Hledat |
Úprava masky - odfarbenie chrómovej lišty pred striekaním do farbyTento topik zakladám, ako návod a inšpiráciu, ak by niekto potreboval jednoducho a rýchlo zbaviť, plastové diely pochrómovania, pomedenia alebo hocakého iného pokovenia.Pred časom som si zaobstaral športovú masku na svoje ufo, keďže pôvodné akvárium, nebola moja šálka čaju No ani nová maska z coxmotorsportu nebola bez chyby...chrómová lišta sa mi nepáčia a rozhodol som sa ju streknúť do farby môjho auta. Tu nastáva problém, pred striekaním je nutné odstrániť pochrómovanie, aby farba chytila a nelúpala sa časom. Brúsiť to ručné by bola makačka nenormálna, po opiekovaní by vznikol hrbolatý povrch zase...riešenie je použitie chémie 1. Kyselinu chlórovodíkovú HCl(možete ju nájsť aj pod názvom soľná) v 30% koncentrácii - dá sa kúpiť bežne v drogériach Postup: Prikladám fotky z pracovného procesu aj s výsledkom: Vložil Supafly666, 8. Duben 2013 - 20:48
|
4D 1.8
mám od: 28.4. 2012
v provozu od: 27.7. 2006
Jo aha, ty mluvíš o těch maskách na Fabie co se loupaly.
Já měl na mysly ty plasty v základu pro Škodovku.
5D 1.8 Sport
mám od: 1.10. 2011
v provozu od: 10.10. 2007
Právě,že tam žádný nebyl.Bylo stříkané přímo na plastu.Seženu fotky na scanuji a dám to sem.Ale jak říkám.Všichni máme své postupy.A je úplně jedno,jestli lakuješ,truhlaříš,vaříš,šijež nebo zedničíš.Co člověk to názor a co fachman tak jiný postup.Ty fotky sem určitě dám až je seženu,ale jinak už na toto téma kašlu.Měj se hezky a hodně ˇšťastných km a co nejméně lakování Ahoj Honza
4D 1.8
mám od: 28.4. 2012
v provozu od: 27.7. 2006
jan.sital:
A ten základ byl světle šedý, že?
Pokud ano, tak tam byl proto, aby špatně kryjící metalíza neudělala na černém podkladu jiný odstín než na plechu nebo aby nebylo třeba více vrstev metalízy. Metalíza je přecijenom dražší než nějaká základní barva, že?
5D 1.8 Sport
mám od: 1.10. 2011
v provozu od: 10.10. 2007
Stříbrná metalíza.
5D 1.8 Sport
mám od: 22.11. 2012
v provozu od: 7.3. 2006
Mrzí ma, že sa tu "vďaka" môjmu návodu strhla takáto debata Z mojej skúsenosti môžem povedať, že som sa už stretol s oboma postupmi a každý ma svoje plusy aj mínusy. Pri priamom striekaní na naleptaný plast hrozia vo finále chyby povrchu, ktoré pri pohľade na holý plast neboli viditeľné. Striekanie s použitím plniča samozrejme toto riziko eliminuje, zase výsledná vrstva nemusí byť taká rigidna, keďže je hrubšia ako pri priamom striekaní na plast. Každý presadzuje to svoje know-how, ale ani jedno nie je nesprávne. Pri opravnom striekaní by so sa priklonil k plniču, pri nástreku nových dielov kľudne k priamemu nástreku s použitím leptadla.
PS: lišta už je nastriekaná, bez použitia plniča a sem-tam sa objaví miesto na výsledku, kde je nepatrná chybička na dokonalom povrchu, zase verím, že nástrek sa bude húževnatejšie brániť obitia kamienkov...
Radšej plávať proti prúdu, po prúde sa nesú len mŕtvoly.
4D 1.8
mám od: 28.4. 2012
v provozu od: 27.7. 2006
jan.sital:
Jakou barvu měl ten základ na plastech pro Škodovky? Do jakých barev se ty plasty se základem lakovaly?
5D 1.8 Sport
mám od: 1.10. 2011
v provozu od: 10.10. 2007
Opravdu?To mi neříkej,že i pro VW.Protože v tom případě dělá každá lakovna pro VW něco jiného.Byl jsem v Boleslavia viděl jsem,jak se lakují masky a nárazníky co přijdou od jiného dodavatele již připravené pod lak.Všechny masky a nárazníky(zrovna dělali nárazníky Fabia a masky fábia do stříbrné metalízy)byly jak dětská prdelka krásný hladký černý povrch jak říkáš ano pak se omyli isopropanolem,ale pak šli všechny pod základ.Dokonce bratranec stříkal pro VW,Škoda,Audi v Porsche České Budějovice a říkal jsem mu o naší debatě a jen se zasmál a a konstatoval,že ať si to dělá každý jak chce.Mně lakoval i lemy a prahové plasty na Civic.Jestli si někdo myslí,že je to obyčejný plast tak omyl.Nalakoval mi lem co jsem odřel do stejného odstínu a stejnou hrubostí jako je originální šedivý a to jsem mu dodal starší lakovaný stříbrný.To samé přední a zadní podnárazníky kamarádovi co má tu samou HC jako mi. Měl je odřené a má je zase jako nové.Jsme rodinná firma a jsme rádi,že ho máme v našem servisu.Protože z 50% lakuje jen na vývoz do USA a Anglie veterány které jsem k nám jdou lodí nebo kamionovou přepravou.Je to pan lakýrník.Když sem teď něco napíši tak si o mně 90% lidí na tomto foru bude myslet,že jsem idiot nebo vychloubačný frajer,ale dám to jelikož je to pravda.Myslím,že zde není člověk co by neviděl Rychle a zběsile první díl tak to Mitsubishi Eclipse to zelené na začátku než vyletělo do vzduchu se lakovalo unás v lakovně.Možná se moc nelíbylo proto ho vyhodili do vzduchu,ale pravda je taková,že šlo do Anglie od nás.Kdo nevěří tak ať.Nemám vůbec důvod si něco podobného vymýšlet.Ještě měl nabídku lakovat do,ale to nevím přesně myslím,že 3 nebo 4 díl,ale nedohodli se.Jo a ještě ke Škodovce.Přišla serie fabii a neměli na maskách základ.Lidi projeli s novým autem myčkou a 99% aut se přelakovávalo v servisu,protože pod barvou nebyl základ.Pokusím se sehnat fotku a vložit.Muselo se to fotit pro Boleslav.
4D 1.8
mám od: 28.4. 2012
v provozu od: 27.7. 2006
No a právě ten Primer BASF je to naleptávadlo.
To že lak popraská je zapříčiněno špatným obasahem nebo absencí tužidla a změkčovadla v laku.
To že se lak oloupe je známka špatně připraveného povrchu (zbroušení, odmaštění, naleptání).
Rozhodně se nejedná o inovaci Made in USA.
Tahle technologie se používá v prvovýrobě minimálně od začátku 90. let snad u všech značek.
Ověřil jsem si to osobně na Civicu 5G (1993), 6G (1998), 8G (2006), Fabii 1G (2001). Z těchto aut jsem měl možnost obrousit originální lak až na plast a nikdy tam žádný plnič ani základovka nebyla.
4D 1.8
mám od: 28.4. 2012
v provozu od: 27.7. 2006
Konečně někdo, kdo zná skutečnost.
U lakýrníků je neznalost technologií v prvovýrobě běžná věc a dost často ani lakýrníci nedávají do laku plasty změkčovadla a nepoužívají polyuretanové plniče, když je třeba vyrovnat nerovnosti.
A výsledek je, že nově nalakovaný nárazník je po zimě omlácený od kamínků víc než originálně lakovaný po 10ti letech provozu.
Ale to přeci nevadí. Na poškození se záruka nevztahuje a lakýra má po zimě kšeft zajištěnej
3D 1.8 Plus
mám od: 26.6. 2014
v provozu od: 21.3. 2009
Tak abych to konečně rozseknul, pracuju ve firmě která vstřikuje a následně i lakuje díly pro VW, TPCA, Opel a další značky, jak již tady bylo řečeno, plastový díl vyjde z formy s "dokonalým" povrchem, následně se díly ionizují. V lakovně se díly "umyjí" chemickou srágorou zvanou isopropanol, no a pak už jdou díly přímo na lak.
Takže takhle se věci mají, teď se můžete dohadovat