.
PS: Nyni mam najezd 230 tis. km a originalu se rad vyhnu pri jeho cene 20 tis.
majitel jiné Hondy
Nevím, neřešil jsem. Jak jsem psal, dělá to už několikátou zimu, jak jdou teploty více pod nulu. Mají s tím problém i jiná auta. Co jsem četl, tak nějaké promazání pomohlo jen na chvíli, spíše repas nebo nový startér.
5D 1.8 Sport
mám od: 30.11. 2011
v provozu od: 24.8. 2006
Mne to zacalo robit tuto zimu. Akonahle viac prituhne, prvy start rano si skrtne. Zatial neriesim, snad sa to nebude zhorsovat.
bývalý majitel
treba to riesit urgent? aby sa tam nejake zuby nezodrali alebo tak?
majitel jiné Hondy
To je normálka, mám už to takto několikátou zimu...
bývalý majitel
Pridavam sa do klubu, ked je pod nulou v noci, tak fest zaskrka...
5D 1.8 Sport
mám od: 19.2. 2016
v provozu od: 19.10. 2008
Jasné žádný problém není to tajné snad to někomu pomůže.
1-odpojit mínusový kabel od baterie
2-sundat celý kryt motoru
3-na spodní šroub kratší 14ku trhací klíč
4-na horní šroub si je třeba ořech 14ku dva prodlužováky jeden dlouhý jeden kradší + co je důježité mít kardankloub a kačnu.
A to vše vsunout od pravého kola nad poloosu.
5-odpojit silový kabel od startéru.Opartně na kryt pod gumovou fajkou je to bakelit je to křehký matroš.
6-odpojit konektor
7-vyndání startéru pod levou stranou auta
8-rozebrání startéru do šroubku
9-odmaštění,vyčíštění
10-promazání (použít kvalitní vazelínu SKF a pár kapek oleje)
11-smontování startéru
12-namontování startéru na auto od 7bodu k 1bodu