VSA(ESP) kontra tempomat

Není to zase takový problém, jen nová zkušenost.Asi jste si už všichni (Comfort promine) pohráli s tempomatem (mimochodem, ovládání a chování mi přijde podstatně logičtější než třeba u Oktávky). Rychlost si tempomat pamatuje do vypnutí motoru a asi i tempomatu levým tlačítkem. Normálně ale poslední rychlost zůstává v paměti i při přeřazení aj. No a co se mi stalo: před pár dny jsem se zapnutým tempomatem vjel na D1 za deště do louže. Asi tam byl slabý aquaplaning, velmi lehce jsem to cítil asi i díky VSA - trochu problikl trojuhelníček. Pochopil bych i to, že mi okamžitě shodil tah motoru. Nojo, ale nebezpečí pominulo, zmáčkl jsem RES a nic. Zas jsem si tam musel rychlost znovu uložit. Kdoví jak by se to zachovalo při jízdě pod nožním plynem? Nechápu

Vložil Fanda, 2. Srpen 2007 - 13:46
 

varuj
příspěvků: 42
5D 1.8 Sport
mám od: 12.6. 2013
v provozu od: 17.9. 2008

pekáč napsal:
prostě jsem to tak dělal. Za tu dobu co ho používám si to snad pamatuju. Zapnout ho a pak aktivovat kolíbkou nahoru.
Příklad - jel jsem s tempo, před vesnicí odřadit na čtyři, při tacho 54 kolíbka nahoru, za vesnicí rozjezd na 100 a znova kolíbka nahoru. Všechno špatně ale takhle to fungovalo.

Nastavenie danej rychlosti po prvy krat sa robi spodnym tlacitkom (SET/DECEL), da sa ale nastavit aj tym vrchnym tlacitkom (RES/ACCEL), ale musi sa stlacit rychlo dva x za sebou Mrk

--
12. Květen 2014 - 20:39
pekáč
příspěvků: 60
5D 1.4 Sport
mám od: 18.8. 2011
v provozu od: 18.8. 2011

prostě jsem to tak dělal. Za tu dobu co ho používám si to snad pamatuju. Zapnout ho a pak aktivovat kolíbkou nahoru.
Příklad - jel jsem s tempo, před vesnicí odřadit na čtyři, při tacho 54 kolíbka nahoru, za vesnicí rozjezd na 100 a znova kolíbka nahoru. Všechno špatně ale takhle to fungovalo.

--
12. Květen 2014 - 19:47
Dejv
Obrázek uživatele Dejv
příspěvků: 1522
5D 1.8 Sport
mám od: 1.4. 2011
v provozu od: 1.4. 2011

pekáč napsal:
Tak jsem ráno cestou do práce testoval. Byl a jsem šokován. Teď to funguje téměř přesně tak, jak je to popsané v příručce. Jediný co nejde, je první zapnutí - kolíbka nahoru.

Ty máš v příručce napsané, že první zapnutí - kolíbka nahoru?? To bych se dost divil.
--
12. Květen 2014 - 19:31
pekáč
příspěvků: 60
5D 1.4 Sport
mám od: 18.8. 2011
v provozu od: 18.8. 2011

Nemyslím že by problém byl mezi sedačkou a volantem. Já nikdy neřešil čím vypínám tempomat. Prostě jsem najel na požadovanou rychlost, kolíbka nahoru a noha z plynu. Pak už jsem to jen dolaďoval nahoru nebo dolu. V obci na padesát, pak jsem to rozjel, na dálnici 140, to ještě pomahačům nevadí a obci zase na padesát. Někdy jsem ho vypnul tlačítkem, někdy řazením. Fakt jsem to neřešil. Proto jsem taky měl zafixováno, že to nemá paměť.

--
12. Květen 2014 - 19:23
kremilek007
Obrázek uživatele kremilek007
příspěvků: 1340
5D 2.2 Sport
mám od: 30.10. 2009

....

--
12. Květen 2014 - 19:05
kremilek007
Obrázek uživatele kremilek007
příspěvků: 1340
5D 2.2 Sport
mám od: 30.10. 2009

Martine, je to presne jak pises, myslim, ze chyba byla v nespravnem pouzivani MrkSpritmonitor.de

--
12. Květen 2014 - 19:04
2bep
Obrázek uživatele 2bep
Administrátor
příspěvků: 5047
bývalý majitel

to pekáč: To máš podle mě nějak divně zapamatované. Jelikož kolíbka nahoru je zvyšování nastavané rychlosti tempomatu/případně opětovná aktivace tempomatu na posledně stanovenou rychlost, pokud došlo k jeho deaktivaci např. brzdou.
Toto nefunguje, pokud došlo ke chcípnutí motoru. Po každém nastartování je tempomat zresetován a jeho prvotní zapnutí na danou rychlost musí proběhnout kolíbkou dolů.


--
12. Květen 2014 - 18:13
pekáč
příspěvků: 60
5D 1.4 Sport
mám od: 18.8. 2011
v provozu od: 18.8. 2011

Tak jsem ráno cestou do práce testoval. Byl a jsem šokován. Teď to funguje téměř přesně tak, jak je to popsané v příručce. Jediný co nejde, je první zapnutí - kolíbka nahoru. Pak to jde včetně paměti. Jsem z toho jelen. Dřív jsem prostě bez ohledu co jsem dělal s pedály nebo tlačítky držel rychlost danou okamžikem zapnutí kolíbky nahoru. Jediný kdy držel paměť, bylo při předjíždění kdy jsem zrychlil a pak pustil plyn.
Koukal jsem na ty záruky, máte pravdu je to na tři roky. Takže OK.
Díky za konzultace

--
12. Květen 2014 - 17:55
dodo
příspěvků: 300
bývalý majitel

To by chtelo pichnout na diagnostiku, jinak to jsou jen dohady.
Je tam videt i historie proc doslo k vypnuti tempomatu (brzda, spojka, tlacitko..)

--
11. Květen 2014 - 21:18
Bully
Obrázek uživatele Bully
příspěvků: 1955
bývalý majitel

Honda ma standardni zaruku 3 roky, krome priplatkove delsi doby nebo prodlouzenych zaruk v urcitych konkretnich pripadech.
____________________________________________

Civic Type-R 8G Beruna

--
11. Květen 2014 - 19:26

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".