Hledat |
svíčky 1,8Před rokem mi při "garančce" 80tis měnili svíčky - NKG za 2 704 Kč a m.j. jsem položil otázku, zda to není brzy, když v servisní knížce je výměna každých 120 tis. Vložil Hori, 5. Listopad 2009 - 23:32
|
bývalý majitel
ano
3D 1.8 Sport
mám od: 2.4. 2008
tieto?
http://cgi.ebay.co.uk/NGK-Iridium-Spark-Plugs-HONDA-CIVIC-1-8-Inc-Type-S-05-/150544913436?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item230d2d141c
FERRARI fan
bývalý majitel
Ty spekulace s odporem jsou úsměvné. Počítám, že odpor Pt nebo Ir je proti odporu (či spíš elektrické pevnosti) směsi zanedbatelný, místo ze kterého se šíří jiskra je dané spíš okolním prostředím a úsadami na povrchu než odporem elektrod, ten je nižší o mnoho řádů, nehledě na 15kOhm předřadný odpor v odrušených fajfkách a další předřadný odpor vestavěný přímo v odrušené svíčce.
Brisk DOR LGS má zrovinka největší problém s úsadama na povrchu a jejich životnost oproti Iridiovým svíčkám je zlomek, troufám si tvrdit tak 1/10. Ale po novotě to může opravdu vykazovat jisté zlepšení. Zkoušel jsem je kdysi na Civicu 5g 1.5 D15B2, a chovaly se přesně jak píšu, nejdřív velké nadšení, po 100km už normál a po 5000km okamžitě do kulatého regálu.
5D 1.8 GT
mám od: 24.5. 2010
Tu teplotu jsem spletl. Jsem si spletl s wolframem, neco okolo 3400°C. Videl jsem svicky s wolframovou bocni elektrodou, coz by byla bomba, kdyby nekdo delal seriove i na stredni,ale jsou zde velke problemy s technologii vyroby a tudis asi i s cenou. Cisty wolfram da se rici, vyraben slinovanim, tj. spekanim za vysokych tlaku a teploty z prasku. Zajimalo by me kolik toho Iridia obsahuje pouzita slitina navarena na elektrodach svicek. NEverim tomu ze to obsahuje vice jak par procent. Vyrobce to muze pojmenovat jak chce, treba ikdyby tam bylo Iridia jen 1%. Souhlasim s Tebou Petousi, o usadach, horeni, rychlejsi zapaleni smesi, tudis lepsi vyuziti energie paliva a mozna i lepsi vykonu. Viceelektrody maji jiste vice zapornych vlastnosti,ale jedine k cemu u nich muze dojit je opaleni elektrod a horsimu zapalovani vlivem vetsi elektrodove vzdalenosti Osobne se chci vyvarovat tomu, az se vypali svar kterym je privarena tato slitina a sup s tim do valce? Nevim jak velky klade odpor Iridiova slitina, ale platinova klade asi velky odpor a proto jiskra preskoci i mimo platinu, ikdyz je zde vetsi vzdalenost elektrod. Pokud uvadi vyrobce u Iridia vetsi zivotnoist,proc ne ale stejne bych to po cca 50tis zacinal kontrolovat.Osobne se mi dobre ve stare Honde 1,5 jezdi na DOR15LGS, kluzna dlouha jiskra. Nevim cim to je ale treba na vyrobcem doporucovany NGK BCPR6E to po 3tis jakoby skubne a zacne jakoby lepe tahnout. Na DOR15LGS plynule tahne porad uz od spodu.
bývalý majitel
Na linku je nějaký popis ke svíčkám + nědco navíc
http://www.amazon.com/Denso-SKJ20DR-M11S-Iridium-Long-Spark/dp/B002FOO8DY
"Product Description
Iridium plugs have an extremely long life as Iridium is 6x harder and 8x stronger than platinum. Because of the strength and hardness of iridium, there is virtually no electrode wear. This combined with a platinum ground electrode, creates a spark plug that is almost impervious to wear even under extreme driving or racing conditions. "
bývalý majitel
čím menší plocha, tím hůř se drží úsady. Honda svíčky nevyrábí, používá Denso Iridium nebo obdobu od NGK : NGK IZFR6K11S, DENSO: SKJ20DR-M11S . Iridium není Platina. Teplota tání pro Ir je 2446 °C, Pt má 1768,3 °C, opalování u Ir takřka nehrozí, Denso udává životnost až 200 000km. Víceelektrodové svíčky většina výrobců opouští, protože další elektrody více brání přístupu zapalitelné směsi k výboji, i když je zřejmé, že pravděpodobnost přeskoku je vyšší, pravděpodobnost zapálení ne. Nic lepšího než Iridiové svíčky zatím nikdo nevymyslel, fungujou dobře i u motorů GDI, FSI a jiných co spalují těžkozapalitelnou chudou směs.
3D 1.8 Sport
mám od: 2.4. 2008
a ake sviecky teda odporucate pri vymene??? ci ist do origo honda alebo kupit nejake iridiove denso?
FERRARI fan
5D 1.8 GT
mám od: 24.5. 2010
By me zajimal ten tvuj real . To zes to nikde necetl nic neznamena. 1. Muzu Ti ukazat platin svicku NGK po cca 90tis bez platiny na bocni elekrode vyndanou s Golfa. Platina nevim, nechce se mi hledat, ale teplota taveni nekde okolo 3000°C, takze tezko asi shori nekde ve valci. By me zajimalo, proc se treba ta elektroda z platiny dela spicata? Myslis ze by to mohlo byt tim, ze cim mensi plocha, tim snazsi preskok jiskry? 2. Znas nejakeho a mas info od konstruktera svicek? To ze si myslis ty ze je to blbost me vcelku vubec nezajima.
bývalý majitel
Na to si přišel sám nebo tě někdo navedl? nikde jinde jsem takovou blbost nečetl a v reálu se to chová přesně opačně.
5D 1.8 GT
mám od: 24.5. 2010
Osobne budu radsi menit svicky drive jak 100tis, ikdyby vypadali OK. At platinove, Iridiove, tak tento kov je pouze navaren na material stredni elektrody, pouzdra. Pri zapalovani klade velky odpor a jiskra preskakuje i mimo tento spickovy material. To ma za nasledek vysoky opal bocni elektrody, vypaleni svaru a tim muze dojit odpadnuti platiny, Iridia do valce. Doufam ze se mi to tam nemazne nekde na stenu, nebo nenapece nekde na ventil. Osobne se zeptam na nejakou obyc 3,4elektrodu NGK a hura pryc.