spravne hustene pneu

bol som v pneuboxe dat si nafukat gumy internym plynom, nafukali mi ich vsetky 4 na hodnotu 2,1 je to dost?staci to aj predne a zadne??? tomu stitku moc nerozumiem je tam viacero rozmerov pneumatik atd atd. ja mam 225/45 r17.
vopred vdaka

Vložil Misko42, 19. Květen 2008 - 12:32
 

pepavasa
Obrázek uživatele pepavasa
Administrátor
příspěvků: 2241
4D Hybrid
mám od: 5.2. 2007

Moc často jsem neměřil a když mi začala po desetinkách nenápadně stoupat spotřeba, začal jsem hledat příčinu. Samozřejmě pneumatiky podhuštěné o 60kPa. Začínám pravidelně, měsíční měření. Vyplatí se to.
Směju se

   

My Japan nickname is Nokunokarukaarika

--
14. Říjen 2008 - 21:47
PD
Obrázek uživatele PD
příspěvků: 560
5D 1.8 Executive
mám od: 7.12. 2006

Dlouhodobě hustím jen plynem a ve srovnání se vzduchem mám vyzkoušeno, že mi tlak utíká minimálně.
Taky kontroluju víc opticky než pneuměřičem.
Do detailu vzato, čím častěji změříš, tím častěji budeš dofukovat.. Směju se

--
22. Květen 2008 - 10:15
Shi
příspěvků: 1026
bývalý majitel

Styl: Mám oblek, světlou košili, auto je špinavé jako prase, sněží a břečka mi teče vrchem do polobotek, tak se kouknu z obou stran a když to vypadá že je vše O.K., tak vyjedu. Dusík mám jen na zimu Smích

--
21. Květen 2008 - 20:08
lukas
Obrázek uživatele lukas
příspěvků: 515
3D 1.8 Sport
mám od: 19.12. 2007

A ja se zeptam jinak, kontrolujes aspon 1x za 14 dni pneu? jestli ti neutekla? Napr. malej defekt... ja se vzduchem jo, co ty s dusikem? Styl, mam dusik kaslu na to az pri prezuti? Hmm...

--
21. Květen 2008 - 19:58
Shi
příspěvků: 1026
bývalý majitel

Tak jsem našel test vzduch versus dusík aneb jak rychle utíkají:

V testu bylo 31 párů pneumatik, pneu byly při pokojové teplotě nahuštěny na 30 psi (2,04 bar) a přesně za rok byl znovu změřen jejich tlak. Pneu byly uskladněny venku a nebyly používány na vozidle. Byla provedena i korekce na změnu atmosferického tlaku, takže opravu asi nebyl zfušován a výsledky mají vypovídací hodnotu.

Pneu naplněné vzduchem v průměry ztratily za rok v průměru 3,5 psi (0,24 baru), pneu naplněné dusíkem ztratily v průměru 2,2 psi (0,15 baru).

Takže pneu plněné dusíkem skutečně utíkají méně. Byl to statický test, takže z logiky věci bych očekával, že při dynamickém testu bude rozdíl ještě větší.

Jestli dusík za ty peníze navíc stojí je věc druhá.

Samotný test:

Odpovědi na často kladené otázky k testu:

--
16. Únor 2009 - 15:15
lukas
Obrázek uživatele lukas
příspěvků: 515
3D 1.8 Sport
mám od: 19.12. 2007

Tak to Potenzam ani dusik nepomaha Smích

--
20. Květen 2008 - 20:00
jc
Obrázek uživatele jc
příspěvků: 2861
bývalý majitel

PS2 jsou taky drzaky, mam jeste puvodni. Najeto pres 53kkm (z toho ale tak 30% na zimakach), nekolik navstev Mostu, srovnavaky (sedan vs HB, podvozky).

Pravda, cekam uz jen jestli nebude nejaka jizda v Moste, ze bych je dodelal. Ale i tak je to super vykon.

--
20. Květen 2008 - 17:40
Shi
příspěvků: 1026
bývalý majitel

V podstatě ano. Vodík, hélium a podobné malé molekuly si svůj parciální tlak s okolím vyrovnají (tj. utečou) jako první, zvýší se koncentrace dusíku. Já netvrdím, že to tak je, já jen mám pocit, že pneu s dusíkem musím dofukovat méně často, mlže to být jen pocit. U těch letadel je to skutečně i z důvodu požární bezpečnosti.

Michelin Pilot Primacy vydrží neskutečně dlouho při slušném zacházení není 60 000 km vůbec problém. Na těchto gumách v rozměru 205/55R16 máme ujeto cca 40 000 km a ještě pořád mají více než 5 mm vzorku.

Průměrný roční nájezd běžného auta v ČR se pohybuje mezi 10 000 a 15 000 km.

--
20. Květen 2008 - 16:48
petous
příspěvků: 271
bývalý majitel

Shi napsal:
Mám pocit, že mi zimní gumy nahuštěné dusíkem ucházejí méně, než letní gumy. Do zimních si dusík nechávám dát, protože čím je auto špinavější, tím méně mám chuť kontrolovat nahuštění, alébrž jsem potom jako čuně. V nějakém rozhovoru huštění dusíkem komentoval nějaký chemik z VŠ, tvrdil, že to celé je nesmysl včetně nižšího unikání, což zdůvodňoval dynamickou velikostí molekul.

Bohužel tvrzení onoho experta z VŠ je v rozporu s materiálovými listy k plastovým hadicím, kde je uvedená různá prostupnopst pro plyny a dusík ji má mnohem menší než kyslík, tedy z hadice (nebo pneumatiky) stěnami dusík uniká několikanásobně méně než kyslík. Otázkou je jaký podíl na celkovém úniku má prostup molekul plynu pláštěm a kolik ztráty tlaku je způsobeno jinými vlivy (ventilek, rozhrani guma-disk, atd.).

No kdyby platilo co píšeš, tak nám všem za nějaký čas zbyde v pneu jen dusík, ne? U letadel to chápu, při těch rychlostech může guma vzplanout, i u formule bych to pochopil, u osobáku to má asi dost malý vliv. Komu vydrží pneu 6let? Ty široké (225ky) na Ufu odhaduji max. na 30000km.

--
20. Květen 2008 - 16:27
Shi
příspěvků: 1026
bývalý majitel

Z doslechu: Dusík se používá u dopravních letadel, ale prý se osvědčil i na permanentně přetěžovaných pneumatikách u těžkých zařízení v lomu, kde po té co nahradili vzduch dusíkem prý klesla rapidně spotřeba pneumatik - gumy byly permanentně přetěžovány, protože gumy s dostatečnou nosností přá nebylo možné koupit.

Zlí jazykové praví, že guma plněná dusíkem se na autě za provozu méně zahřívá, tj. je dobré ji mírně (o jednu nebo dvě desetiny baru) přehustit.

Vše výše uvedené mám ze zdrojů typu jedna paní povídala ...

--
20. Květen 2008 - 13:28

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".