o momente a vykone

stale mi nie su jasne niektore suvislosti ohladom momentu a vykonu. Co to vlastne ten moment je? Ako sa prejavuje, ked je ho vela a naopak malo? Niekde som cital, ze rychlost, akou narazim do stromu je vykon a ako daleko ten strom posuniem, tak to je moment.
Preco ale napriklad pri pouziti turba sa zvysuje moment a co to realne v tom motore znamena?

Vložil niio, 24. Duben 2014 - 13:01
 

Dejv
Obrázek uživatele Dejv
příspěvků: 1522
5D 1.8 Sport
mám od: 1.4. 2011
v provozu od: 1.4. 2011

niio napsal:
a co sa predavaju teraz tie downgradovane turbobenziny v nizsej strednej triede, tie maju ake parametre a max otacky? normalne tocia do 6-7tis?

podle mě točit turbo benzín do 7000 je zbytečné (akorát se tím zvyšuje tření a ničí už tak víc namáhaný olej), a co jsem viděl tak končí většinou u 6000 a redline je u 6500.
--
30. Duben 2014 - 15:28
niio
příspěvků: 1655
bývalý majitel

a co sa predavaju teraz tie downgradovane turbobenziny v nizsej strednej triede, tie maju ake parametre a max otacky? normalne tocia do 6-7tis?

--
30. Duben 2014 - 15:24
nexus_cz
Obrázek uživatele nexus_cz
příspěvků: 2438
bývalý majitel

Nemusí to být jen super sporty, jelikož dle nařízení EU musí automobilky splňovat průměrnout (fleetovou) hodnotu CO2, tedy za všechny automobily a to je kámen úrazu, pokud máte v nabídce V6, V8, V10, V12 potřebujete někde průměr CO2 snížit.
V současné době platí limit 160 g/km, od roku 2015 to bude 130 g/km, a od roku 2020 by měly emise CO2 z automobilů klesnout na 95 g/km.
Pokud si navíc přičtete daňové úlevy nebo poplatky ze služebních aut, například v UK, auta s vysokým CO2 budou v některých zemích takřka neprodejné a automobilky je ani prodávat nebudou, jelikož pokud nebudou plnit CO2, budou z každého gramu navíc platit (viz odkazovaný článek):

Za jeden gram přesahující flotilový limit zaplatí automobilka 5 eur (135 Kč) z každého prodaného vozu, za dva gramy 15 eur (405 Kč), za tři 25 eur (675 Kč) a za každý další gram 95 eur (2565 Kč). Abychom zůstali u Volkswagenu: přestože by překročení flotilového limitu měly na svědomí amaroky a touaregy, platil by výrobce pokutu i za každý golf, polo a up. Loni dodal do EU 1,64 milionu vozů, a pokud by za každý z nich musel odvést čtyři stovky, přišel by si Brusel zcela bezpracně na 664 milionů korun.

Vše je hezky rozvedeno zde: http://svetmotoru.auto.cz/clanek/servis/4732/tema-padesat-odstinu-ce-o-dve.html

--
30. Duben 2014 - 9:58
Storm
Obrázek uživatele Storm
příspěvků: 1389
majitel jiné Hondy

Většina ještě ne, ale už se to bohužel rozšiřuje i do tohoto segmentu. A aby se splnily čím dál přísnější emisní limity, tak downsizing a oturbení je cesta i tady.

--
29. Duben 2014 - 18:49
HandrejH
Obrázek uživatele HandrejH
příspěvků: 648
5D 1.8 Sport
mám od: 25.4. 2009
v provozu od: 25.4. 2009

Praveze vacsina supersportov preplnanie nepouziva (dneska je to mozno uz 50:50). Neviem, ci si mal cest s niecim takym jazdit, ale na turbo si ani nespomenies ked sedis v tom aute.

--
28. Duben 2014 - 19:46
Kubajsu
Obrázek uživatele Kubajsu
příspěvků: 486
bývalý majitel

niio napsal:
...supersporty su vsetky preplnovane,ze?

Ale kdepak, objem ničím nenahradíš Mrk Jenom poslední dobou se turba rozšiřují furt dál, protože mají papírově nižší spotřebu...
Spritmonitor.de
--
28. Duben 2014 - 17:29
niio
příspěvků: 1655
bývalý majitel

ale bez turba z toho benzinu proste uz viac nedostanes. mne sa tiez paci si to odpracovat, ale chce to mat aj patricnu silu pod kapotou Směju se supersporty su vsetky preplnovane,ze?

--
28. Duben 2014 - 16:45
Kubajsu
Obrázek uživatele Kubajsu
příspěvků: 486
bývalý majitel

niio napsal:
...uplne najlepsia sportova volba je benzin s turbom?

Ne, pokud není jediné kritérium zábavy co nejlepší čas... Mě se třeba právě líbí ta nutnost "si to odpracovat", aby otáčky neklesly pod těch cca 4500...
Spritmonitor.de
--
28. Duben 2014 - 14:39
niio
příspěvků: 1655
bývalý majitel

podla priebehu vykonu a momentu v c8g benzine je najlepsie radit tak, aby otacky boli v rozmedzi 4500(max mom)-6500 (max vyk). teda najidealnejsie je ich drzat stale na 6500, ale ked uz sa ma radit, tak aby nespadli pod 4500...
a uplne najlepsia sportova volba je benzin s turbom?

--
28. Duben 2014 - 11:21
Goku_SSJ4
Obrázek uživatele Goku_SSJ4
příspěvků: 544
bývalý majitel

Laďa VS napsal:
Zdar Goku, Offtopic i já mám Intruder VS 1400 To se zapije , ale napiš co myslíš tím ihlicový Nejsem si jist Laďa VS
prepac za zmatky, chcel som napisat vidlicovy - ze je do V Červenám se ... vidim, ze aj ty vies, co je dobre Palce nahoru
--
26. Duben 2014 - 21:51

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".