Občas se myslím najde nějaká drobnost, na kterou člověk přijde jen tak náhodou.
Tak proč se nesvěřit, že?
Mě v poslední době například zaujaly dvě věci v souvislosti s tempomatem:
1. Tempomat funguje až od 40 km/h.
Často jezdím jednou dlouhou rozbitou ulicí třicítkou a tam bych ho klidně použil, kdyby to šlo...
2. Když při zapnutém tempomatu stisknete tlačítko ACCEL nebo DECEL, tak se nastavená rychlost zvýší/sníží o 1,6 km/hod.
Proč asi?
Inu, Náš Civic pochází z Anglie, že?
majitel jiné Hondy
Tak mi to nedalo a zkusil jsem teda 2ku pomalu vytocit a fakt 104 a dost. Nevim jak, ale tehdy mi to fakt 107 ukazalo.
5D 1.8 Executive
mám od: 7.12. 2006
Nedalo mi to, a dvojku jsem také otestoval, mě omezovač s poměrně výrazným hrknutím protestoval při 103 km/m...
5D 1.8 Sport
mám od: 5.9. 2006
v provozu od: 5.9. 2006
Jeden postřeh z praxe. Schránka před spolujezdcem je dimenzovaná přesně pro 2x6 330ml plechovek s pitím + servisní manuál a pár dalších drobností Vzhledem k tomu, že 12x 330ml plechovek jsou celkem 4 litry pití, mám vždy po ruce dostatek tekutin i na delší cestu Úplně ideální jsou zafóliované balení 6 plechovek.
náhodný návštěvník
Jo, to by podle ma odpovídalo.. Pokusím sa dnes si GPSku pučit a změřat to.
...only the good die young...
příspěvků: 1398
bývalý majitel
Sau: S mojimi dosť zjazdenými gumami mi GPS udávala 97-98km/h. Odchýlka 6-7km/h je u mňa podľa poslednej cesty konštantná, takmer nezávislá od rýchlosti. Ale spomínam si, že minulý rok to bolo skôr 5-6km/h.
náhodný návštěvník
Tak sem tu dvojku dnes zkusil a omezovač zasahuje opravdu v 104 km/h,ani 1 km víc Držal sem ju v něm asi 1s a těch 104 bylo maximum, takže měls pravdu a já sem sa minule asi přehlédl Teď už enom zjistit kolik je těch tacho 104 km/h reálných, jestli je to těch 100,5 km/h jak mě vyšlo nebo ne, protože podle ma by to mělo byt tak 98-99 km/h.
...only the good die young...
příspěvků: 1398
bývalý majitel
Sau: Veď ja hovorím presne to čo Ty
Podľa GPS sa líšiť môžeme, ale záraz o obmedzovač na dvojke pri 104km/h je istý ako smrť. Ibaže by sme mali obmedzovač nastavený inak...
Keďže sa zdá, že obvod si odmeral naozaj precízne, najväčšiu neistotu v Tvojich výpočtoch teraz vidím v predpoklade o zásahu obmedzovača v 6950ot. Presnosť odpočtu nie je bohvieaká a otáčkomer môže takisto klamať. 100ot. na dvojke je predsa 1.5km/h.
majitel jiné Hondy
Je to 6MT. Ale takhle jsem to nezkousel. Proste pri 107 jsem vyslapl spojku a preradil (zrychloval jsem rychle).
náhodný návštěvník
Spíš naopak, ne ? Ojeté gumy budů mět vliv na to, co naměříš s GPS než na to co ukazuje tachometr - ten je nastavený na nejaký předem daný obvod pneu a že sa ojetím nebo špatným nafůknutím zmenšil nemá ani páru, na rozdíl od GPS která měří rychlost reálnů.
Jinak s těma výpočtama máš pravdu, tu sem udělal chybu. Já sem počítal s převodama udanýma enom na 2 desetinné místa jak bylo psané v časopise. O tom že sů na Honda.cz na 3 desetinné místa sem nevěděl, protože mě z neznámého důvodu tyto stránky odmítajů fungovat. A navíc sem výpočty zaokrůhloval na 2 desetinné místa, což byla taky chyba, to taky hodilo odchylku. Teď sem to znova přepočítal a je to následovně, rychlosti na jednotlivé stupně na 1tis ot. od jedničky po šestku, podle kterých si už ide spočítat rychlost při jakýchkoliv otáčkách : 8.605 km/h , 14.466 km/h , 20,750 km/h , 25.652 km/h , 31.697 km/h , 37.191 km/h.
Takže na tu dvojku by to mělo jít "dostat" na celých 100.5 km/h Ale to už bude u různých aut individuální z důvodu různých obvodů pneumatik, které sa možu klidně z důvodů ojetí, rozdílného naložení auta nebo různého nafůkání lyšit klidně i v řádu centimetrů. Takže někdo tu stovku udělá, někdo třeba ne.
Tak jak tak by ale tachomtery, pokud sů nastavené u všech Civiců stejně, měly každému ukázat stejnů max hodnotu, ta která by sa mohla lišit je z GPS, které mří skutečnů rychlost.
...only the good die young...
příspěvků: 1398
bývalý majitel
Turin: To je skutočne ťažké uveriť, a to napriek tomu že máš sedan. Nemáš náhodou automat (ten má dlhšie prevody)? Sadni do auta, pomaly vytoč dvojku a počkaj až sa Ti zarazí o obmedzovač. Potom chvíľu choď konštantne tak, aby si opakovane narážal do obmedzovača a povedz akú rýchlosť Ti ukazoval rýchlomer.