Změna naladění podvozku po faceliftu

Mám v plánu si pořídit Civica 8G s 1.8i VTEC a při hledání různých informací kolem a kolem jsem narazil na pro mne zajímavou informaci.
Při faceliftu na konci 2008 bylo prý změněno naladění podvozku.
Nové naladění má:
- být komfortnější a celkově lepší (ohlasy na fórech)
- mít nové odolnější tlumiče

Jaké jsou vaše zkušenosti, poznatky a dojmy? Směju se

Vložil Sverige, 13. Červenec 2013 - 10:00
 

Bully
Obrázek uživatele Bully
příspěvků: 1955
bývalý majitel

Prevod rizeni, tj. strmost, reakce na pootoceni volantem je stejna u vsech. Pocet desetinnych mist otacek volantem nebo polomer otaceni uz je jina zalezitost a zalezi na vic vecech. To same pocit pri zataceni, prehodte si i u stejneho auta plaste a uvidite sami. Rozdil treba mezi i-CTDi a lehouckou 1,4kou bude uz sakra znat, stejne tak jinak naladeny podvozek atd. atd. . Obujte 18" kola plasti 225/40 se zesilenou a extra tuhou bocnici a dostanete zase uplne jinak reagujici auto.
____________________________________________

Civic Type-R 8G Beruna

--
16. Červenec 2013 - 22:18
niio
příspěvků: 1655
bývalý majitel

ano to plati o tej jemnosti, ale sport a exe myslim, ze prave kvoli 225 pneu sa nedaju kolesa vytocit tak uplne, ako pri comfort, to znamena, ze ovladanie je rovnako jemne, len kolesa sa nedaju tak vytocit a preto ma sport a exe v tech spec mensi polomer otacania volantu

--
16. Červenec 2013 - 16:20
PSebi
příspěvků: 237
5D 1.8 Sport
mám od: 21.8. 2010

to niio: úvaha: jestliže mám na menší změnu úhlu vytočení kol delší dráhu opsanou volantem, tak by mělo být i řízení "jemnější" ne tak strmé, nebo jinak, přesnější zatáčení, při uvažování zachování linearity a že je řízení bez vůlí. Možná je to napsané krkolomě, ale lépe mě to teď nenapadá jak to popsat.

sveto: Zimní mám 16", a je to téměř stejné jako na letních. Výrazný rozdíl asi nevnímám. Snad jen větší komfort. Co se týče ovladatelnosti mé 1.8 Sport (předface) a 1.4 Comfort (poface), tak s 1.4 komfort si lépe vyhraji v zatáčkách, zkrátka na limitu si můžu ještě i blbnout s plynem a řízením. A myslím si, že u té 1.4 je volant i trochu ukecaný. U té 1.8 mám pocit, že řídím velké těžké auto a že bych potřeboval širší silnici. Jistě, roli může hrát i hmotnost obou motorů, ale mně prostě příjde ta 1.4 vyladěnější a o moc. Pokud to někomu pomůže, tak na té 1.8 mám najeto cca 57 tis. Když jsem přešel z Focuse I a II na C8g 1.8, tak jsem se skoro mlátil do hlavy co jsem to koupil za neřízenou střelu, ale řekl jsem si, že si zvyknu, někdy to prostě chce změnu, tak jsem vzal Hondy místo nových Focusů.

--
16. Červenec 2013 - 15:25
Sverige
příspěvků: 12
bývalý majitel

to PSebi: vidíš/cítíš tam i nějaký jiný rozdíl, než tu citlivost řízení, která se tu už pěkně rozebrala? Směju se
Jde mi hlavně o tvrdost podvozku. Jsou lidé, kteří tvrdí, že facelift nic nezměnil, ale jsou i tací, kteří po faceliftu cití velkou změnu v naladění více do komfortu, přičemž na "sportovnosti" to není nijak znát.
Můj aktuální problém je, že mám vyhlídlého Civica 2008 1.8 Sport, které je ale před FL. Nevím, jestli raději ještě nepočkat a nevzít nějakého po FL.

--
16. Červenec 2013 - 14:31
niio
příspěvků: 1655
bývalý majitel

bingo, to je to, co som si nemohol spomenut - zavisi to od sirky obutia...

--
16. Červenec 2013 - 12:23
sveto
Obrázek uživatele sveto
příspěvků: 74
5D 1.8 Comfort
mám od: 24.1. 2009

Ahoj ked som mal na mojej 1,8comfort 225/17 tak to bolo strasne citlive po nasadeni 205/16 je to lepsie mne vyhovuju 205

--
16. Červenec 2013 - 11:41
niio
příspěvků: 1655
bývalý majitel

disel a exe maju sice menej otacok, lenze maju vacsi polomer otacania a teda riadenie je stale rovnako strme. inymi slovami, kolesa sa nevytocia az to takeho uhla, ako pri comfort....myslim, ze som to niekde takto cital

--
16. Červenec 2013 - 9:31
2bep
Obrázek uživatele 2bep
Administrátor
příspěvků: 5047
bývalý majitel

to PSebi: A obě auta máš na stejných kolech? ET, rozměr a váha kola můžou taky ovlivnit subjektivní pocit z řízení.
Kolik otoček volantu máš od středu k jednotlivým krajním polohám u obou otorizací?

edit: Malá oprava. Kouknul jsem do katalogu k MY09 a tam jsou následující počty otáček volantu mezi dorazy:
C8G 5D:
1,4 a 1,8 Comfort -> 2,42
2,2 všechny výbavy -> 2,37
1,8 Sport a Exe -> 2,25

CTS:
1,8 -> 2,42
2,2 -> 2,29

K CTR tam tento údaj neni. Takže 1,8 Sport a Exe mají z neCTR Ufounů opravdu nejstrmější řízení.


--
16. Červenec 2013 - 9:11
PSebi
příspěvků: 237
5D 1.8 Sport
mám od: 21.8. 2010

To Bully: řízení určitě není stejné u všech C8g, teda aspoň ne u mých. Mám 1.8 (Sport) 2007 a 1.4 (Comfort) 2010 a naprosto střízlivě mohu říct, že u té 1.8 (Sport) je řízení mnohem strmější. Tam kde s tou 1.4 (Comfort) jemně dolaďuji průjezd zatáčkou, tak v 1.8 (Sport) musím v podstatě nasadit úhel a pak se někdy divím, v jaké stopě auto skončí a jemné doladění nepřipadá v úvahu páč stačí malinké natočení volantem a auto zatočí o větší úhel než potřebuji. Nechápejte mě špatně, není to špatné auto, ale byl bych raději pokud bude možné ty věci doladit aspoň jinými součástkami či nastavením.

--
16. Červenec 2013 - 9:05
sumy
příspěvků: 294
5D 1.4 Comfort
mám od: 14.10. 2012
v provozu od: 20.12. 2007

Strmé řízení je super a osobně s ním v lehké 1,4 problém nemám(předface). Naopak, většinu nájezdu mám po silnicích II. a III. třídy a tam kde to znám a vidím se to nebojím švihat Pískám si Sice se nakloní, ale drží. I když mi jednou volala manželka, že nám doma hoří a rval jsem to co to šlo, tak jsem se nikde nedostal do nepříjemné situace(nepočítám li to, jak mi to tahalo za žaludek) Totálně prkený podvozek jsem si před 14 dny užíval, když byl cíva v lakovně a drandil jsem MR2, to mi celou cestu chrastil i řemínek na hodinkách Jsem zděšený a tam co si civic jen "ťuknul" jsem na MR2 při mnohem nižší rychlosti zlomil ráfek KlejuBrečím

--
16. Červenec 2013 - 7:58

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".