Hledat |
Water injection pro 2.2 i-CTDiPřemejšlím o tomto zařízení pro zvýšení výkonu. Přijde mi to lepší jak chip, protože ten zatěžuje motor a převodovku permanentně, ale tohle jen když to zapnu. A navíc mimo pořízení mě pak provoz už nic nestojí. Vložil tom, 28. Březen 2008 - 17:36
|
příspěvků: 2241
4D Hybrid
mám od: 5.2. 2007
2 Tom : Tak jak dopadl tvůj výzkum s vodou? Dotáhls to do konce?
5D 1.8 Executive
mám od: 2.11. 2006
neboj Gonda, normalny clovek si to na beznu prevadzku do auta neda...
killing is my business...and business is good
5D 1.8 Sport
mám od: 5.2. 2006
v provozu od: 14.2. 2015
.. téma to zaujímavá a tak som hľadal informácie ďalej a dopátral som sa k podobným obavám z korózie. Vzniknutá vodná para sa dostáva okolo krúžkov do olejovej vane a znehodnocuje mazaciu schopnosť oleja. Vodné kondenzáty pôsobia zas hlavne vo výfukovom potrubí (ich efekt nemusím spomínať). Navýšenie výkonu by sa dalo teoreticky predpokladať za zvýšenia kompresného pomeru (lenže ako na to a "nerozkafrať" motor ... však?), či nahnania výšších obj. množstiev vzduchu. Celkovú energetickú bilanciu takejto zmeny (zisk verzu vynaložená energia) si nikto netrúfal odhadnúť.
Môj pocit zo získaných informácií je taký, že získanie výkonu za pomoci tejto technológie je draho zaplatené (cena, životnosť motora a ďalších častí) a do štandardnej prevádzky sa nehodí. Iné je to u závodných aut, kde emisie (ano emisie, pretože NOx nie je všetko a znižovaním teploty spaľovania rastie emisia iných škodlivín), spotreba a životnosť nie su na prvom popredných miestach záujmu.
Gonda
5D 1.8 Sport
mám od: 5.2. 2006
v provozu od: 14.2. 2015
tiez ma to zaujima, tak som oslovil veduceho projektu co pre JCB vyvijal TurboDeasel, ktory hnal auto (skor raketu) po nevadskej pusti 350 m/h (miles per hour).
Tiez vstrekovali vodu do sania. U sportakov je to OK. Zivotnost motoru tam je ina. U klasickeho auta by vsak vzniklo az niekolko veci, ktore je treba riesit vopred (boptnanie tesneni, nastavenie mapy .... koroziu spalovacieho priestoru).
Hosi ten motor ladili niekolko tyzdnov s aparaturou za miliony.
Drzim Ti palce. Osobne by som sa do toho pustal s dalsim nahradnym motorom v garazi a slusnou diagnostickou aparaturov (ak je ciel ziskat navysenie vykonu a korozia ma netrapi).
Predpokladam, ze mas dobre technicke vzdelanie a skusenosti z praxe. Inac je to len vyhadzovanie penazi.
5D 1.8 Executive
mám od: 2.11. 2006
no v zime to bude fakt radost
killing is my business...and business is good
3D 1.8 Sport
mám od: 19.12. 2007
Spis me zajima jak mu to bude fungovat v zime Subaru ma tu nadrzku vyhrivanou, ty do toho jako budes lejt nemrznouci smes? to te motor nebude mit rad.
5D 1.8 Sport
mám od: 4.11. 2006
to tom:
Chtel si nazor nekoho, kdo videl fungovat oboji. Ja sem oboji videl a resil to s majiteli. A dokonce videl rozebrany motor, kde bylo vstrikovani vody nainstalovane ( myslim do sani benzinu).
Kdyz nechces slyset odpoved (i kdyz negativni), tak se neptej...
5D 2.2 Sport
mám od: 13.3. 2007
Koukám, že to tu je samej odborník, takže se k tomu už dál vyjadřovat nebudu.
5D 1.8 Sport
mám od: 4.11. 2006
to lukas: Hele on tim mysli vstrikovani vody do sani, nebo ochlazeni mezichladice vodou?
Oboji je podle me kravina, ale jedno je extra blbost...
3D 1.8 Sport
mám od: 19.12. 2007
Jenze normalne se IC chladi zvenku nic se nikdy nestrika do motoru, navic ano u WRC se to pouziva, ale u WRC jde po kazdym zavode motor na GO, prevodovka po kazdy RZ apod. Tohle je fakt nesmysl.