Stalo se mi to už dvakrát.
Rezerva se mi rozsvítila na dálnici, kde průměrná spotřeba byla určitě přes 8 litrů, PP ukázal dojezd někdo mezi 50 a 60 km. Pokračoval jsem na okresce, kde jsem jel mnohem úsporněji (určitě pod 7 l), ale kilometry na dojezdu přesto pořád pravidelně ubývaly až do nuly. Má to logiku? U mého starého auta si PP všiml snížení okamžité spotřeby a údaj o dojezdu se za chvíli zase zvýšil, třeba i o 20 km. Možná Honda počítá průměr z mnohem delší poslední ujeté vzdálenosti...?
bývalý majitel
Díky za tip, tenhle snímač je zdrojem info pro tacho? Takže ti neseděla ani okamžitá rychlost? U mě je patrně v tomto směru vše OK, tedy tachometr přeměřuje o stále stejnou odchylku proti GPS Průměrná spotřeba sice je trochu vyšší, oproti skutečné dle tankování, ale nijak dramaticky. To nakonec byla i dříve, leč teď je to trochu více. Příčinou bude spíše převažující poskakování v kolonách po městě, při výletu někam po dálnici je vše +- OK. Tedy s průměrnou sp.
U mě to je prostě jako kdyby najednou PP začal počítat se smrsklou nádrží... Ale jak jsem psal, sleduju to. Zatím víc nejde. Možná se více zaměřím na průběžné změny údaje dojezdu - vždycky jsem třeba chtěl zjistit, po jakých km či době třeba najednou opraví odhad dojezdu směrem nahoru - po řekněme změně jízdního režimu.
5D 2.2 Sport
mám od: 28.5. 2008
v provozu od: 28.5. 2008
Ukazuje ti dobře průměrná spotřeba? Já jsem měl hned za tři měsíce vadný snímač otáček v převodovce někdy vše OK jindy 35l/100 tak doblbnutý PP i jiné hodnoty a za jízdy při přežazení z 5 na 6 mne pustil až na spatečku to už bylo moc . V servise na to nemohli přijít tři týdny při výměně 15 min.práce.
bývalý majitel
Boha, to tlumení bych neřešil. Spíše že je možná až moc silné...
Mám spíše nový poznatek (a doufám, že ne závadu) Poslední 3 tankování, byť do plné, mi PP začal ukazovat moc malý dojezd. Taky třeba jen 391km. A není to náhlou vysokou spotřebou před tankováním. Jak jsem kdysi psal, sleduju si spotřebu v excelovské tabulce. A zatímco součin průměrné spotřeby (za nádrž samozřejmě) a dojezdu po natankování (tedy zhruba by to vlastně měl být objem nádrže) mi vždy osciloval mezi cca 45 l až řekněme 52 l, tak nyní to je 32 - 34 l. A tankuju celkem dostatečně velká množství. Ale není normální, aby se po natankování 50,5 l změnil dojezd z 0 na 445km, anebo jindy jsem dotankoval 15,4 l (do plné) a dojezd se změnil jen z 389 na 469 km, tedy o pouhých 80 km. Plovák (máme tam ještě plovák, nebo něco chytřejšího?) asi bude OK - analogová ručička je nahoře jako vždy. A samozřejmě na nádrž ujedu svých +-600km. Nečekám diagnózu, spíše to je podivná zajímavost. A budu čekat, jak se to bude vyvíjet, či zda se to nerozvine v seriózní závadu. Možná stopa může být, že to začalo po tom natankování u Lukoilu (viz níže) Ale to už je 1200km a 3 další tankování minulost
5D 1.8 Sport
mám od: 12.4. 2008
To opozdenie je tam kvoli tomu, ze ked prejdes zatackou a rozhojda sa hladina v nadrzi aby rucicka nebehala cez pol stupnice hore a dolu ako na starej 120cine.
bývalý majitel
OK, a tak se také stalo. I analogová ručička musí dooost zaostávat za skutečností (řekněme, že to je elektronické zatlumení?). Do nádrže nateklo už 40 l (z celkových asi 49 l) a ručička teprv v 1/2. I dojezd korespondoval, bylo to ve stejný okamžik kolem 300km, tedy kolem poloviny, co obvykle mívám na plnou nádrž.
Mimochodem, bylo to u Lukoilu na Bohdalci (P-10) a nikdy více. Motor na jejich benzín chytnul až snad na potřetí. Pravda, pak si asi zvyknul a ŘJ to přepočítala. Což je taky divný, přece by měl startovat na zbytky původního paliva v trubičkách mezi nádrží a motorem?
majitel jiné generace
Na dojazd je tu http://8g.hondaclub.cz/node/233 toto vlákno a na 0 vpohode prejdeš ešte 50km
5D 1.4 Sport
mám od: 6.9. 2008
v provozu od: 4.6. 2013
Jel jsem a rosvítila se mi kontrolka benzinu,PP ukázal dojezd 50km po 50km jak počítač ukázal dojezd 0km tak jsem s ním ujel ještě tak 8km.
příspěvků: 2241
4D Hybrid
mám od: 5.2. 2007
Já myslím, že přesnost měření množství paliva v nádrži je dána konstrukcí vlastního plovákového hladinoměru, kde cm zdvihu plováku jsou mm na jezdci. A to se toto zařízení musí ještě, jakž takž, vyrovnat s tvarem nádrže. Vypadá to takhle nějak podobně.
Přepracováno, protože já taky!
majitel jiné generace
to som si už tiež všimol, dojazd PP upravuje bud len o 1 km, alebo ked sa jedná o viacej (napr. zo 600 na 800 km) neskoči naraz ale ide po 5 km (600, 605, 610 ... 800)
bývalý majitel
Eee - nemyslím. A proč 5L? Přece nemáme spotřebu 100/100 Spíše to TC tak nějak propočítává průběžně. Pokud číslo ještě stoupá ke konečné hodnotě a přitom už mám dávno nádrž plnou - a plovák nepochybně už je taky nahoře, a tedy dává do TC finální informaci, tak to nebude o čidle. Ani jsem to neskoumal - máme klasický potenciometr, či už něco lepšího? Pravda - příště já nebo jiný volontér může ještě sledovat i analogovou ručičku vpravo. Na to jsem zapoměl.