Hledat |
Sucinitel odporu vzduchuZdravim, nevie niekto nahodou, aku ma hodnotu sucinitel odporu vzduch Cx pri Civicu? Nikde som to nenasiel, dokonca ani na stranke Hondy. Akurat vsade pisu , ze Accord ma najnizsi v triede Cx=0,26. A co nas Civic? Vložil Rasto, 5. Duben 2008 - 16:52
|
příspěvků: 2241
4D Hybrid
mám od: 5.2. 2007
2 Koly : Já vím, to byla reflexe na tvé vysvětlení.
příspěvků: 1398
bývalý majitel
Veď preto som aj napísal ten komentár.
příspěvků: 2241
4D Hybrid
mám od: 5.2. 2007
Mám takový pocit, že si lidé pletou součinitel odporu vzduchu a odpor vzduch (vzdušný odpor), což je věc druhá.
5D 1.8 Comfort
mám od: 12.6. 2006
to Koly: skoro jako....
To je boží!
příspěvků: 1398
bývalý majitel
Podľa odkazu čo tu dal PD ani nie, ten uvádza Cx pre F1 omnoho väčší: 0.7-1.1. Vysvetlenie je v tom, že monoposty F1 potrebujú obrovský prítlak, stačí sa pozrieť na to zadné krídlo. To neznamená, že celkový odpor vzduchu majú veľký, práve naopak, ten je totiž daný súčinom koeficientu odporu vzduchu Cx a priečnej plochy, a práve tá je u F1 veľmi malá.
5D 1.8 Comfort
mám od: 12.6. 2006
Ajtakrajta! Skoro jako monopost F1 .....
To je boží!
příspěvků: 2241
4D Hybrid
mám od: 5.2. 2007
Ano, třeba supersporty s aerodynamickými plochami mají hondoty Cx kolem 0,34. Proto se rozlišuje zda auto má přídavné plochy nebo ne. Jinak bysme mohli srovnávat Ferrari se stěhovákem.
bývalý majitel
Z wikipedie bohužel není jasné jestli je to hodnota pro evropský Civik 4D, 5D, nebo americký Civik.
Cx u 5D nejspíš zvyšují oi obrovská zpětná zrcátka (díky bohu za ně) a i ten malý zadní spojler na okně. Spojler nejspíš bude nezbytný kvůli přítlaku ve vysokých rychlostech. O důležitosti aerodynamického přítlaku na zadní nápravu by mohlo vyprávět Audi, které se vyškolilo na modelu Audi TT.
příspěvků: 1398
bývalý majitel
Je ale treba vedieť, že hatchbacky majú kvôli tvaru zadnej časti oproti sedanom nevýhodu.
5D 1.8 Executive
mám od: 7.12. 2006
Podle Wikipedie je to 0,31...