Hledat |
Pocit ze auto plave na dalnici, preposilovane rizeni.Ahoj, mam obuty letni 225/45, 17" Michelin Pilot Primacy, zkratka ty ze serie. Najeto 89tis km, stari pneu asi 3 roky, vyvazeno, geo udelana, spravne nahusteno. Kdyz bylo auto v Honde na geo nechal jsem zkontrolovat podvozek a pry v poradku, mozna se pry dela mensi v rizeni nepostrehnutelna vule v tahlu rizeni. Stabiky mam nove. Mam pocit ze kdyz jedu na dalnici 130 a vic tak obcas auto plave, volant je hodne citlivy (kolem stredove polohy), prirovnal bych to k pocitu kdy jedete na snehu a citite takovou nejistotu ve volantu. Ale mozna je tak servo jen nastaveno. Na okrskach problem nemam, nic nemlati, auto nedela zadne pazvuky. Kdyz jsem auto kupoval pred 4tis km / 4 mesice, zkousel jsem kazde kolo a vule zadna. Jak se chovaji vase auta? Nevim zda hledat chybu v pneu, ktere podle me za moc nestoji a nebo jinde..silentbloky atd, ale jak jsem psal auto ma necelych 90tis km a pazvuky zadne. Problem s neklidem vyvolava take bocni vitr. Asi za mesic obuji zcela nove 16" zimni, pak budu mit moznost porovnat jizdu na jinych pneu. Vložil nexus_cz, 23. Září 2013 - 16:59
|
majitel
Geometrie naprosto v poradku, zkontrolovano 2x, vse bezezmeny. Napada me jeste vymenit zadni tlumice, byt jsou nove, tak bych tam dal Excel G, ted jsou tam levnejsi Just a Gas nebo jak se jmenuji.
5D 1.8 GT
mám od: 24.7. 2020
v provozu od: 1.5. 2010
Súhlasím so SHI - mám progresívne pružiny eibach a KYB excel-G tlmiče a auto krásne drží na ceste v zákrutách aj pri trhnutí volantom a aj komfort jazdy sa zlepšil. Mal som jeden prípad, keď som musel pri 120km/h trhnúť dosť prudko volantom inak by mi pristála ľadová kryha na kapote/čelnom skle. Takže za mňa maximálna spokojnosť
bývalý majitel
Geometrie je dobrý tip, nicméně Ufon má takovou divnou kombinaci tvrdých tlumičů a měkkých pružin a kastle se dá rozhýbat nepříjemně snadno. U 9G už to odladili výrazně lépe.
Podvozky se taky u Ufa lišily podle modelového roku, já můžu popsat jen svůj MY2008.
Pokud by nevadilo snížení, tak by ti mohly pomoci progresivní pružiny Eibach.
Podle mě si sériový podvozek mnohem lépe rozumí s 16" disky než se 17" disky. Dále pak je na ufonovi docela dost poznat nahuštění pneumatik, takže pokud nemáš vzadu naloženo, tak je dobré nemít vzadu 2.6 ale pouze 2.1 nebo 2.2.
Různé pneumatiky dělají taky celkem slušný rozdíl, ale na popisovaný problém asi podstatný vliv mít nebudou.
Každopádně vzhledem k zpřevodování volantu bych tím volantem moc prudce netrhal ani na suchu.
(Stále ještě vzadu mám tlumiče Koni FSD a je z toho poznat, že stabilitu určuje zadek a dokonce má vliv na míru zaklekávání předku, takže díky Koni FSD problémy se stabilitou nemám - to pomohlo opravdu hodně. Výměna předních úžasných Koni FSD za standardní Sachs sice vlastnosti horšila, ale nebylo to o tolik, kolik jsme čekal.)
Přinejhorším můžeš zvážit dát dozadu žluté Koni nebo nějaké podobné tvrdé sportovní potvory - komfort na zadních sedadlech ti půjde poněkud do háje, ale celkově by se to mělo chovat kultivovaněji a předek přestane zaklekávat.
příspěvků: 2249
bývalý majitel
kropaczech: geometrie dopadla jak?
1.8 5DTypeR
majitel
Zdravim, trochu bych tu ozivil tohle tema. Mam Ufo od lonskeho zari, auto je to skvely, o tom zadna. Ale proc pisu...trapi me nestabilita zadku. Zkusili jste nekdy treba v rychlosti okolo 100kmh skubnout volantem? Auto se mi zavlni, hodi prdeli, volant pak zatahne na opacnou stranu lehce ... celkove je to takove, ze v primem smeru je to super, ale treba na mokru mi kolikrat problikne na palubce oranzova VSA ikonka. Vsechny 4 tlumice mam nove, nove i pneu jak letni, tak zimni. Dokonce jsem nechal vykuchat silentbloky zadni napravy a dal tam PowerFlexy ... ale vysledek je porad stejny. Obvzlast ted na snehu..najednu stranu je to super rozhodit si zadek do zatacky, ale vetsinu casu to spis obtezuje. Potvrdite mi, ze je to vlastnost a ne chyba, nebo mam neco jeste zkouknout? Najeto mam 130tis, podvozek bez vuli, vse kontrolovano nekolikrat ... diky za pripadne tipy
5D 1.4 Comfort
mám od: 30.5. 2015
v provozu od: 30.5. 2006
trošku sa pripojím aj ja tiež som si toto všimol a v momente som začal študovať čo sa deje. Išiel som na dialnici rýchlosťou cca 125km/h a natrafil som na taký hrbol v zákrute, vyjazdené koľaje a až som sa zľakol čo to spravilo, akoby mi zaplávalo autom doprava/doľava. Hneď som si predstavil ako to bdue keď bude mokrá vozovka alebo sneh, snáď to nie je náchylné tým pádom aj na šmyk
5D 1.8 Sport
mám od: 9.6. 2012
v provozu od: 1.11. 2007
kayaby som bral z http://www.tlumice-pema.cz/ ako predok tak aj zadok, cca mesiac dozadu, boli skladom. Cena lepsia ako na sachs a skusensoti na inych autach som mal dobre... tlmice som mal uz na s.acky, na predku uz jeden aj vytiekol, ale zacal som to pocitovat az po 180 000km (ale vela km z toho je dialnica). Po zmene tlmicov sa vyrazne zlepsila najma trakcia a auto sa skludnilo na priecnych nerovnostiach a (aj s vymenonou stab. tyciek a silentov stabilizatora) vymizli vsetky klepotave zvuky od naprav a vrzganie tlmicov. Zadok auta je aj vyssie ako bol na starych tlmicoch, urcite je teraz vacsia medzera medzi kolesom a lemom.
5D 1.8 Executive
mám od: 29.10. 2014
v provozu od: 20.8. 2007
No on mohl být předtím ještě vpořádku co se týká účinnosti, ale už musely být načaté těsnící kroužky, která pak počase propustily olej. Díval jsem se a opravdu jsou v nabídce na našeho Civica zatím jen ty Sachsy a alternativně Kayabi (ty ale nejsou v ČR skladem). A i ta cena obou provedení je zatím hodně vysoká oproti nabídce na ostatní auta stejného stáří. Ty kayabi jsem už taky několikrát montoval a nesetkal jsem se z reklamací. A i dle mého dodavatele náhradních dílů s Kayabů není problém. Ještě jsem párkrát montoval i tlumiče Alko, ale ty pro nás zatím nejsou v nabídce.
U těch Sachsů je problém v tom, že ty co jsou dělány v prvovýrobě pro montáž do nových aut jsou dělány na jiných linkách, ale bohužel už i tam se občas objevily vadné serie, které byly zákazníkům měněny v rámci záruky - sdělení servisního střediska Škoda.
No jak u jsem psal, sám je vyzkoušíš a uvidíš. Třeba budou lepší než ostatní Sachsy, protože jak jsem se díval, tak jsou určeny jen na našeho Civica, ale bohužel na všechny motorizace, což není pro jejich charakteristiku ideální.
Kód zboží: 313 595
Dodavatel: SACHS
Cena bez DPH: 1591,80 Kč
Cena s DPH: 1 926,08 Kč
Dostupnost: 2 / 0 / 0
bývalý majitel
Na zkusebne jsem byl nez mu vytekl pravy predni, vsechno bylo dle testu OK, nekde ho tu na foru najdes. A pak bum, par tydnu na to tlumic vytekl, takze testy jsou absolutne nesmyslne a to jsem byl dokonce na lepsim z nich tedy kluznych a trepacich deskach. Tlumic poznas jen kdyz ho vymontujes, jak jsem psal. Co se tyce kvality Sachs, na aute jsou z fabriky, jinou alternativu jsem nenasel, KYB mi byly rozmluveny (pry je na ne hodne reklamaci a maji spatnou povrch.upravu). Vzal jsem tedy co je tam z vyroby a jsem spokojen.
5D 1.8 Executive
mám od: 29.10. 2014
v provozu od: 20.8. 2007
Při stlačení tlumiče nic nepoznáš, rozdíl bude v účinku nového tlumiče při roztažení. Zkoušel jsi původní tlumiče na zkušebně a nebo jsi je měnil jen tak z důvodu staří preventivně? Jinak s tlumiči Sachs nemáme moc dobrou zkušenost, asi před dvěma lety začali být hodně poruchové a tak se jim řada servisů dodnes raději vyhýbá. Snad budeš mít štěstí na dobrý kus a neztratí těsnost.