Brzda a plyn současně

Vážení,
obracím se o radu.V 5D 2.2 při projíždění zatáčky tím stylem, že držím plyn a současně přibrzdím, abych dostal zadek lehce do skluzu dojde vždy k tomu,že auto poslouchá jen brzdový pedál a plynový vůbec nerespektuje.(nepomůže ani vypnuté ESP).Na druhou stranu, toleruje současné brzdění a meziplyn při podřazování a brzdění současně.
Nejspíše jde o fci řídící jednotky, která nedovolí při současném brzdění mít motor v tahu. V Hondě mi to nedovedli vysvětlit.Ptám se, pozoroval někdo podobný problém?chovájí se stejně i benzínová auta(1.4, 1,8, 2,0)?
S díky Kalli

Vložil Kalli, 29. Červen 2009 - 20:12
 

babo
příspěvků: 599
3D 2.0 Plus
mám od: 7.2. 2009

Ukrutnik napsal:
Pri prejazde pod plynom a sucasne striedave brzdenie lavou nohou mi sposobilo akurat kratkodobe znefunkcnenie brzdoveho posilnovaca ako som pisal. )

presne to sa deje aj na typer, to som pisal neikde aj ja.

a skusal som to este vcera na dvojke, na benzinaku ziadnom asi honda neodpaja plyn pri stlacene brzde. Fakt ani na tej CRV 2.0 nie.
Cize to bude funkcia len pri 2.2 diesel

--
10. Červenec 2009 - 11:35
Hamlet
Obrázek uživatele Hamlet
příspěvků: 115
5D 2.2 Sport
mám od: 27.4. 2009

Veru, je to tak. 2.2 aj pri vypnutom VSA nedovoli brzdu a plyn sucasne.
Ukrutnik: ked sa najblizsie stretneme, mozes si to na mojom aute skusit.

Mne to vsak nesposobuje ziadne tazkosti, kedze brzdu a plyn sucasne nepouzivam.. ked uz mam auto mierne v zakrute v smyku a trosku mi zacina odchadzat predok nabok, pritiahnem zadok rucnou. Inak - 2.2 nie je az taka hrozne nedotacava, ako by som cakal kvoli tomu tazkemu predku.

--
10. Červenec 2009 - 9:03
Ukrutnik
příspěvků: 227
bývalý majitel

Pri prejazde pod plynom a sucasne striedave brzdenie lavou nohou mi sposobilo akurat kratkodobe znefunkcnenie brzdoveho posilnovaca ako som pisal. Ale ak sa vam podari auto dostat do smyku (co aj je ucelom toho co ste skusali - pokial som vas spravne pochopil - cize vyvolat kontrolovany smyk pri prejazde zakrutou) tak VSA vam plyn uberie. S VSA napriklad nemozem ani dostatocne rychlo vystartovat pri sprinte - vtedy mi pri presmyknuti kolies uberie plyn tak ze sa tvari ze ide zhasnut.

Ale ak pri verzii 2.2 nepomoze ani vypnutie VSA, vyzera to naozaj tak ze riadiaca jednotka motora nepovoli mat stlacenu brzdu a zaroven motor v zabere.

Na 1.8 mi plyn mimo smyku so zapnutym VSA neuberalo. Samozrejme bavime sa len o situaciach ked je motor v zabere a sucasne skusate brzdit, cize NIE SO STLACENOU SPOJKOU.

Ako to vidim ja, u dieselovej verzie asi soudruzi neuvazovali s prejazdom zakrut stylom rallye Směju se

--
10. Červenec 2009 - 7:44
Kalli
příspěvků: 23
5D 2.2 Executive
mám od: 23.5. 2007

to Koly.
Opravdu -rozjezd do kopce bez ručky se sešlápnutou brzdou-OK
-meziplyn při podřazování -OK
-kratičké ťuknutí levou na brzdu při motoru pod plynem -ještě OK
-přibrzdění levou při motoru pod plynem- první 1-2 sec . nic, pak to zastavuje skoro samo ( nikdy jsem neřídil auto s brzdovým asistentem, ale
asi tak si představuji, že se projevuje - až skoro neúměrně síle na brzdový pedál -subjektivní pocity).No a následuje díra, kdy už
nebrzdíš, máš sešlápnutý plynový pedál(podotýkám - byl sešlápnutý celou dobu, takže odpadá reakční doba elektroniky na jeho sešlápnutí)
no a auto nejede.
Opravdu přeju všem benziňákům, aby to tak neměli.
Zdraví Kalli.

--
9. Červenec 2009 - 17:13
Koly
Obrázek uživatele Koly
Administrátor
příspěvků: 1398
bývalý majitel

padam napsal:
Meziplyny i přidávání při rozjezdu je ok, to co se chová divně je, když při jízdě brzdím levou. Zdá se, že pokud je brzda stisknutá buď větší silou nebo déle tak ECU ubere plyn. Nevím ale jak bych to otestoval aby byl výsledek průkazný. Možná že ECU plyn přidává stále ale brzdy jsou silnější (i při malém stlačení).

No ale pri tom rozjazde stojím na brzde kľudne aj 5s. Dám za 1, pridám plyn, púšťam spojku, pridávam jemne plyn a súčasne uberám brzdu, tak aby som sa plynule rozbehol. Neviem v akej situácii to môže byť viac zrejmé. Skúšal si to takto? Inak som si dosť istý, že som niekedy skúšal aj brzdiť ľavou a šlo to v pohode.

--
9. Červenec 2009 - 15:35
padam
Obrázek uživatele padam
Administrátor
příspěvků: 1893
bývalý majitel

Koly napsal:
Tak to čumím, pri 1.8 ide súčasne pridávať plyn a brzdiť celkom isto. Úplne bežne sa do kopca rozbehujem tak, že stojím na brzde, pridávam plyn a púšťam spojku (miesto zaťahovania ručnej brzdy). Ak ste zvyknutí dávať pri brzdení medziplyny, nemali by ste s tým mať problém a myslím, že je to najjednoduchší spôsob ako to otestovať. Môžte to teda skúsiť? Som prekvapený, že sa takto zrejme chová diesel a bol by som šokovaný, ak by to tak bolo aj v prípade CTR.

Meziplyny i přidávání při rozjezdu je ok, to co se chová divně je, když při jízdě brzdím levou. Zdá se, že pokud je brzda stisknutá buď větší silou nebo déle tak ECU ubere plyn. Nevím ale jak bych to otestoval aby byl výsledek průkazný. Možná že ECU plyn přidává stále ale brzdy jsou silnější (i při malém stlačení).
--
9. Červenec 2009 - 14:03
Koly
Obrázek uživatele Koly
Administrátor
příspěvků: 1398
bývalý majitel

Tak to čumím, pri 1.8 ide súčasne pridávať plyn a brzdiť celkom isto. Úplne bežne sa do kopca rozbehujem tak, že stojím na brzde, pridávam plyn a púšťam spojku (miesto zaťahovania ručnej brzdy). Ak ste zvyknutí dávať pri brzdení medziplyny, nemali by ste s tým mať problém a myslím, že je to najjednoduchší spôsob ako to otestovať. Môžte to teda skúsiť? Som prekvapený, že sa takto zrejme chová diesel a bol by som šokovaný, ak by to tak bolo aj v prípade CTR.

--
9. Červenec 2009 - 13:49
Ukrutnik
příspěvků: 227
bývalý majitel

babo napsal:
On naopak, ked zabehavam brzdy, davam jemnejsi pritlak pravou ale plyn stale drzim a po troch zoslapnutiach zblbne nejak posilovac brzd a brzdovy pedal nejak neraguje Směju se

Skusil som na svojom, uplne rovnaky efekt. Po par stlaceniach brzdy pod vacsim plynom brzdovy pedal uplne stuhne ako keby vysadil posilnovac. Ale po chvilke uz brzda reagovala uplne nornalne... Celkom by ma zaujimalo co to ma byt...
--
8. Červenec 2009 - 19:34
jc
Obrázek uživatele jc
příspěvků: 2861
bývalý majitel

Panove drzte se tematu. Na podvozky tu mame jina vlakna. Diky.

--
6. Červenec 2009 - 18:59
babo
příspěvků: 599
3D 2.0 Plus
mám od: 7.2. 2009

TECH napsal:
Ono taky kde se tvrdí že Civik 5D je sportovní auto.Tak maximálně vzhledem, tam je to jasné.Podvozek je hodně dobrý na kvalitní silnici, v "terenu" je to horší.Otázkou ale je, zda je špatný subjektivně, nebo zda bude špatný i na čas při závodění.Konkurence umí tlumit o hodně lépe, což ale neznamená že maj rychlejší podvozek.Vše je to o pocitech.Někomu vyhovuje že cejtí silnici, někomu ne.Taky bych docela rád věděl co znamená to sportovní.Věřte že každej si pod tímto pojmem představí úplně něco jiného.Chce to adaptivní tlumiče...viz Scirocco, GOLf,Passat CC.

problem je, ze vacsina konkurencie spravi auto co sa menej naklana ako civic 5D a nerovnosti tlmi o triedu lepsie. Podla mna ked uz tuhy podvozok v beznejsom aute, clveku vyhovuje, ked citi ako kopiruje cestu, ale nezmena to, ze kazdy zly spoj asfaltu na ceste ma cloveku vyrazit zuby, na co je prave 5D fakt specialista. A konkurencia ani nepotrebuje adaptivny podvozok, uz aj GOLF V GTI sa moc nenaklanal, nebol ani prilis nedotacavy a tlmil znamenite (a zvlada to slusne aj take clio sport atd)

hamlet: presne tak, ked sa tam da lepsi kvalitny podvozok, tak je VTi vazne super. Vo vseobecnosti ma ale snad dnesne TYPE S lepsi podvozok ako mal priemerny civic 6g.

--
6. Červenec 2009 - 13:26

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".