Hledat |
AIRBAGYZdárec. koupil jsem si bouráného Civica, a měl vypálené dva boční airbagy. Airbagy jsem dal nové, jednotku nechal reaktivovat. Přesto kontrolka svití. Nic méně nesvítí stále jako předtím, zhasne(nenačetlo crash chybu) a po té se znovu rozvítí jako že hleda airbag nebo pásy nebo snímače. Bohužel nikdo v mém okolí nemá diagnostiku na hondu od 12/2005, takže nemám šanci zjistit co vlastně jednotkka hledá. Do Hondy nejedu, tam ucití kšeft a budou se v tom vrtat. Řešil jste to někdo nebo nevíte kam na diagnostiku v okolí Jičína. Nebo kde bych mohl v autě hladat chybu? Vložil Hondza Siviš, 12. Červen 2012 - 8:38
|
5D 1.8 Executive
mám od: 18.11. 2019
v provozu od: 27.8. 2006
Zdravím,
poradíte kde se dá "přebít" řídící jednotka airbagů?
Díky
Reakce žádná, tak jsem hledal a našel. Snad nebude adminům vadit, že sem dám tip na firmu, která provede repasi řídící jednotky airbagů a není nutno kupovat novou za desetinásobnou cenu. Odkaz nedam přímo, hledejte ECU servis v Opavě. Mou jednotku jsem tam zavezl a za týden jsem ji měl opravenou. Dá se poslat i poštou.
Následně proběhla výměna airbagů a civic bez problémů prošel STK.
5D 1.8 Sport
mám od: 28.6. 2017
v provozu od: 30.3. 2009
Takže, po úmorných a vyčerpávajících obstrukcích okolo dopravní nehody, pojišťovny, správních řízeních apod. se mi podařilo dát mazlíka opět dokupy.
K airbagům jako takovým - (info, které se mi podařilo sehnat, je, že důležitým aspektem pro úspěšnou operaci, je třeba dodržet pouze patřičnou motorizaci a rok výroby auta - tzn. benzín 2008/benzín 2008, dále je třeba sehnat airbagy po roce 2006, neboť v daném roce byla i velká svolávačka a airbagy této serie se měnily, neboť měly tendenci samovolně střílet).
Následně pokud už při dopravní nehodě airbagy střelí, tak je třeba vyměnit buďto samotné pytle, anebo rychlejší alternativa např. u sedačkového airbagu rovnou koupit celou sedačku. Já jsem byl donucen z konstruktivních důvodů měnit jen pytle, a za to děkuji především zdejšímu členovi @twincam1, který mi airbagy prodal a zároveň mi je pomohl nainstalovat. Airbagy (sedačka řidič + střešní řidič), vyšly na cca 3.500,- Kč. Dále bylo třeba vyřešit řídící jednotku, která uchovává v paměti informaci o vystřelení airbagů. Nenechte se zmanipulovat tvrzením, že jsou to tzv. jednorázovky a musí se měnit kus za kus (cena okolo 25.000,- Kč). Existuje mnohonásobně levnější alternativa, a to řídící jednotku vytáhnout - (nachází se schovaná za středovým panelem - hodně štěstí a nervů při demontáži ) a nechat jí přebít. Tato operace mě vyšla na 1.500,- Kč. Následně stačí již vše zkompletovat, a je hotovo.
PS: Aby to bylo úplné, nezapomeňte na pásy (předpínač a navíječ). Já měl bohužel tu smůlu a kupoval jsem tuto součástku z www.vrakoviste-honda.cz , ale bohužel předpínač vyhazoval chybu na diagnostice a byl nepoužitelný, takže jsem tuto operaci svěřil přímo mechanikovi, který si díl sehnal a doladil opravu. Proto nedoporučuji kupovat tyto díly předčasně a rovněž už bych si asi nenechal nic zasílat, ale rovnou nechat na místě opravit. Zadní náprava z výše uvedeného odkazu byla bez problému.
Dodám asi už jen to, že s celým tímto procesem jde samozřejmě vydrbat ještě lacněji, ale na úkor bezpečnosti a samozřejmě v případě další potřeby airbagy nestřelí.
Závěrem škoda po dopravní nehodě 70.000,- Kč.
Oprava: Narovnání karosérie, lakování, airbagy, předpínač a navíječ pásu, zadní náprava, levé zadní kolo, levý zadní plastový lem, překodování SRS ŘJ - cca 30.000,- Kč. Snad to dalším nešťastníkům pomůže při řešení opravy - pokud tak, jako mě, bude od pojišťovny sděleno, že auto je na totálku a odškodnění bude probíhat jedině formou finančního odškodnění. Při vyplacení pojistného si nezapomeňte říct i o doplacení rozdílu ceny po dopravní nehodě, mě to udělalo dalších 15.000,- Kč.
Hodně šťastných kilometrů bez dopravních nehod
izzy
5D 1.8 Sport
mám od: 28.6. 2017
v provozu od: 30.3. 2009
Odpověď jsem zde nenašel, a tak možná po těch letech budu první . Údajně je třeba dodržet pouze jediný faktor, a sice díly konkrétní motorizace benzín/nafta. Moudřejší budu až když to dám během pár dní dokupy. Pak sem hodím odpověď i s řešením (snad)
5D 1.8 Comfort
mám od: 28.11. 2007
v provozu od: 28.11. 2007
Honda SK má na stránke zvolávačku na AIRBAGY
https://www.honda.sk/cars/owners/airbag-recall.html
dá sa to skontrolovať cez VIN
5D 1.8 Sport
mám od: 21.5. 2014
v provozu od: 19.8. 2008
A čo je zaujímavé tak spolujazdcovi napinaky na páse nestrelili
5D 1.8 Sport
mám od: 21.5. 2014
v provozu od: 19.8. 2008
Zdar hosi, nechcem zbytočne zakladať nové vlákno tak sa tu chcem spýtať. Airbagova jednotka vybrata vymazaná a dnes keď sa vložila znovu tak furt svieti airbag. Otázka znie či sa niekde U nás chybička vloudila alebo mi vravel že môžu to byť jednotky na jedno použitie že po streleni sa musí kúpiť nová, dik dopredu za odpovede
5D 1.8 Sport
mám od: 21.5. 2014
v provozu od: 19.8. 2008
Tak dostať sa k airbagovej jednotke to je hotová vysokoškolská práca to ktorý debil vymyslel tu stredovu konzolu to klobúk dolu som zvedaví ako mi pôjde zložiť
5D 1.8 Sport
mám od: 21.5. 2014
v provozu od: 19.8. 2008
Tak dostať sa k airbagovej jednotke to je hotová vysokoškolská práca to ktorý debil vymyslel tu stredovu konzolu to klobúk dolu som zvedaví ako mi pôjde zložiť
5D 1.8 Sport
mám od: 21.5. 2014
v provozu od: 19.8. 2008
neviem v stredu sa pojdem pozriet na auto a ostnem tam a povrtam sa v tom a pozriem to aj sa spytam toho chlapika co mi to auto robi ake su moznosti, a ako to na autach inych znaciek vyzera
5D 2.2 Executive
mám od: 28.1. 2013
v provozu od: 7.11. 2007
Zrovna včera jsem tahal novou kabeláž k muzice a měl jsem dole spodní kryt pod B sloupkem a u navíjecího mechanismu je taky cosi od ovladani airbag systemu a patrona. Takže patrona je na obou stranách.
Jestli je stejný navíjecí mechanismus u zadních ti bohužel neřeknu, protože ten plast jde až dozadu do kufru a nikdy jsem ho cely nesundaval, ale jistě ti můžu říct to, že tam není patrona.
Každopádně pokud ti jde o bezpečnost svojí, případně kohokoliv, kdo to auto bude řídit, tak nevymýšlej zádné "ochcávky" a dej tam co patří, bezpečnost UFA je na docela vysoké úrovni, tak za to buď rád. Nepatříš ke svátečním řidičům, kteří překračují 60 jen v z kopce, když si toho nahodou nevšimnou a může ti to zachránit život. Jestli nechceš do tohohle investovat, tak do čeho?