Hledat |
přehřátý motor R18Ahoj pánové, potřeboval bych poradit co dělat, resp. jak postupovat dál. Dneska jsem ráno najel cca 15-20km, se dvěma zastávkama, na druhé zastávce když jsem zastavil, vypnul motor se najednou vyvalila pára z podkapoty, kouknu na ručičku teploty chlazení a ta byla na max v červeném, otevřu kapotu a jakoby z míst pod baterkou blíže ke chladiči se valila pára. Bohužel jsem při jízdě vůbec nezaregistroval nějaké upozornění, ani jsem si nevšiml vzrůstající teploty, ale až když jsem zastavil... Nechal jsem to tedy vychladnout, zkouknul a na první pohled jsem nic nenašel. Vytáhl jsem měrku chladící kapaliny, zarazilo mě že je tam jen černá hadička, žádný plastový ukazatel s min max a podle vlhkosti na spodku hadičky mi přišlo že nějaká chladící kapalina tam ještě je. Nastartoval jsem, auto chytlo, ale tak nějak jakoby se mu nechtělo, dojel jsem domů, měl jsem to cca 400 m a ještě z kopce. Poslední dobou to i špatně topilo, resp. skoro vůbec, dneska ráno když jsem nastartoval tak jsem při chodu motoru slyšel jakoby nějaký šum, něco podobnýho jako když lehce netěsní výfuk. Nenapadají Vás nějaký možnosti co by mohlo být špatně a co bylo příčinou? A co teď s tím, plaťák a do servisu? Díky za rady... Vložil ge.or.ge, 5. Březen 2016 - 18:54
|
5D 1.8 Sport
mám od: 18.10. 2014
v provozu od: 16.10. 2006
tak na zítra na ráno mám domluvený plaťák a buď se pojede směr Acura Chomutov, nebo pokud se ještě ozve tak rovnou k p. Kuhnelovi...
3D 2.0 Plus
mám od: 8.3. 2014
v provozu od: 17.2. 2010
No vidis, a kolega z prace pred par mesici varil...
Ale cim to bylo se vlastne asi nevi, snad preventivne vymena termostatu a doplneni vody a zatim, pokud vim, OK.
5D 1.8 GT
mám od: 11.1. 2019
v provozu od: 26.7. 2010
chápu - stalo se, ale už bych to nechal na servis , sám s tím stejně víc nevymyslíš, a ta práce kolem zabere víc času než kolik bude stát servis
napiš jak to dopadlo, taky mě to zajímá
5D 1.8 Executive
mám od: 29.10. 2014
v provozu od: 20.8. 2007
Je úplně jedno, kam to dáš, základní kontrolu chladícího okruhu musí zvládnout každý servis. Ne každý ji však už dokáže i úspěšně odstranit. I zavzdušněný systém umí dost potrápit, ale doma s tím neuděláš nic. Někdy dost pomůže i sériovka, kdy si vytáhnu teploty v jednotlivých částech okruhu chlazení. Někdy pomůže i infrateploměr apod. No většinou se toho musí prokombinovat víc.
Škoda že jsi na druhým konci republiky, jinak bych ti mohl pomoct.
Ale vidím to opravdu na tu netěsnost a tu by měl dokázat najít každý servis. Honda motory jsou jinak vyhlášené tím, že nemívají problémy s úbytkem vody a následným přehříváním.
Tak upaluj do servisu, ať už to máte oba, ty i auto za sebou..
bývalý majitel
tiez som si nebol isty, ale co som videl dizle, ktorym sa zblaznilo turbo a nasavalo olej, tak tie dymili bielym...
bývalý majitel
este mozes skusit rukou chladic:
pri zahriatom motore musi byt chladic hore teply/horuci a dole vlazny. vtedy voda cirkuluje ok.
5D 1.8 Sport
mám od: 18.10. 2014
v provozu od: 16.10. 2006
do servisu pojedu určitě, jen nevím kam, jestli přímo Hondu (Acura v Chomutově nebo ten BEK v ÚL) nebo někoho jiného osvědčeného. Na to mi zatím nikdo neodpověděl. Každopádně auto bylo předchozím majitelem servisováno právě u BEKa v ÚL, možná by to bylo vhodné hodit tam pokud auto znají...
V garáži nestojím, topení po chvilce (po cca 15 minutách) topilo, ale nijak extrémně, hadice jestli byly měkké nebo tvrdé to ti nepovím, to je dost relativní pojem, šli zmáčknout v pohodě (bylo otevřené ale víčko chladiče) každopádně jedna byla ohřátá a ta co vede k termostatu byla studená.
bývalý majitel
Dej to někam do servisu, celá náplň Ti neuteče jen tak. Už jen to, že jsi to opět nastartoval a auto se ti ohřálo - na volnoběh, mi přijde divný, pokud nestojíš v garáži, kde je 20°C.. hadice byly tvrdé měkké, topení topilo, netopilo?
Pokud sám píšeš, že tomu nerozumíš a nevidíš, že by to někde teklo, bude lepší volba, dát to "odborníkům". Třeba budeš mít někde prdlou hadici, povolenou svorku nebo to bude utíkat pumpou. Určitě bych s tím, ale nejezdil, to je opravdu hodně hodně blbej nápad, kdy můžeš z opravy za pár korun udělat opravdu za několik tisíc.
4D 1.8
mám od: 28.4. 2012
v provozu od: 27.7. 2006
Je to přesně obráceně.
Bílý dým je voda a modrý je olej
5D 1.8 Sport
mám od: 18.10. 2014
v provozu od: 16.10. 2006
auto bylo bez dýmu, klasika jen spálenej benzín bez zabarvení.